printlogo


کد خبر: 242672تاریخ: 1400/10/22 00:00
اخبار

واقعیت‌های دفاع‌مقدس بدون تحریف به جامعه ارائه شود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: واقعیات دفاع‌مقدس باید عیناً و بدون تحریف به جامعه مخاطب ارائه شود تا مشخص شود ابهامی در واقعیات دوران دفاع‌مقدس وجود ندارد. سردار سرلشکر محمد باقری در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ملت‌ها بر اساس اتفاقات بزرگ تاریخی‌شان رشد می‌کنند، ساخته می‌شوند و افق‌های جدیدی برای‌شان ایجاد می‌شود و بالعکس، چنانچه نتوانند از تاریخ خود بهره لازم را ببرند، آینده‌ای تاریک برای خود رقم زده‌اند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اهمیت تثبیت و تبیین حقایق دوران دفاع‌مقدس گفت: طبیعتا با گذر زمان و شکل‌گیری نسل‌های بعدی، می‌تواند بستر فراموشی، غبارگرفتگی و زنگارزدگی نسبت به اتفاق بزرگ دفاع‌مقدس ایجاد شود و از طرفی توطئه‌ها و دروغ‌پراکنی دشمنان نیز می‌تواند واقعیت درخشان دفاع‌مقدس را به شکل دیگری برای نسل‌های بعدی به نمایش بگذارد. 
***
انتظاری جز دشمنی از آمریکا نداریم
 عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آمریکا شر مطلق است، گفت: تجربه نشان داده است هر راهی که منتهی به آمریکا شود بن‌بست است و از دشمنان نباید انتظاری جز دشمنی داشت. آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در وین اظهار داشت: آمریکا برجام را نقض کرد و از آن بیرون آمد و راه‌‌حل برخورد با این شرایط این است که آمریکا به برجام برگردد و به جای تاکید بر جایگاه و نقش آمریکا در برجام، راه‌حل ساده رفع تحریم از سوی آمریکاست. وی تاکید کرد: البته ما به مذاکرات دلخوش نیستیم و به آمریکا نیز اعتماد نداریم. آمریکا نشان داده است از هر راهی که می‌تواند به امنیت، اقتصاد و ملت ایران ضربه می‌زند و دشمنی می‌کند. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما همزمان با رفع تحریم‌ها از طریق مذاکرات وین دنبال خنثی کردن تحریم‌ها نیز هستیم، تصریح کرد: تجربه نشان داده است هر راهی که منتهی به آمریکا شود بن‌بست است. آمریکا شر مطلق است و طبق فرموده امام خمینی(ره)، شیطان بزرگ و طاغوت اکبر است و از دشمنان نباید انتظاری جز دشمنی داشت. آیت‌الله کعبی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا رفع تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار دهد مذاکرات وین نتیجه‌بخش خواهد بود اما مذاکرات وین متوقف به آمریکا نیست و کشورهای مختلف نباید مسیر خود و مسیر برجام را به آمریکا گره بزنند. وی در پایان اضافه کرد: آمریکایی‌ها تاکنون در محاسبات خود بسیار غلط عمل کرده‌اند و در آینده نیز انتظار نداریم درست عمل کنند. 
***
فرمانده نیروی زمینی ارتش:
نزاجا به گلوله‌های هوشمند زرهی و توپخانه دست یافته‌ است
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در حوزه‌های زرهی، توپخانه و بالگردی به گلوله‌های هوشمند دست یافته‌ایم. 
امیر کیومرث حیدری اظهار داشت: در حوزه تولید قطعات، کارخانجات شهید «زرهرن» و در حوزه ارتقای سطح کیفی بالگردها صنایع «یا علی» را راه‌اندازی کرده‌ایم که امروز به معنای واقعی شاهد خودکفایی در عرصه تولید قطعات در حوزه‌های زرهی، توپخانه، بالگرد و... هستیم. وی با اشاره به اینکه در حوزه مهمات، کنسرواسیون و بازآماد برخی تجهیزات نیز به دستاوردهای مهمی دست یافته‌ایم، گفت: تولید و نگهداری مهمات یک علم به شمار می‌رود و نیروی زمینی ارتش در این حوزه با یک حرکت جهادی و مؤمنانه توانسته است در زمینه هوشمندسازی و نگهداری، کارهای بزرگی انجام دهد و تمام مهمات‌ خود را از حالت سنتی خارج کند تا جایی که بنا بر فرمایش امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش، جابه‌جایی مهمات از فضای باز به زاغه‌های سرپوشیده شبیه به یک معجزه تلقی شد؛ علاوه بر این در حوزه زرهی، توپخانه و بالگردی نیز به گلوله‌های هوشمند دست یافته‌ایم. 
***
آمریکا باید الواح هخامنشی را به صورت کامل بازگرداند
 مجید تخت‌روانچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با یادآوری اینکه الواح هخامنشی بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور و متعلق به مردم ایران است، خاطرنشان کرد: آمریکا هر بار به بهانه‌ای این کار را به تعویق می‌اندازد در حالی ‌که خود آمریکایی‌ها هم قبول دارند این الواح به صورت امانت به آمریکا آمده ولی به طور کامل بازگردانده نشده است. بر اساس گزارش خبرگزاری صداوسیما، حدود ۹۰ سال پیش لوح‌هایی در تخت جمشید یافت می‌شود و قرار می‌گذارند آمریکایی‌ها ۳ سال آنها را به امانت ببرند و بازگردانند اما این الواح هنوز به طور کامل بازگردانده نشده است. تخت‌روانچی خواست ایران در بازگرداندن این الواح را «روشن» خواند و تاکید کرد: امانت باید به صورت کامل، مرتب و سالم برگردد و تحویل دولت ایران شود. 
***
دبیر ستاد حقوق بشر:
جنایت ترور دانشمندان هسته‌ای بی‌کیفر نخواهد ماند
کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه‌ قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با انتشار توئیتی نوشت: امروز دهمین سالگرد شهادت یکی از مفاخر کشورم، شهید دکتر مصطفی احمدی‌روشن است، دانشمندی که در مسیر ارتقا و بومی‌سازی دانش صلح‌آمیز هسته‌ای، مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود. جنایت ترور دانشمندان هسته‌ای به عنوان یکی از مصادیق نقض فاحش حقوق بشر، بی‌کیفر نخواهد ماند. 

Page Generated in 0/0072 sec