printlogo


کد خبر: 242688تاریخ: 1400/10/23 00:00
پاسداشت کارگردان «در چشم باد» در اختتامیه عمار

در مراسم اختتامیه جشنواره «عمار»، آیین پاسداشت مسعود جعفری‌جوزانی، نویسنده، کارگردان و فیلمساز باسابقه کشورمان برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس اعلام دبیرخانه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»، در مراسم اختتامیه این جشنواره آیین پاسداشت مسعود جعفری‌جوزانی، نویسنده، کارگردان و فیلمساز باسابقه کشورمان با حضور اهالی فرهنگ و هنر و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود. 
جعفری‌جوزانی با ساخت «جاده‌های سرد»، سینمای انقلاب را در سطح جشنواره‌های جهانی مطرح کرد. او در این فیلم ماندگار با بازی عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، حمید جبلی و علیرضا شجاع‌نوری به ماجرای حضور انگلیسی‌ها در ایران و مبارزات بختیاری‌ها می‌پردازد. 
‌جعفری‌جوزانی کارنامه پرباری دارد و از دیگر آثار او در مقام نویسندگی و کارگردانی می‌توان به کارهایی مانند «شیر سنگی»، «در مسیر تندباد»، «یک مرد یک خرس»، «دل و دشنه»، «بلوغ»، «ایران برگر»، «پشت دیوار سکوت» و سریال ماندگار «در چشم باد» اشاره کرد. او همچنین در آثاری همچون «سایه خیال»، «ناصرالدین‌شاه آکتور سینما»، «چشم‌هایش»، «غروب شد بیا»، «هم‌خانه» و «خط ویژه» نیز به عنوان تهیه‌کننده حضور داشته است. 
این فیلمساز در کنار نویسندگی و فیلمسازی، به تدریس هم مشغول است و برخی بزرگان سینمای ایران وامدار او هستند. 
آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»، جمعه ۲۴ دی‌ماه، ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0064 sec