printlogo


کد خبر: 242700تاریخ: 1400/10/23 00:00
اخبار

وحید شمسایی سرمربی تیم ‌ملی فوتسال شد
وحید شمسایی، کاپیتان پیشین تیم ‌ملی فوتسال ایران به عنوان سرمربی جدید تیم ‌ملی فوتسال انتخاب شد. جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه برگزار شد که تصمیم‌گیری درباره تیم‌های ملی فوتسال بزرگسالان و جوانان ایران در دستور کار این جلسه قرار داشت. در جریان این نشست، وحید شمسایی به عنوان سرمربی جدید تیم ‌ملی بزرگسالان به جای سیدمحمد ناظم‌الشریعه انتخاب شد. این نخستین تجربه مربیگری شمسایی در سطح ملی است. او پیش از این در لیگ ایران در تیم‌هایی چون دبیری تبریز، تاسیسات دریایی تهران و گیتی‌پسند اصفهان سابقه کار داشته و ۳ قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورده است. ناظم‌‌الشریعه شهریور ۹۴ به جای «خسوس کاندلاس» هدایت تیم ‌ملی را بر عهده گرفت و بعد از حدود ۶ سال کار در این تیم و کسب ۲ عنوان قهرمانی آسیا و یک مقام سوم جام‌جهانی جای خود را به وحید شمسایی داد. 
***
درگذشت مدال‌آور المپیک در سانحه رانندگی
دونده سرشناس اهل کشور ترینیداد و توباگو که سابقه کسب مدال در المپیک را نیز دارد، در یک سانحه رانندگی درگذشت. 
«دئون لندور» دونده 29 ساله اهل کشور ترینیداد و توباگو در یک سانحه رانندگی در ایالت تگزاس آمریکا درگذشت. این ورزشکار که سابقه ۳ بار حضور در بازی‌های المپیک را در کارنامه دارد، در المپیک 2012 لندن موفق به کسب مدال برنز در دوی 4 در 400 متر شد. وی همچنین در مسابقات قهرمانی جهان 2015 به مدال نقره و در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهانی طی سال‌های 2016 و 2018 به ۳ مدال برنز دست یافت. کمیته المپیک ترینیداد و توباگو در پیامی، ضمن ادای احترام به این ورزشکار، او را الهام‌بخش توصیف کرد. در بخشی از این پیام آمده است: «این یک روز غم‌انگیز برای ترینیداد و توباگو و جنبش ورزش مشترک‌المنافع است. دئون پرچم ترینیداد و توباگو را با غرور، افتخار، میهن‌پرستی و اراده‌ای تسلیم‌ناپذیر در طول دوران حرفه‌ای خود به اهتزاز درآورد». 
***
«سیدستار صید» المپیکی شد
سید‌ستار صید در پایان هفته سوم رقابت‌های بین‌المللی اسکی صحرانوردی در پیست شهید قطاسلو موفق شد به عنوان نماینده اعزامی به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین انتخاب شود. سومین روز هفته نخست رقابت‌های بین‌المللی اسکی صحرانوردی با قهرمانی سید‌ستار صید در بخش مردان و سمانه بیرامی باهر در بخش بانوان به پایان رسید. در پایان 3 روز رقابت انتخابی المپیک سید‌ستار صید موفق شد برای چهارمین‌بار به عنوان نماینده المپیکی اسکی صحرانوردی ایران جواز حضور در بازی‌های المپیک زمستانی را به دست آورد. در بخش بانوان نیز رایزنی و تلاش‌ها برای کسب سهمیه المپیک زمستانی سمانه بیرامی‌باهر، بانوی شایسته کشورمان همچنان ادامه دارد. بیرامی‌باهر به ‌رغم نتایج درخشان بویژه در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه، با تصمیمات جدید فدراسیون جهانی اسکی (فیز) هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک زمستانی نشده است. 
***
اولین خرید نیوکاسل تحت مالکیت سعودی‌ها
«کیه‌ران تریپیر» مدافع انگلیسی به نیوکاسل پیوست تا نخستین خرید مالکان سعودی این باشگاه لقب بگیرد. به گزارش استار، تریپیر با قرارداد 5/2 ساله از اتلتیکومادرید به نیوکاسل پیوست و نخستین خرید این باشگاه پس از روی کار آمدن مالکان سعودی لقب گرفت. این بازیکن بعد از جدایی از تاتنهام به مدت ۲ سال و نیم در اسپانیا در اتلتیکومادرید توپ ‌زد و سابقه قهرمانی در لالیگا به همراه تیم سیمئونه را دارد. ملی‌پوش ۳۱ ساله انگلیسی پس از ۲ سال حضور در مادرید و حضور در اتلتیکومادرید، به لیگ برتر انگلیس بازگشت. این انتقال با پاداش‌ها نزدیک به ۱۲ میلیون پوند ارزش خواهد داشت. نیوکاسل در ۱۴ سال گذشته تحت مالکیت «مایک اشلی» تاجر میلیاردر بود ولی در نهایت به فروش رفت و در اختیار مالکان سعودی قرار گرفت. اتحادیه فوتبال انگلیس با واگذاری باشگاه نیوکاسل به یک کنسرسیوم سعودی موافقت کرد و به این ترتیب قرارداد به امضا رسید. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی سعودی قرار است ۸۰ درصد از بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری این قرارداد را تامین کند. 
***
درگیری لفظی کی‌روش با هوادار مصری
سرمربی پیشین تیم ‌ملی ایران این بار تبدیل به چهره جنجالی فوتبال در قاره آفریقا شد. تیم ملی فوتبال مصر مقابل نیجریه تن به شکست یک بر صفر داد تا دیدارهای خود در جام ملت‌های آفریقا را با تجربه‌ای تلخ آغاز کند. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ‌ملی مصر که پیش‌تر 8 سال هدایت ایران را برعهده داشت، پس از این باخت با یکی از هواداران این تیم درگیری لفظی پیدا کرد. کی‌روش پس از سوت پایان بازی سمت این هوادار معترض رفت و از او خواست اگر می‌تواند بیاید و تیم مصر را تمرین دهد و هدایت کند.

Page Generated in 0/0070 sec