printlogo


کد خبر: 242718تاریخ: 1400/10/23 00:00
اخبار

ورود سامانه بارشی به کشور
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز پنجشنبه خبر داد. صادق ضیاییان اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به کشور از امروز در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، زنجان، قزوین و از اواخر وقت در استان‌های البرز، تهران، اردبیل، گیلان و مازندران بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: روز جمعه ۲۴ دی‌ماه، در نیمه غربی کشور، شنبه ۲۵ دی‌ماه در اکثر مناطق کشور و یکشنبه ۲۶ دی‌ماه در نوار شمالی، برخی نقاط غرب و جنوب شرق کشور بارش خواهیم داشت. وی‌ افزود: از روز جمعه ۲۴ دی‌ماه تا دوشنبه ۲۷ دی‌ماه هفته آینده در نوار شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق غربی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد. به گفته ضیاییان روزهای جمعه و شنبه ۲۴ و ۲۵ دی‌ماه دریای خزر و شمال خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شوند. وی درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه نیمه ابری و اواخر وقت ابری و بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه ۲۴ دی‌ماه ابری و مه رقیق در بعضی ساعت‌ها وزش باد و بارش باران با حداقل دمای۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد از بامداد جمعه ۲۴ دی تا صبح یکشنبه ۲۶ دی بارش متوسط و گاهی شدید باران و برف و در مناطق مرتفع کولاک برف پیش‌بینی می‌شود و وضعیت جوی در حالت هشدار نارنجی خواهد بود.
***
ثبت بیش از ۱۳۴ هزار ازدواج و ۴۸ هزار طلاق در تابستان
بر پایه آمار ثبت احوال کشور در تابستان سال ۱۴۰۰ در کل کشور ۱۳۴ هزار و ۲۰۸ ازدواج و ۴۸ هزار و ۳۲۵ طلاق به ثبت رسید. بر پایه آمار ثبت احوال کشور، کل ازدواج‌های ثبت شده در تابستان سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۳۴ هزار و ۲۰۸ مورد بوده است؛ درحالی که در بهار سال ۱۴۰۰ بر پایه آمار ثبت احوال کشور ۱۵۹ هزار و ۳۳۹ مورد ازدواج به ثبت رسیده است. از مجموع ۱۳۴ هزار و ۲۰۸ ازدواج ثبت شده در تابستان سال ۱۴۰۰ در کشور، بیشترین ازدواج به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۱۷ هزار و ۴۶۴، خراسان رضوی با ۱۲ هزار و ۳۲۰ و خوزستان با ۸ هزار و ۸۵۰ مورد است. همچنین کمترین ازدواج ثبت شده در کشور نیز در همین زمان به ترتیب مربوط به استان‌های سمنان با ۸۵۴، ایلام ۹۳۱ و بوشهر با یکهزار و ۲۷۲ مورد بوده است. بر پایه آمار ثبت احوال کشور، همچنین کل طلاق‌های ثبت شده در تابستان سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۸ هزار و ۳۲۵ مورد طلاق در کشور بوده است؛ در حالی که در بهار ۱۴۰۰ بر پایه این آمار ۴۲ هزار و ۳۳۱ طلاق به ثبت رسیده است. 
***
توضیح سازمان نوسازی مدارس درباره آتش‌سوزی مدرسه‌ای در کرمانشاه
سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس توضیحاتی پیرامون آتش گرفتن بخاری مدرسه‌ای در یکی از روستاهای استان کرمانشاه ارائه کرد. میثم حاجی‌پور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مدرسه موسی بن جعفر(ع) روستای کرم‌بست کرمانشاه در پی سهل‌انگاری یکی از دانش‌آموزان و دستکاری بخاری دچار مشکل شده و آتش گرفت. وی افزود: براساس اطلاعات دریافتی از اداره کل استان کرمانشاه، در جریان این اتفاق خوشبختانه هیچ کدام از دانش‌آموزان مدرسه آسیب ندیدند و در سلامت کامل‌ هستند. حاجی‌پور با بیان اینکه مدرسه مورد نظر دارای سیستم گرمایشی استاندارد و رادیاتور است، خاطرنشان کرد: استانداردسازی سیستم گرمایشی این مدرسه در سال ۱۳۹۹ توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان کرمانشاه انجام شده بود و به علت وصل نشدن گاز روستا، هنوز این سیستم گرمایشی مورد استفاده قرار نگرفته بوده است. وی تصریح کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در 4 سال اخیر اقدام به جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از سطح کلاس‌های درس کشور کرد. به عبارت دیگر، در هر منطقه‌ای که زیرساخت لازم اعم از «گاز» وجود داشته باشد، سامانه‌های گرمایشی استاندارد جایگزین شده است. 

Page Generated in 0/0069 sec