printlogo


کد خبر: 242728تاریخ: 1400/10/23 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی: 
رسانه‌ها برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند
دبیر شورای نگهبان گفت: رسانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی باید برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی روز گذشته طی سخنانی در جلسه شورای نگهبان درباره ضرورت آشنایی نسل جوان با ارزش‌های انقلاب گفت: رسانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی باید برای شناخت صحیح نسل جوان از تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند. آیت‌الله جنتی با بیان اینکه انقلاب ۵۷ همیشه زنده است و باید زنده بماند، تاکید کرد: این حرکت باید طوری به نسل جوان منتقل شود که انگار در صحنه حاضر بوده‌اند و برای رسیدن به این هدف باید از ابزارهای هنری استفاده شود. وی گفت: امام راحل حق بزرگی بر گردن اسلام و مسلمین، مردم ایران و بچه‌های انقلاب داشتند، خداوند روح ایشان را شاد فرماید. دبیر شورای نگهبان با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و نام امام خمینی(ره) اظهار داشت: خداوند ما را قدردان وجود شریف امام خمینی(ره) قرار دهد تا بتوانیم راه‌شان را ادامه دهیم. آیت‌الله جنتی در پایان با بیان اینکه جوان در فطرت خود ضد ظلم است، گفت: باید از فطرت و روحیه ضد ظلم جوانان ضد ظالم و در حمایت از مظلوم استفاده کرد. 
***
بازدید سرلشکر رشید و سرلشکر موسوی از مناطق یکم و دوم نداجا
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق یکم و دوم نیروی دریایی ارتش، توان یگان‌های عملیاتی این مناطق را مورد ارزیابی قرار دادند. به گزارش روابط عمومی ارتش، در راستای بررسی توان و آمادگی‌های رزمی و عملیاتی، ارزیابی آموزشی و آمادگی‌های فنی و پشتیبانی یگان‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان هرمزگان، سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، با حضور در مناطق یکم و دوم این نیرو، از بخش‌های مختلف این یگان‌ها بازدید کردند. سردار سرلشکر رشید و امیر سرلشکر موسوی همچنین با حضور در مجموعه صنعتی کارخانجات نیروی دریایی ارتش، توانمندی‌ها و دستاوردهای این نیرو در ساخت، تعمیر، نگهداری و بازسازی تجهیزات رزمی دفاعی در حوزه سطح و زیرسطح را مورد ارزیابی قرار دادند و با حضور روی عرشه شناور اطلاعاتی طلاییه، از پیشرفت‌های حاصل در ساخت این شناور بومی به دست متخصصان نیروی دریایی ارتش بازدید کردند. همچنین با حضور فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) و فرمانده کل ارتش، تولید تجهیزات و پیشرفت طرح‌های در حال ساخت یگان‌های دریایی در صنایع دریایی شهید درویشی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مورد ارزیابی قرار گرفت. بنا بر این گزارش، حضور در منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش در شهرستان جاسک و ارزیابی توان رزمی و عملیاتی یگان‌های مستقر در این منطقه، روند پیشرفت طرح‌های در حال احداث منطقه جدید ولایت و راهکارهای رفع برخی موانع و مشکلات، بخش‌های دیگری از بازدید سردار سرلشکر رشید و امیر سرلشکر موسوی بود. 
***
رئیس سابق ستاد ارتش انگلیس: 
اقدام نظامی علیه ایران به معنای شکست است
«نیک کارتر» ژنرال بازنشسته انگلیسی با اشاره به مذاکرات وین گفت: آنچه باید رخ دهد به دست آمدن توافق از طریق مذاکره است و استفاده از ابزار نظامی به معنای شکست خواهد بود. به گزارش فارس، رئیس سابق نیروهای مسلح انگلیس گفت: جنگ علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای «بحث‌برانگیز» این کشور شکست دیپلماسی خواهد بود. ژنرال بازنشسته سِر «نیک کارتر» ۲ ماه پس از بازنشستگی خود از سمت رئیس ستاد ارتش انگلیس در مصاحبه اختصاصی با وبگاه «نشنال» با این ادعا که «گزینه نظامی باید در پس‌زمینه به عنوان ابزاری برای بازدارندگی در مذاکرات دیپلماتیک باشد»، تاکید کرد «باید از استفاده از زور علیه ایران اجتناب شود». طبق این گزارش، کارتر که قرار است هفته آینده به عنوان سخنران اصلی در «اینترسک» نمایشگاه ایمنی و امنیت دوبی شرکت کند، دیدگاه خود را پس از ۴۴ سال سابقه نظامی به اشتراک گذاشت و گفت: آنچه باید در اینجا اتفاق بیفتد این است که دیپلمات‌ها دور میز بنشینند و توافقات انجام شود. ما نمی‌خواهیم شاهد استفاده از ابزار نظامی باشیم. این یک شکست خواهد بود. وی افزود: آنها (ایرانی‌ها) نمی‌خواهند این منطقه زیر و رو شود. نظر من این است که این موضوع کنترل خواهد شد، زیرا در نهایت به نفع ایران نیست که مانند کره شمالی به یک طرد‌شده تبدیل شود. حرکت به سمت رویارویی نظامی به نفع هیچ‌کس از جمله ایران و شرکای تجاری نزدیک منطقه مانند چین نیست. بر اساس این گزارش، کارتر در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس در رزمایش‌های شبیه‌سازی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران شرکت کرده است یا خیر، پاسخ داد: «خیر».
***
دستگیری عوامل تیراندازی منجر به مرگ شهردار دهدز
رئیس شورای تامین شهرستان ایذه از دستگیری عوامل درگیری مسلحانه با نیروی انتظامی که منجر به مرگ شهردار دهدز شد خبر داد. به گزارش ایرنا، وی افزود: از همان روز حادثه، رسیدگی به این پرونده توسط نیرو‌های انتظامی آغاز شد و پیش از ظهر امروز (دیروز) عوامل این درگیری مسلحانه در مخفیگاه خود دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. سرپرست فرمانداری ایذه با بیان اینکه افراد دستگیر شده 4 نفر هستند، ادامه داد: تعدادی از این افراد سابقه کیفری دارند و قطعا دستگاه قضایی برخورد شدیدی با آنها خواهد کرد. ظهر یکشنبه هفته جاری در جریان عملیات تعقیب و گریز نیروی انتظامی با سارقان مسلح در خیابان محمد رسول‌الله ایذه، فرشاد نقدی شهردار دهدز به صورت تصادفی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. دهدز مرکز شهرستان تازه‌تاسیس دزپارت در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد. 

Page Generated in 0/0067 sec