printlogo


کد خبر: 242744تاریخ: 1400/10/25 00:00
اخبار

«شهرک» آماده نمایش در جشنواره فجر شد
فیلم سینمایی «شهرک» به کارگردانی علی حضرتی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی پس از اتمام مراحل فنی آماده نمایش شد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، فیلم سینمایی «شهرک» که دومین تجربه بلند سینمایی علی حضرتی پس از «سازهای ناکوک» است، پس از طی آخرین مراحل فنی آماده نمایش در چهلمین جشنواره فیلم فجر شد. داستان این فیلم که تجربه‌ای نو در سینمای ایران است، درباره جوان علاقه‌مند به بازیگری است که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی خود یعنی بازیگر شدن، باید شرایط ویژه و تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد. ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید‌نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی و ساقی حاجی‌پور در این فیلم حضور دارند. 
***
راه یافتن ۱۲ اثر به بخش رادیو تئاتر چهلمین جشنواره تئاتر فجر
دبیرخانه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عناوین رادیوتئاترهای راه‌یافته به مرحله رقابت چهلمین جشنواره تئاتر را اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، حمید منوچهری پیشکسوت و استاد نمایش‌های رادیویی و دوبله، مجید نظری‌نسب سردبیر و نویسنده نمایش‌های رادیویی و محسن حبیبی دکترای فلسفه و کلام اسلام، تهیه‌کننده و برنامه‌ساز و مدیر رسانه، انتخاب آثار بخش رادیو تئاتر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را برعهده داشتند. بر این اساس آثار زیر به عنوان رادیوتئاترهای منتخب برای حضور در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از سوی هیات انتخاب معرفی شدند: «حدیث بی‌قراری لیلا» به نویسندگی وفا مصطفی پورکیاسری و به کارگردانی مبین بوی‌افراز از بابلسر، «راه‌حل» به نویسندگی لیلا روغنگیر قزوینی و به کارگردانی پیام نوروزی از قزوین، «راه‌بندان» به نویسندگی و کارگردانی سولماز ملکی از اردبیل، «زخمه رباب» به نویسندگی سیدمحسن موسوی و به کارگردانی محمد علی‌یاری از اصفهان، «ساندی» به نویسندگی منصوره عسکری دشت‌بیاض و به کارگردانی هانیه پیرامی از بیرجند، «سووشون» به نویسندگی و کارگردانی آرش جمال‌الدینی از شیراز، «ضیافت مرغان مهاجر» به نویسندگی باقر سروش و به کارگردانی شیرین سپهراد از تهران، «قاصد روزان ابری» به نویسندگی حامد مقدم و کارگردانی میثم کریمی از تهران، «کمدی کافه» به نویسندگی و کارگردانی پیمان قریب‌پناه از تهران، «مافگه» به نویسندگی و کارگردانی زهرا اسماعیلی از شهرکرد، «معمای شام» به نویسندگی مصطفی جعفری‌خوزانی و به کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان و «یواش‌تر شلیک کن» به نویسندگی و کارگردانی محمد حمزانلویی از بجنورد. چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه ۱۴ تا ۲۶ بهمن برگزار می‌شود. 
***
ثبت‌نام ۴۵ هزار متقاضی برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب
معاون اداری و مالی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: تا ساعت ۲۱ روز نخست آغاز ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب (چهارشنبه بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۰)، ۴۵ هزار متقاضی برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب ثبت‌نام کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد خلج با بیان اینکه در ساعت‌های اولیه بازگشایی سامانه ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیات علمی سراسر کشور استقبال چشمگیری صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به بودجه اختصاص یافته و سقف اعتبار تعیین‌شده، اولویت ثبت‌نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت‌نام کنند. وی همچنین تصریح کرد: دانشجویان و طلابی که اطلاعات آنها در سامانه ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب موجود نیست باید به مراکز آموزشی خود مراجعه کنند. حوزه‌های علمیه کشور و دانشگاه‌ها باید این اطلاعات را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور ارسال کنند تا ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از این اطلاعات استفاده و آن را در سامانه ثبت کند. معاون اداری و مالی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: یارانه اعتباری خرید کتاب از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تامین می‌شود. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۱۰۰ هزار تومان نیز سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است. دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت 8 روز ادامه خواهد داشت.

Page Generated in 0/0134 sec