printlogo


کد خبر: 242754تاریخ: 1400/10/25 00:00
اخبار

اعلام سیدبندی رسمی لیگ قهرمانان آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا سیدبندی رسمی لیگ قهرمانان آسیا 2022 را اعلام کرد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی سیدبندی جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2022 را اعلام کرد و بر این اساس دیگر شائبه‌ای برای حذف استقلال و پرسپولیس از این رقابت‌ها باقی نماند. 
سیدبندی رسمی AFC برای لیگ قهرمانان آسیا 2022 به شرح زیر است:
*منطقه غرب: 
سید یک: السد (قطر)، الهلال (عربستان)، فولاد خوزستان (ایران)، الجزیره (امارات) و الدحیل (قطر)
سید 2: الفیصلی (اردن)، سپاهان (ایران)، الاهلی دوبی (امارات)، الریان (قطر) و الشباب (عربستان)
سید 3: پاختاکور (ازبکستان)، الوحدات (اردن)، اف‌سی بمبئی (هند)، استقلال (تاجیکستان) و آهال (ترکمنستان)
سید 4: نیروی هوایی (عراق)، برنده پلی‌آف یک (عربستان / سوریه)، برنده پلی‌آف 2 (امارات / ازبکستان)، برنده پلی‌آف 4 (امارات / عراق) و الغرافه (قطر)
در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا 2022، 40 باشگاه برتر آسیا در 10 گروه تقسیم می‌شوند و 33 مدعی که قبلا جایگاه خود را در مرحله گروهی تضمین کرده‌اند، با 7 برنده پلی‌آف همراه خواهند شد. 
قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 و AFC کاپ 2022 دوشنبه به ترتیب ساعت 10:30 و 12:30 به وقت ایران به صورت مجازی برگزار می‌شود. 
***
سورپرایز اسکوچیچ برای بازی با عراق و امارات
شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی زوریا لوهانسک برای نخستین‌بار در دوران حرفه‌ای خود به تیم ‌ملی ایران دعوت شد. با اعلام باشگاه زوریا لوهانسک اوکراین، شهاب زاهدی، مهاجم ایرانی این تیم از سوی دراگان اسکوچیچ برای اردوی تیم ‌ملی در بهمن‌ ۱۴۰۰ به این تیم دعوت شده است. زاهدی برای نخستین‌بار در دوران حرفه‌ای‌ خود به تیم ‌ملی ایران دعوت شده است و حالا این فرصت را دارد که در مسابقات آتی مقابل عراق و امارات پیراهن تیم‌ملی را به تن کند. زاهدی که از بازیکنان تیم‌های پایه پرسپولیس به شمار می‌رود، سال ۲۰۱۷ به علت حضور کوتاه و نیمکت‌نشینی در تیم برانکو، راهی ماشین‌سازی و سپس تیم‌هایی در ایسلند و کره‌جنوبی شد و در نهایت طی 3 سال گذشته توانست در اوکراین عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و حالا می‌تواند حضور در تیم ‌ملی را هم تجربه کند. تیم ‌ملی ایران هفتم و دوازدهم بهمن در انتخابی جام‌جهانی در تهران به مصاف عراق و امارات می‌رود و در صورت کسب یک پیروزی، صعود خود به جام‌جهانی را قطعی خواهد کرد. 
***
محمد نصیری جراحی قلب می‌شود
پیشکسوت وزنه‌برداری ایران در انتظار تعیین زمان برای انجام عمل جراحی دریچه میترال قلبش به سر می‌برد. محمد نصیری، پیشکسوت شاخص وزنه‌برداری ایران هفته گذشته به علت عارضه قلبی در بیمارستان بستری شد. برای مشخص شدن وضعیت قلب نصیری، آنژیوگرافی انجام شد که مشخص شد خوشبختانه رگ‌های قلب او مشکلی ندارند اما چون دریچه میترال قلبش مشکل دارد باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و طبق گفته همسرش نیاز به تعویض دریچه میترال دارد. نصیری فعلا در بخش مراقبت‌های ویژه (CCU) بیمارستان مدرس بستری است و پزشکان امروز درباره تعیین زمان جراحی قلب او تصمیم‌گیری می‌کنند. او مدت‌هاست از مشکل قلبی رنج می‌برد و پیش از این هم به علت ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شده بود. نصیری دارنده مدال طلا، نقره و برنز بازی‌های المپیک است و ۵ طلا، یک نقره و ۳ برنز جهان را هم در کارنامه دارد. با اینکه فدراسیون وزنه‌برداری فعلا رئیس ندارد اما این انتظار وجود دارد سایر مسؤولان فدراسیون وزنه‌برداری پیگیر شرایط این پیشکسوت شاخص باشند تا بدون دغدغه روند درمانش را پشت سر بگذارد. 
***
انتقال لوکاکو؛ گران‌ترین انتقال سال ۲۰۲۱
انتقال «روملو لوکاکو» از اینتر به چلسی به عنوان گران‌ترین انتقال سال گذشته میلادی معرفی شد. به گزارش ساکرنت، فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) انتقال روملو لوکاکو، فوتبالیست بلژیکی از اینتر ایتالیا به چلسی انگلیس را گران‌ترین انتقال سال ۲۰۲۱ عنوان کرد. این موضوع در گزارش فیفا منتشر شده و توسط سرویس مطبوعاتی این سازمان آمده است. لوکاکو آگوست ۲۰۲۱ به چلسی پیوست که مبلغ انتقال ۱۱۵ میلیون یورو بود. دومین رتبه، مربوط به هزینه انتقال «جیدون سانچو» مهاجم انگلیسی از بروسیا دورتموند آلمان به منچستریونایتد انگلیس با مبلغ ۸۵ میلیون یورو بود. سومین انتقال نیز انتقال «اشرف حکیمی» از اینتر به پی‌اس‌‌جی فرانسه با ۶۰ میلیون یورو بود. بر اساس گزارش فیفا، سال ۲۰۲۱ در کل ۵۴ هزار و ۷۳۹ نقل و انتقال در جهان انجام شده است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۷۲ نقل و انتقال در فوتبال حرفه‌ای زنان و مردان و ۳۵ هزار و ۳۶۷ نقل و انتقال در فوتبال آماتور انجام شده است.

Page Generated in 0/0078 sec