printlogo


کد خبر: 242771تاریخ: 1400/10/25 00:00
اخبار

انتقام سردار سلیمانی یک استراتژی و آرمان است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز انتقام سردار سلیمانی به یک استراتژی،‌ آرزو، آرمان و نقطه حرکت تبدیل شده است. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به مناسبت دومین سالگرد ترور فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، درباره جسارت‌ها، شجاعت‌ها و تدبیرهای حاج‌‌قاسم گفت: جنگ در جبهه‌های مقاومت با جنگ در دفاع‌مقدس تفاوت‌هایی دارد. در دفاع‌مقدس باید با ارتش کلاسیک عراق می‌جنگیدی که قدرت آتش و خط و لایه‌های دفاعی و جغرافیای مشخص و معینی داشت اما در میدان‌های نهضتی، شرایط جدید است؛ چراکه جنگ‌های چریکی و پارتیزانی و جنگ در بیابان‌ها، بدون خطوط ثابت است و باید با نیروها و ابزار انتحاری جنگید. حاج‌قاسم در این جنگ‌ها سریعا ذهن خود را با شرایط جدید انطباق می‌داد و واقعیت‌های جدید را سریع به صحنه می‌آورد. برای همین موفق می‌شد در آن میدان‌های پرخطر، موفقیت‌های عالی خلق کند. وی در پاسخ به سوالی درباره جایگاه ویژه شهید سلیمانی پس از شهادت، گفت: قاسم وقتی زنده بود، ما یک سردار سلیمانی می‌شناختیم اما وقتی شهید شد، آن انقلابی که در قلب‌ها به‌ وجود آمد و راه جدید در دل‌ها باز کرد و در شخصیت جوان‌ها نفوذ کرد و تکثیر شد، یک قاسم شد میلیون‌ها قاسم که الان همه‌ آنها حرف از انتقام می‌زنند. خب! خطرناک‌تر شده است. الان، انتقام به یک استراتژی،‌ آرزو، آرمان و نقطه حرکت تبدیل شده است. اصلا گرایش جوانان بعد از شهادت قاسم به جهاد بیشتر شده است. این برای دشمن خطر ایجاد می‌کند. ما هر وقت از مرگ نترسیم، خطرناکیم. 
***
غیرت دینی سپر جامعه است
 خطیب نماز جمعه تهران گفت: خوشبختانه دولت و مجلس اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد داشته‌اند اما باید ساختار بودجه، نظام بانکی و نهضت ملی مسکن نیز اصلاح شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره غیرت دینی گفت: غیرت دینی موضوع بسیار حیاتی و اساسی است که در روایات جایگاه والایی دارد. وی ادامه داد: غیرت دینی زیرساخت مسائل مهمی چون اخلاق و رفتار است و خداوند نیز خود غیور است و غیرتمندان را دوست دارد و غیرت را در فطرت انسان‌ها قرار داده است. خطیب موقت جمعه تهران گفت: غیرت دینی یعنی حساسیت در حفظ آموزه‌های دینی و آنچه غیرت دینی را در وجود انسان پرورش می‌دهد ایمان به خداوند متعال است. خداوند غیرت دینی را در پرتو ایمان در وجود انسان پرورش می‌دهد و هر چه ایمان انسان‌ها بیشتر شود غیرت دینی آنها نیز افزایش پیدا می‌کند و موجب افزایش سایر غیرت‌ها مانند غیرت ناموسی و اخلاقی در وجود انسان می‌شود. وی ادامه داد: انسان مؤمن وقتی ببیند دین خدا دچار آسیب شده، غیرتش برانگیخته می‌شود، به این ترتیب اگر سطح غیرت دینی در جامعه کاهش یابد افراد و خانواده‌های آنها آسیب می‌بینند، زیرا غیرت دینی سپر و حافظ جامعه است و با وجود غیرت دینی کسی در جامعه تنها نمی‌ماند و مظلومان جهان دیگر تنها نیستند. 
***
سفر رئیسی به مسکو حائز اهمیت است
 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته در نشست خبری خود که با شرکت ده‌ها خبرنگار برگزار و در آن نتایج سیاست خارجی روسیه در سال ۲۰۲۱ جمع‌بندی شد، گفت: دیدار رئیس‌جمهوری ایران از مسکو رویداد بسیار مهمی است. باید تماس‌های سیاسی بین تهران و مسکو از سر گرفته شود. وی با یادآوری اینکه همه‌گیری کرونا، مانعی برای دیدارها و سفر هیات‌های ۲ کشور شده است، ادامه داد: ولادیمیر پوتین و سیدابراهیم رئیسی، رؤسای‌جمهوری روسیه و ایران چندین تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه روسیه گفت: در دیدار سران ایران و روسیه، همه مسائل دستور روابط ایران و روسیه مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی افزود: با توجه به تغییر دولت ایران در سال گذشته باید ببینیم سیاست این کشور چگونه استمرار می‌یابد. لاوروف با بیان اینکه ایران و روسیه طرح‌های مشترک زیادی دارند، اظهار کرد: ۲ کشور روی این طرح‌ها کار می‌کنند و در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه نیز در این مورد اقدامات جریان دارد. وی ادامه داد: بدون‌شک در بین مسائل بین‌المللی موضوعاتی همچون برجام و امنیت خلیج‌فارس در دیدار سران ایران و روسیه مطرح خواهد شد. 
***
رضایی در دیدار با رئیس‌جمهور نیکاراگوئه:
اتحادیه کشورهای متحد علیه تحریم تشکیل شود
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: ما کشورهای مقاوم در برابر زیاده‌خواهی زورگویان جهان باید اتحادیه کشورهای متحد علیه تحریم را تشکیل دهیم و یکپارچه در مقابل توطئه و تحریم آمریکا ایستادگی کنیم. محسن رضایی در دیدار با «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت: در شرایط کنونی که زیاده‌خواهان جهان بویژه آمریکا با توطئه و تحریم می‌خواهند از پیشرفت و توسعه ملت‌ها و دوستی و همکاری آنان جلوگیری کنند، کشورهای مقاوم باید با تلاش مضاعف در راستای گسترش روزافزون مناسبات و دوستی‌های خود گام بردارند. معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار دوستان و برادران انقلابی خود در نیکاراگوئه ایستاده و آماده توسعه، تقویت و تحکیم روابط همه‌جانبه با این کشور است. 

Page Generated in 0/0070 sec