printlogo


کد خبر: 242781تاریخ: 1400/10/25 00:00
دادگاهی در آمریکا، شاهزاده اندرو، سومین فرزند ملکه انگلیس را در رابطه با کودک‌آزاری و اغفال یک دختر نوجوان متهم شناخت
دربار بی‌آبروها
روزنامه انگلیسی گاردین: خلع شاهزاده اندرو از عناوین سلطنتی و نظامی خود حداقل بلایی است که می‌توانست سر او بیاید

گروه بین‌الملل: ۲ سال و نیم پس از مرگ مرموز «جفری اپستین» میلیاردر آمریکایی نزدیک به خانواده سلطنتی بریتانیا، دونالد ترامپ و بیل گیتس، پرونده جرائم او تازه در ابتدای راه قرار دارد و درشت‌ترین شخصیت‌های انگلیسی، آمریکایی و اسرائیلی را که او و باند تبهکارش به آنها خدمات جنسی ارائه می‌دادند، در معرض یک رسوایی بی‌سابقه قرار داده است به طوری که می‌توان آن را بزرگ‌ترین رسوایی قرن بیست‌و‌یکم میلادی در جهان برشمرد. 
اپستین «دلال محبت» نزدیک به مراکز قدرت بویژه در ایالات متحده و بریتانیا، سال ۲۰۱۹ به اتهام گرداندن یک شبکه وسیع برای قاچاق جنسی دختران نوجوان دستگیر شد؛ دخترانی زیر سن قانونی که او در قالب قاچاق انسان از نقاط مختلف جهان جمع می‌کرد و در اختیار قدرتمندان و ثروتمندان قرار می‌داد. این پرونده باید خیلی زودتر از آن به جریان می‌افتاد اما افراد صاحب نفوذی که پای‌شان در آن گیر بود، مدت‌ها مانع گشوده شدن آن در دادگاه‌های محلی یا فدرال آمریکا می‌شدند. در نهایت آنچه باعث شد موانع موجود در مقابل پرونده اپستین برداشته شود، شکاف عمیق به وجود آمده میان طبقه حاکم آنگلوساکسون در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ بود، آن هم در حالی که شاخص‌ترین همدستان جنایات جنسی و قاچاق انسان باند اپستین خود رئیس‌جمهور وقت و برخی متحدان سیاسی او در ۲ سوی اقیانوس اطلس بودند. موج افشاگری تعرض جنسی به زنان یا «من هم» (Me Too) که یکی از حربه‌های سیاسی دموکرات‌ها برای به چالش کشیدن جمهوری‌خواهان در راس قدرت بود نیز فضای رسانه‌ای و اجتماعی لازم برای گشوده شدن پرونده اپستین را فراهم آورد. با این حال، مرگ مرموز این کارچاق‌کن یهودی در آگوست 2019 در زندان  متروپولیتن در منهتن نیویورک که به خودکشی تعبیر شد و همان زمان خیلی‌ها جسد به دار آویخته شده او در سلول زندان را نتیجه دستور محرمانه ترامپ به «اف‌بی‌آی» می‌دانستند، مدتی در رسیدگی به اتهامات اپستین و یکی از مهم‌ترین اعضای باندش یعنی «گیلین مکسول» وقفه ایجاد کرد. حال به نظر می‌رسد وحشت دموکرات‌ها از بازگشت قدرتمندانه ترامپ به انتخابات 2024 همراه با افول جو بایدن، رئیس‌جمهور سالخورده آلزایمری، باعث شده رسیدگی به پرونده مزبور در منطقه قضایی نیویورک که به طور سنتی تحت نفوذ دموکرات‌هاست، سرعت بگیرد. 
قاضی «لوئیس کاپلان» از دادگاه ناحیه‌ای فدرال در جنوب نیویورک، از مدتی پیش به دنبال شکایت اختصاصی خانم ویرجینیا جوفری (رابرتس)، شاهزاده اندرو، سومین فرزند و دومین پسر ملکه انگلیس را نخست به عنوان مطلع و سپس به عنوان متهم فراخواند و با این کار عملا خطوط قرمز پیشین در عرصه سیاست حاکمیت آنگلوساکسون‌ها را شکست. 
پرونده ابتدا با احضار گیلین مکسول، کارچاق‌کن زن جزو حلقه خصوصی شاهزاده اندرو آغاز شد. 
در این دادگاه نقش این زن که با ترفندهای مختلف و عموما با وعده مدل شدن، دختران نوجوان و حتی گاه دچار مشکلات ذهنی را به جفری اپستین معرفی می‌کرده، دست‌کم در یک مورد ثابت شد و آن در رابطه با شکایت ویرجینیا جوفری 38 ساله، فعال آمریکایی- استرالیایی جنبش افشاگری زنان و پیگیرترین قربانی جنسی شاهزاده انگلیسی بود. او که سال 2001 در 17 سالگی پیش از رسیدن به سن قانونی (18 سال) با واسطه‌گری شبکه اپستین (و شخص گیلین مکسول) به دام پسر ملکه افتاده بود، سال‌ها زیر سایه تهدید و ارعاب باند قدرت و ثروت در آمریکا و انگلیس، شکایت خود را از اندرو دنبال کرد تا اینکه سرانجام با بهره‌برداری از فضای به وجود آمده در نتیجه شکاف سیاسی در ینگه دنیا به نتیجه رسید.
 
* شکست مفتضحانه خاندان سلطنتی انگلیس
وکلای ارشد خانواده سلطنتی چندین هفته با صرف هزینه‌های چند میلیون دلاری تلاش کردند در 2 دعوای حقوقی موازی هم جلوی گشوده شدن پرونده قضایی برای شاهزاده اندرو در دادگاه منهتن نیویورک را بگیرند و هم از اثبات اتهامات گیلین مکسول، محرم اسرار او جلوگیری کنند، چون در این صورت دادگاه به دنبال اسناد همدستی این خانم با اشراف‌زاده انگلیسی و به عبارت دیگر مصادیق جرائم جنسی می‌رفت. به شکلی مفتضحانه خانواده سلطنتی انگلیس در هر دوی این دعواها شکست خورد تا حالا یکی از شاخص‌ترین اعضایش را در زمره یکی از اصلی‌ترین متهمان بزرگ‌ترین رسوایی اخلاقی قرن جدید ببیند. 
این باعث شد خاندان ویندسور با همان روش‌های روباه‌صفتانه همیشگی برای آرام کردن موقت خشم عمومی به ابراز برائت از عضو رسوا شده بپردازد. 
کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای اعلام کرد تمام عناوین سلطنتی و نظامی شاهزاده اندرو، فرزند سوم ملکه الیزابت دوم، از او سلب شده است. 
با این حال بعید است ملکه در آخرین روزهای زندگی‌اش به این راحتی پشت پسر فاسد خود را خالی کند، همان‌طور که در ماجرای پرونده حلقه کودک‌آزاری سلطنتی جیمی سویل، هیچ‌گاه اجازه نداد دادگاهی در بریتانیا شواهد جدی مربوط به دخالت شوهرش فیلیپ در این فساد گسترده را بررسی کند. روزنامه گاردین در این رابطه می‌نویسد خلع شدن اندرو از عناوین سلطنتی و نظامی خود، حداقل بلایی است که می‌توانست سر او بیاید. 
به گزارش این روزنامه انگلیسی، تیم حقوقی خاندان سلطنتی در دادگاه نیویورک، مادر تمام نبردها را در پیش دارد. خانم جوفری رابرتس پس از نخستین شکایت خود از جفری اپستین به عنوان کسی که او را به مسلخ دوک یورک فرستاده است، سال ۲۰۰۹ به توافق حقوقی رسید و با گرفتن غرامت پذیرفت نباید هیچ متهم بالقوه دیگری را در ارتباط با این پرونده تحت پیگرد قرار دهد. با این حال او با پیگیری‌های خود این بار پای فاسق گردن کلفت خود را به دادگاه کشیده است. 
در نخستین جلسه دادگاه که به صورت مجازی برگزار شد، تیم وکالت سلطنتی دوک یورک را یکی از همان متهمان بالقوه خواند که طبق توافق شکایت از او باید رد شود ولی قاضی کاپلان تشخیص داده پرونده شکایت غیرکیفری علیه شاهزاده ۶۱ ساله انگلیسی را بگشاید. 
در واقع نفس محاکمه برای اندرو و خانواده سلطنتی فاجعه خواهد بود. این شامل بازجویی‌های طولانی، سپرده‌گذاری از جمله احتمالا از سوی همسر و دخترانش و درخواست برای شواهد از کسانی مانند افسران حفاظت او در شبی که ویرجینیا ادعای هتک حرمت توسط شاهزاده اندرو را می‌کند می‌شود. 
به نوشته گاردین، حکم دادگاه هر چه باشد، چهره اندرو برای همیشه نابود شده است. 
 
* اپستین حامی مالی و دوست دونالد ترامپ
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رهبر فعلی حزب جمهوری‌خواه، شاخص‌‌ترین چهره آمریکایی نزدیک به اپستین است. در واقع ارتباط این ۲ انکارناشدنی است، چرا که تا پیش از ورود دونالد ترامپ به کارزار انتخاباتی 2016 هر ۲ نفر بی‌پرده به دوستی و همراهی یکدیگر افتخار می‌کردند و فیلم‌ها و اسناد زیادی از ارتباطات و همراهی این ۲ در محافل بدنام وجود دارد. علاوه بر این اپستین یکی از حامیان مالی رسمی نخستین کارزار انتخاباتی ترامپ بود. اسرار ارتباطات کثیف ترامپ و اپستین بسیار پیش‌‌تر از این و قبل از ورود ترامپ به کاخ سفید از پرده بیرون افتاده بود؛ زمانی که آرایشگر معروف هنرمندان آمریکایی، به افشاگری علیه تاجر نیویورکی در روزنامه‌ها دست زد. جیل هارث، در گفت‌وگویی که سال 2016 در روزنامه دیلی‌میل منتشر شد، گفته بود: «ترامپ و اپستین ۲ دوست بسیار صمیمی بودند اما ترامپ در حال حاضر این واقعیت را انکار می‌کند، زیرا اپستین اکنون به عنوان یک پدوفیل (بیمار روانی که میل جنسی به کودکان دارد) شناخته می‌شود و ترامپ نمی‌خواهد با چنین چیزی از او یاد شود. برای ترامپ و اپستین مانند یک بازی بود که ببینند کدام یک از دختران را می‌توانند اغوا کنند. آنها رقابت شدیدی با یکدیگر داشتند. آنها مانند ۲ سگ شکاری با یکدیگر رقابت می‌کردند». البته این تنها بحث فساد اخلاقی ترامپ نیست که رسوا شده است. به عنوان مثال استورمی دنیلز، بازیگر زن فیلم‌های مستهجن برای آنکه رابطه غیراخلاقی‌اش با ترامپ را فاش نکند، پیش از آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از او حق‌السکوت گرفته بود. 
 
* اپستین حامی دانشگاه هاروارد
پایگاه اینتلیجنسر تنها چند هفته پس از مرگ اپستین فاش کرد روابط او با دانشگاه هاروارد بسیار فراتر از چیزی است که در گذشته مشخص شده بود. بر این اساس از سال 2008 این مجرم جنسی، 2/9 میلیون دلار به این دانشگاه معتبر در ماساچوست که بسیاری از نخبگان آمریکایی از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، کمک مالی کرده است. 
 
* دیدار بیل کلینتون با اپستین
از جمله افرادی که درباره ارتباطش با اپستین سخن به میان آمده، بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و همسر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه دولت اوباما و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 است. در مستندی که نتفلیکس منتشر کرده به نقل از ۲ منبع به دیدارهای کلینتون و این دلال جنسی بدنام اشاره شده است. 
 
* ردپاهایی در فرانسه
 اپستین جولای (تیرماه) ۲۰۱۹ به اتهام گرداندن یک شبکه وسیع جنسی دختران نوجوان، پس از بازگشت از فرانسه در فرودگاه تتربوروی آمریکا دستگیر شد. در همان زمان «مارلن شیاپا» وزیر برابری مردان و زنان و «آدریَن تکه» وزیر رفاه کودکان فرانسه در بیانیه‌ای مشترک خواستار آغاز تحقیقات درباره ارتباط فعالیت‌های قاچاق جنسی این میلیاردر آمریکایی شدند. آنها از وجود ارتباط مالی بین این شبکه بردگی جنسی در آمریکا با فرانسه خبر دادند. با این حال این درخواست با مخالفت «نیکول بلوبه» وزیر دادگستری دولت مکرون مواجه شد. به احتمال زیاد حالا با توجه به رسوایی چهره‌هایی مثل شاهزاده انگلیسی باید منتظر افشای نقش دولتمردان و ثروتمندان فرانسوی در این پرونده نیز باشیم. 
 
* راز طلاق بیل گیتس
سال گذشته پس از آنکه بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکرو سافت غول نرم‌افزاری جهان و همسر و شریکش ملیندا تصمیم خود را به جدایی پس از ۲۷ سال زندگی مشترک اعلام کردند، کنکاش‌های زیادی درباره دلیل اصلی این جدایی صورت گرفت. در نهایت مشخص شد ملیندا پس از یافتن شواهدی از فساد جنسی شوهرش درخواست طلاق کرده است. روزنامه وال‌استریت ژورنال بخش کوچکی از زندگی پنهان این بت دنیای مدرن را افشا کرده و می‌نویسد «ارتباط بیل گیتس با اپستین موجب آشفتگی ملیندا شده و به نظر می‌رسد یکی از دلایل جدایی او از بیل همین موضوع باشد».
 
* مافیای سلطنتی کودک‌آزاری انگلیس
 این مافیای مخوف که بویژه پیرامون خاندان سلطنتی انگلیس و محافل ماسونی آنگلوساکسون شکل گرفته و به تجاوز و آزار جنسی کودکان و نوجوانان پسر و دختر در مراسمی شبیه آیین شیطان‌پرستی می‌پردازد، از یک دهه پیش در رسانه‌ها فاش شد. در ابتدا نام جیمی سویل، مجری مشهور بی‌بی‌سی و دوست نزدیک شاهزاده فیلیپ شوهر ملکه و شاهزاده چارلز پسر ارشد او بر سر زبان‌ها افتاد و بعد پای چهره‌های متعدد سیاسی و رسانه‌ای دیگر از جمله نخست‌وزیر انگلیس در دهه 1970 و چندین مجری دیگر بی‌بی‌سی به میان آمد. حال با مشخص شدن فساد پسر دوم ملکه در ارتباط با جنایت کودک‌آزاری و بهره‌کشی جنسی از دختران کم‌سن و سال، همه نگاه‌ها دوباره به کاخ باکینگهام و خاندان ویندسور دوخته شده است. 
 
* ارتباط شرم‌آور اسرائیلی
اپستین به عنوان یک کارچاق‌‌کن بانفوذ یهودی، با شخصیت‌های سیاسی مهمی در ارتباط بود، از جمله ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی. پس از آنکه روزنامه دیلی‌میل عکسی از باراک را در حال ورود به خانه اپستین در ژانویه ۲۰۱۶ منتشر کرد، این جنایتکار جنگی اسرائیلی مرتبط کردن نامش با این امر را شرم‌آور نامید، با این حال اعلام کرد به شراکت‌های متعدد خود با اپستین پایان داد. در نهایت ابعاد این رسوایی به بازنشستگی سیاسی باراک انجامید.

Page Generated in 0/0073 sec