printlogo


کد خبر: 242788تاریخ: 1400/10/26 00:00
برگزیدگان جشنواره عمار مشخص شدند

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ضمن معرفی برگزیدگان این رویداد، با نکوداشت مسعود جعفری‌جوزانی برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در بخش مستند نهضت جهانی مستضعفین، لوح افتخار به «رقصنده با گرگ‌ها» به کارگردانی مهدی افضل‌زاده رسید. در این بخش هیات داوران هیچ فیلمی را شایسته فانوس ندانستند. در بخش مدافعان حرم لوح افتخار به «آقای اصغر اکبر من» احمد عبدالرحیمی و «ژنرال» مهرداد یوسفی تعلق گرفت. فانوس این بخش به «محاصره ۳۶۰ درجه» به کارگردانی حامد هادیان رسید. در بخش حافظه ملی لوح افتخار به ۲ مستند «نائب الامام» به کارگردانی محمدعلی یزدانی و «جستجوگر» ساخته محمدمهدی ابراهیمی‌نصر اهدا شد. فانوس این بخش به «پسر طلایی» ساخته عباس وهاج رسید. در بخش تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع‌مقدس لوح افتخار به ۲ مستند «شهرک دارخوین» به کارگردانی سیدمجتبی خیام‌الحسینی، «آورتین‌» حسن وزیرزاده و «زنان جبهه شمالی» ساخته محمد مجیدپور رسید. فانوس این بخش به مستند «کد ۰۲۴» ساخته عبدالرضا رحمانی‌نسب اهدا شد. 
در ادامه مراسم، بعد از پخش کلیپی درباره زنده‌یاد علی سلیمانی، جوایز بخش ملت قهرمان اهدا شد. در این بخش لوح افتخار به «به رنگ مریم» حمید اکبرپور و «اباشه» میثم جهان‌بین تعلق گرفت. در این بخش هیات داوران هیچ فیلمی را شایسته فانوس ندانستند. 
در بخش جنگ اقتصادی لوح افتخار به «گنج پنهان» مظفر حسین‌خانی و «اکسیل نیهیل‌» به پژوهشگری محمدحسن نیرومند رسید. 
فانوس این بخش به «بی‌بی» به کارگردانی امیراطهر سهیلی اهدا شد. 
در ادامه لوح افتخار بخش رویای ایرانی به «رفاقت هایتک» رسید. در این بخش هیچ فیلمی شایسته فانوس شناخته نشد. لوح افتخار بخش نقد درون‌گفتمانی به «آدرس غلط» ساخته محمدهادی اینانلو رسید. 
دیگر لوح افتخار این بخش به «بلوار اتحاد» ساخته صادق زارع اهدا شد. فانوس این بخش به «نان گزیده‌ها ۲» به کارگردانی محمدرضا حاج محمدحسینی تعلق گرفت. 
در بخش دیگری از این مراسم، زهرا آراسته‌نیا به عنوان اکران‌کننده مردمی برتر شناخته شد. 
در ادامه این مراسم و در سومین بخش معرفی برگزیدگان، لوح افتخار در بخش جنگ نرم به «کودتای لیتیومی» ساخته سجاد رضازاده رسید. 
فانوس این بخش به «قیچی تیز» به کارگردانی علیرضا باغشنی تعلق گرفت. 
در بخش تیزر فرهنگی لوح افتخار به «صاحبخانه خوب» به کارگردانی محمدحسین امانی و مجموعه آثار «برای ایران» ساخته محمد عقیلی رسید. در این بخش هیات داوران فانوسی را اهدا نکردند. 
در بخش داستانی کوتاه لوح افتخار به «کوچه‌های خراسان» ساخته سجاد انتظاری اهدا شد. فانوس این بخش به «نگین سلیمان» ساخته محمدامین امامی تعلق گرفت. 
در بخش فیلم داستانی بلند هیات داوران ضمن انتقاد از مقوله ضعف پژوهش و کم‌توجهی به مقوله درام در فیلم‌های داستانی و شایسته ندانستن هیچ‌کدام از فیلم‌ها برای دریافت فانوس بهترین فیلم، لوح افتخار بهترین بازیگری را به گلاره عباسی برای «دختر ایران» اهدا کرد. 
لوح بهترین فیلمبرداری هم به هاشم مرادی برای «تروا» رسید. لوح افتخار بهترین صدابرداری هم به حسین بشاش برای «تروا» اهدا شد. هیات داوران فانوس بهترین کارگردانی را به «دختر ایران» ساخته سیدجلال دهقانی‌اشکذری اهدا کرد. جایزه ویژه دبیر جشنواره هم به «تروا» ساخته محمد علیزاده‌فر رسید.

Page Generated in 0/0055 sec