printlogo


کد خبر: 242794تاریخ: 1400/10/26 00:00
انگلیس و ایتالیا دارای بالاترین آمار جان‌باختگان کرونا

در اروپا نیز همانند آمریکا که بالاترین دسترسی به انواع واکسن‌های ضدکرونا وجود دارد، شمار مبتلایان به «کووید-۱۹» و جان‌باختگان ناشی از آن همچنان رو به فزونی است.
 سازمان جهانی بهداشت سه‌شنبه گذشته هشدار داده بود در صورتی که نرخ فعلی ابتلا به سویه اُمیکرون کرونا ادامه داشته باشد بیش از نیمی از جمعیت اروپا ظرف 2 ماه آینده به این بیماری مبتلا می‌شوند.
 «هانس کلاج» مدیر امور منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی هشدار داد سویه اُمیکرون دارای یک موج جدید غرب به شرق است که در حال درنوردیدن سراسر اروپاست. طبق اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت، تنها در طول یک هفته ۱۵ میلیون نفر در جهان به اُمیکرون مبتلا شدند که از زمان شروع همه‌گیری کرونا در جهان، رقم بی‌سابقه‌ای است. 
بر این اساس ایتالیا طی 2 روز گذشته در مجموع ۶۷۶ جان‌باخته ناشی از ابتلا به ویروس کرونا داشته است. در انگلیس نیز طی 2 روز گذشته در مجموع ۶۰۵ نفر بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان باخته‌اند. در همین حال مقام‌های فرانسوی اعلام کردند روز جمعه دست‌کم 330 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند. بر اساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۳۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عبور کرد که از این تعداد بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند. 

Page Generated in 0/0061 sec