printlogo


کد خبر: 242811تاریخ: 1400/10/26 00:00
طی 24 ساعت 18 نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند دوز سوم واکسن را حتما تزریق کنید!
رشد 2000 درصدی اُمیکرون در ایران

نرخ ابتلای روزانه کرونا روند صعودی به خود گرفته و در کنار آن جهش ناگهانی تعداد مبتلایان به اُمیکرون، نشان می‌دهد شرایط رو به وخامت است و در صورتی که به پروتکل‌ها بی‌توجهی کنیم بحران جدیدی در نظام سلامت کشور ایجاد خواهد شد. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد روند روبه‌رشد ویروس اُمیکرون در کشور همچنان ادامه دارد به‌ طوری که رشد نزدیک به ۲۰۰۰ درصدی از هفته اول دی‌ماه ۱۴۰۰ تا ۲ روز گذشته، موجب نگرانی کارشناسان بهداشت و درمان شده است. مطابق تاکید کارشناسان بهداشت و درمان، قدرت سرایت بسیار بالای ویروس اُمیکرون در صورت عادی‌انگاری می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد و نشانه‌های نگران‌کننده از این روند در کشورمان دیده می‌شود. بنا به اعلام تسنیم، از هفته اول دی‌ماه تا ۲ روز قبل یعنی در کمتر از 20 روز تعداد موارد رسمی ثبت‌شده اُمیکرون در ایران رشد 2000 درصدی داشته است. در هشتمین روز از همین ماه وزارت بهداشت اعلام کرد تعداد مبتلایان این نوع از ویروس جهش‌یافته فقط 43 نفر است اما همین مرجع ۳ روز بعد تعداد موارد ابتلای قطعی به اُمیکرون را 159 نفر اعلام کرد و روز گذشته هم اعلام 863 مورد ابتلای قطعی آب پاکی را روی دست همه ریخت که رفته‌رفته به بحران نزدیک می‌شویم. به اعتقاد کارشناسان، برای مقابله با سویه قدرتمند اُمیکرون باید به چند نکته مهم توجه داشت: تزریق دوز سوم واکسن، رعایت فاصله اجتماعی، پایبندی به استفاده از ماسک و شست‌وشوی مستمر دست‌ها. 
 
* 18 فوتی و 1421 ابتلای جدید
روز گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به شنبه ۲۵ دی‌ماه اعلام کرد: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور هزار و ۴۲۱ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور به 6 میلیون و ۲۱۸ هزار و ۷۴۱ نفر رسیده است. از تعداد بیماران بستری در کشور تاکنون 6میلیون و ۶۲ هزار و ۶۳۳ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. همچنین هزار و ۳۶۹ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. از سویی در این بازه زمانی 24 ساعته، ۱۸ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۳۲ هزار و ۴۴ نفر در کشور بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. 
 
* آمار واکسیناسیون
بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۶۰ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۹۳۹ نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. همچنین ۵۳ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۷۵ نفر دوز دوم و ۱۲ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۲۱ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۵ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۵ دوز رسید. همچنین دیروز مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۲۹۷ هزار و ۸۱۴ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
 

Page Generated in 0/0059 sec