printlogo


کد خبر: 242814تاریخ: 1400/10/26 00:00
اخبار

آمادگی برای تولید ۹ هزار مگاوات برق
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: نیروگاه‌های برقابی برای تولید ۹ هزار مگاوات برق در ۹ ماه باقیمانده از سال آبی جاری در صورت نرمال بودن بارش‌های زمستان آمادگی دارند. سیدحسن رضوی افزود: اگر پیش‌بینی‌ها محقق شده و اتفاق خاصی مانند بروز سیلاب رخ ندهد، نیروگاه‌های برقابی تا پایان شهریور ۱۴۰۱ قادرند تا ۹ هزار مگاوات در ساعت برق تولید کنند. 
وی ادامه‌ داد: توان تولید نیروگاه‌های برقابی ۱۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات است، ما نیروگاه‌های برقابی را به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سال جاری ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کمتر تولید برق داشته باشند که این به معنای تولید ۹ هزار مگاوات برق در ساعت است. 
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: نیروگاه‌های برقابی تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ (پایان سال آبی سال گذشته) به دلیل خشکسالی سال ۹۹، در مجموع ۳۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال پیش از آن برق تولید کردند. رضوی بیان ‌داشت: کمبود منابع آبی در سدها مانعی برای تولید برق از نیروگاه‌های برقابی بود و در پاییز سال جاری این کمبود تولیدها به ۵۷ درصد رسید. وی اضافه‌کرد: بارندگی‌های اخیر شرایط ذخایر آبی را بهتر کرده و ورود حدود ۲ میلیارد متر مکعب آب به سدهای کشور شرایط بحرانی نیروگاه‌های برقابی را تغییر داده است. 
***
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو:
قیمت خودرو در بازار 3 تا 50 میلیون تومان کاهش یافته است
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار طی ۲ هفته اخیر بین 3 تا 50 میلیون تومان کاهش یافته است. سعید موتمنی از روند رو به کاهش قیمت خودرو در بازار خبر داد و اظهار داشت: با توجه به روند کاهش قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار نیز تا حدودی کاهش یافته است. 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با اشاره به کاهش قیمت خودروهای تولید داخل در بازار گفت: قیمت‌ اغلب خودروهای تولید داخل 3 تا 6 میلیون تومان کاهش یافته است. وی در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: به‌ عنوان مثال قیمت خودروی 206 تیپ ۲ که مدتی پیش در بازار به 273 میلیون تومان رسیده بود اکنون حدود 267 میلیون تومان است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: قیمت پژو پارس از 281 میلیون تومان در بازار به 277 میلیون تومان و پراید 111 نیز از 188 میلیون تومان به حدود 185 میلیون تومان افت کرده است. وی افزود: خودروهای 900 میلیون تومانی تقریبا 35 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند و خودروهایی که قیمت آنها بیش از یک میلیارد تومان است بین 40 تا 50 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند. 

Page Generated in 0/0055 sec