printlogo


کد خبر: 242822تاریخ: 1400/10/26 00:00
واکنش پمپئو، پنتاگون و سرویس مخفی آمریکا به انتشار انیمیشنی با موضوع انتقام ایران از قاتلان شهید سلیمانی
زیر سایه ترس

گروه سیاسی: انتشار انیمیشنی با موضوع انتقام ایران از قاتلان و آمران ترور سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی بار دیگر با خشم مایک پمپئو، وزیر سابق خارجه آمریکا مواجه شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، انتشار انیمیشن «انتقام حتمی است» که به عنوان یکی از آثار برگزیده ارسالی به «پویش قهرمان» در پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بارگذاری شده بود در روزهای گذشته بازخورد گسترده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشت. با این حال اما پرحاشیه‌ترین واکنش نسبت به این انیمیشن مربوط به پمپئو به عنوان یکی از متهمان ردیف اول پرونده ترور بغداد بود. در همین زمینه وزیر خارجه دولت ترامپ در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز با اشاره به انتشار این انیمیشن گفت: ما دیده‌ایم که ایرانی‌ها از جمله فرمانده سپاه پاسداران ترامپ را تهدید می‌کنند، آنها برای اهداف خود تا اینجا در آمریکا آمده‌اند. وی ادامه داد: ما اقداماتی که آنها در خاک آمریکا انجام داده‌اند را دیده‌ایم. پمپئو در ادامه این گفت‌وگو با توهین به مردم ایران، پس از استفاده از لفظی توهین‌آمیز، ملت ایران را ملتی خطرناک خواند و گفت: هر دولتی موظف است از هر آمریکایی حفاظت کند و امیدوارم دولت نیز چنین کاری را بکند. 
وی در ادامه با اشاره به لزوم اقدام عملی در این زمینه گفت: هیچ اقدام قابل قبولی را از سوی دولت بایدن ندیده‌ایم که به ایران و روسیه هزینه تحمیل کند و صرفا شاهد مماشات هرچه بیشتر بوده‌ایم. پمپئو با اشاره به اینکه این رویه به شکست منتهی خواهد شد، ادامه داد: ریگان صلح و امنیت را از طریق قدرت بیشتر درک کرده بود، دولت ترامپ هم همین‌گونه بود و امیدوارم دولت فعلی هم چنین کند. موضع از روی استیصال پمپئو در واکنش به انتقام جمهوری اسلامی ایران از آمران و عاملان ترور فرمانده سابق سپاه قدس تبدیل به بخشی از برنامه ثابت وزیر سابق خارجه آمریکا شده است. 2 هفته پیش همزمان با سالگرد ترور بغداد بود که رئیس‌جمهور کشورمان در سخنانی با اشاره به عزم راسخ ایران برای قصاص قاتلان سردار مقاومت گفت: اگر سازوکار محاکمه عادلانه ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شد و در یک دادگاه عادلانه به این جنایت هولناک‌ آنها رسیدگی شد و به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه شک نکنید به تمام دولتمردان آمریکایی می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد. تنها چند ساعت پس از این موضع سیدابراهیم رئیسی بود که پمپئو در گفت‌وگویی اختصاصی با فاکس‌نیوز ترس خود را از این تهدید نشان داد و گفت: این تهدیدات بی‌سابقه است، شما یک کشوری دارید که بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و کشوری بسیار توانمند است، آنها می‌گویند می‌خواهند تک‌تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است. وی در ادامه خطاب به دولت جو بایدن افزود: حالا رهبری سیاسی در آمریکا این مسؤولیت را دارد که تک‌تک آمریکایی‌ها را در قبال تهدیدات ایران امن نگه دارد. این را دیدید که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف ‌‌زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی‌سابقه است و تیم رهبری سیاسی جو بایدن واقعا برای حفاظت از ترامپ و من مسؤولیت دارد. 
 
* واکنش پنتاگون و سرویس مخفی آمریکا
شبکه فاکس‌نیوز در ادامه میدان‌داری‌اش در پوشش اخبار مربوط به انتقام ایران از آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی به بهانه انتشار انیمیشنی با همین موضوع، با سخنگوی پنتاگون نیز گفت‌وگو کرد. «جان کربی» در پاسخ به سوالی درباره موضع پنتاگون در این باره اظهار داشت: ما بتازگی از این ویدئو مطلع شدیم و در حال بررسی آن هستیم. وی ادامه داد: وزارت دفاع بر تهدید ایران متمرکز خواهد ماند و مطمئن خواهد شد که توانایی محافظت از نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را در بحبوحه حملات مداوم شبه‌نظامیان در عراق و سوریه دارد. کربی در پاسخ به این سوال که آیا تهدید ایران مبنی بر محاکمه ترامپ و پمپئو را جدی خواهند گرفت، گفت: ما هر تهدیدی از سوی ایران را جدی خواهیم گرفت، چرا که ما در منطقه غرب آسیا نیروی نظامی داریم و خانواده‌های آنها اینجا هستند. سخنگوی پنتاگون ادامه داد: ما می‌خواهیم مطمئن شویم نیروهای‌مان می‌توانند از خودشان محافظت کنند. 
سخنگوی سرویس مخفی آمریکا هم در ادامه نگرانی مقام‌های این کشور از تهدیدات اخیر ایران برای انتقام از عاملان ترور شهید سلیمانی گفت، این سازمان همه تهدیدات علیه افراد تحت حفاظتش را جدی می‌گیرد. «جاستین ویلان» در گفت‌وگو با نشریه «نیوزویک» با بیان این خبر ادامه داد: به منظور حفظ امنیت عملیات، سرویس مخفی درباره ابزارها و روش‌های مورد استفاده برای انجام عملیات حفاظتی یا اطلاعات درباره حفاظت از افراد صحبت نمی‌کند. 
اظهارات پمپئو و مقامات دولت فعلی آمریکا درباره تهدید ایران به لزوم قصاص عوامل دخیل در ترور شهید سلیمانی در حالی است که مقامات نظامی کشورمان نیز در هفته‌های اخیر بر پیگیری انتقام از قاتلان سرداران مقاومت مجددا تاکیده کرده و آن را امری حتمی خوانده‌اند.

Page Generated in 0/0045 sec