printlogo


کد خبر: 242889تاریخ: 1400/10/28 00:00
کرونا به اردوی استقلال زد
لغو مسابقه پیکان و استقلال در جام‌حذفی

تعداد زیادی از بازیکنان اصلی استقلال به کرونا مبتلا شده‌اند و این مساله برگزاری دیدار این تیم برابر پیکان را در هاله‌ای از ابهام قرار داده بود تا اینکه سازمان لیگ با استناد به اعلام کمیسیون ستاد مبارزه با کرونا این بازی را لغو کرد. در حالی ‌که استقلالی‌ها خود را برای برگزاری دیداری حساس از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی برابر پیکان آماده می‌کردند، خبر ناگهانی مثبت شدن تست کرونای بخش اعظم بازیکنان این تیم باعث وارد شدن شوک بزرگی به آبی‌های پایتخت شد. 
در تست اولیه‌ای که از بازیکنان این تیم گرفته شد، اعلام شد 90 درصد ترکیب اصلی آبی‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بر این اساس دیروز در مجموعه ورزشی آرارات تست دوم از این افراد به عمل آمد. به این ترتیب تمرین استقلال که قرار بود آخرین جلسه تمرینی آبی‌ها پیش از برگزاری دیدار مقابل پیکان باشد نیز لغو شد. پیش از این سازمان لیگ با نظر ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای لغو دیدار تیم‌هایی که بازیکنانش به این ویروس آلوده شده‌اند، این قانون را در نظر گرفت که تعویق بازی در صورتی اتفاق بیفتد که نتایج تست 25 درصد کادر و بازیکنانی که نام آنها در لیست کمیته نقل و انتقالات ثبت شده است، مثبت و 80 درصد نتایج مثبت متعلق به بازیکنان باشد. همچنین در صورتی که تست کرونای حداقل 16 بازیکن منفی شود، آن دیدار برگزار خواهد شد. در این میان باشگاه استقلال نیز با صدور بیانیه‌ای از بالا بودن تعداد کرونایی‌های این تیم خبر داد و اعلام کرد نشست خبری فرهاد مجیدی در پیش از بازی با پیکان به دلیل شرایط ویژه رخ داده، برگزار نمی‌شود.
 
* مسابقه پیکان و استقلال در جام حذفی لغو شد
به گزارش روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، نتیجه کمیسیون ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال مبنی بر موارد مثبت اعلام شد. 
در نامه کمیسیون ستاد مبارزه با کرونا آمده است: بازگشت به نامه ارسالی از سوی باشگاه و مستندات ارائه شده نتیجه کمیسیون به شرح زیر اعلام می‌شود:
۱- تعداد ۱۷ نفر از بازیکنان و یک نفر از کادر فنی باشگاه، باید در قرنطینه بوده و تحت نظر پزشک تحت مراقبت‌های لازم قرار گیرند. بازگشت نامبردگان به تمرین باید طبق آخرین پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت برای بیماران مبتلا به «کووید-19» باشد و در صورت بی‌علامتی (ارائه فرم خوداظهاری بی‌علامتی ۳ روز آخر الزامی است) و ارائه تست منفی PCR و تاییدیه قلب و عروق توسط متخصص قلب، اجازه حضور در تمرینات را دارند. مسؤول پیگیری این پروسه پزشک معرفی شده از سوی باشگاه آقای دکتر حبیبی است. 
۲- با توجه به شواهد موجود و بررسی لیست قانونی باشگاه، به استحضار می‌رساند با استناد به دستورالعمل مصوب برای رقابت‌های فوتبال کشور در شرایط ابتلای بازیکنان و تیم‌ها به «کووید-19»، رقابت مورخ 28/۱۰/1400 باشگاه استقلال در مقابل پیکان از سری مسابقات جام حذفی لغو و به تاریخ دیگری موکول می‌شود. 
۳- بدیهی است درباره سایر رقابت‌های پیش روی تیم استقلال، با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال و بر اساس مستندات و شواهد آتی تصمیم‌گیری و نتیجه اعلام می‌شود. 
۴- با توجه به شواهد موجود مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط باشگاه استقلال، این پرونده جهت رسیدگی بیشتر به کمیته انضباطی ارسال می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec