printlogo


کد خبر: 242890تاریخ: 1400/10/28 00:00
اخبار

تشییع پیکر مرحوم یزدانی‌خرم با حضور اهالی ورزش
مراسم تشییع پیکر محمدرضا یزدانی‌خرم از محل فدراسیون والیبال انجام شد. محمد پولادگر معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، سیدرضا صالحی‌امیری و کیکاووس سعیدی رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و جمعی از ورزشکاران و روسای فدراسیون‌ها در این مراسم حضور داشتند. یزدانی‌خرم که سال‌ها ریاست فدراسیون‌های والیبال و کشتی را بر عهده داشت، بامداد یکشنبه جان به جان آفرین تسلیم کرد. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در این مراسم گفت: صحبت کردن در این جمع سخت است، آن هم برای مردی که عمر خود را وقف این کشور کرد. کارهایی که در والیبال انجام می‌دهیم، ادامه کارهایی است که آقای یزدانی‌خرم از ۳۰ سال پیش آغاز کرد. این نسلی که امروز می‌بینید، نوجوانانی هستند که بعد از رفتن یزدانی‌خرم به کشتی هنوز به دنیا نیامده بودند. ما برای استعدادیابی اقدام کردیم که دنباله کارهای یزدانی‌خرم بود. من پیش از این به عیادت او رفتم که همان زمان دغدغه ورزش و بچه‌ها را داشت. به همه عزیزان تسلیت می‌گویم. علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی هم در سخنرانی کوتاهی عنوان کرد: به جامعه بزرگ ورزش و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم. سال ۸۶ وقتی آمدم رئیس فدراسیون شوم، مقابل آقای یزدانی‌خرم می‌خواستم درخواستم را ثبت کنم. به خاطر رفتار خوبی که او داشت تصمیم گرفتم در انتخابات شرکت نکنم. او یکی از بهترین روسای فدراسیون‌ کشتی بود و در ۳ المپیکی که کار کرد، بسیار خوب بود. آخرین بار او را سال گذشته ۲۲ بهمن دیدم و بحث‌های خوبی بین ما مطرح شد. خدا او را مورد رحمت قرار دهد. ان‌شاءالله آنهایی که از بیرون می‌آیند، به ورزش خدمت کنند تا اینگونه تاریخ هم خوب در موردشان قضاوت کند. صالحی‌امیری هم در صحبت‌هایی کوتاه عنوان کرد: به نمایندگی از جامعه ورزش به خانواده این مرد بزرگ تسلیت می‌گویم. با من ارتباط نزدیکی داشت و مسائل ورزش را گوشزد می‌کرد. او مرد اخلاق و انسانیت بود و این فرد با این سابقه یک فرد تشکیلاتی بود. 
***
فولاد مقابل استراماچونی و یاران قائدی و نوراللهی
قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد. قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ دیروز در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور، پایتخت مالزی به صورت مجازی برگزار شد. در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا استقلال و پرسپولیس به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای حضور ندارند و سپاهان و فولاد نمایندگان ایران هستند. سیدبندی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ به شرح زیر است:
منطقه غرب
سید۱: السد (قطر)، الهلال (عربستان)، فولاد خوزستان (ایران)، الجزیره (امارات)، الدحیل (قطر)
سید ۲: الفیصلی (عربستان)، سپاهان (ایران)، الاهلی دوبی (امارات)، الریان (قطر)، الشباب (عربستان)
سید ۳: پاختاکور (ازبکستان)، الوحدات (اردن)، اف‌سی بمبئی (هند)، استقلال (تاجیکستان)، آهال (ترکمنستان)
سید ۴: نیروی هوایی (عراق)، برنده پلی‌آف ۱ (عربستان / سوریه)، برنده پلی‌آف ۲ (امارات / ازبکستان)، برنده پلی‌آف ۴ (امارات / عراق)، الغرافه (قطر)
 گروه‌بندی منطقه غرب
گروه A: برنده پلی‌آف (امارات / عراق)- الهلال عربستان- الریان قطر - استقلال تاجیکستان
گروه B: نیرو هوایی عراق - الجزیره امارات - الشباب عربستان – اف‌سی بمبئی هند
گروه C: الغرافه قطر- فولاد خوزستان- الاهلی دوبی- آهال ترکمنستان
گروه D: برنده پلی‌آف (عربستان/سوریه)- الدحیل قطر- سپاهان اصفهان- پاختاکور ازبکستان
گروه E: برنده پلی‌آف (ازبکستان/ امارات)- السد قطر- الفیصلی عربستان- الوحدات اردن
***
یوونتوس دست‌بردار مهاجم ایران نیست
یک نشریه ایتالیایی از راهکار جدید باشگاه یوونتوس برای جذب سردار آزمون، مهاجم تیم ‌ملی ایران و راضی کردن باشگاه زنیت روسیه پرده برداشت. سردار آزمون که گفته می‌شد در همین پنجره نقل و انتقالات زمستانی تیم زنیت را ترک می‌کند، در اردوی این تیم روسی در امارات حاضر شد. «مدودوف» مدیر باشگاه زنیت هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد آزمون به احتمال ۹۹ درصد در زنیت می‌ماند و این تیم را حداقل در زمستان به مقصد باشگاه‌های دیگر ترک نخواهد کرد. المپیک لیون فرانسه و یوونتوس ایتالیا در روزهای گذشته مشتری جدی مهاجم تیم ‌ملی ایران بوده‌اند اما تلاش آنها برای جذب آزمون تاکنون ثمری نداشته است. با وجود مصاحبه ناامید‌کننده مدیر باشگاه زنیت اما نشریه tuttosport ایتالیا فاش کرد باشگاه یوونتوس با ارائه پیشنهادات جدید به زنیت قصد دارد آزمون را طی روزهای آینده به خدمت بگیرد. این نشریه با اشاره به اصرار و پافشاری یوونتوس برای جذب مهاجم تیم ملی ایران در گزارش دیروز خود نوشت: «تماس‌ها در چند ساعت گذشته ادامه داشته است اما هنوز بین درخواست زنیت و یوونتوس فاصله وجود دارد. روس‌ها درگاه فروش این بازیکن ۲۷ ساله ایرانی را باز کرده‌اند (قرارداد در ژوئن به پایان می‌رسد) اما مشخص است قصد دارند چیزی به دست آورند. زنیت ۵ میلیون یورو می‌خواهد، در حالی که یوونتوس نمی‌خواهد از یک غرامت ساده فراتر برود». طبق ادعای رسانه ایتالیایی راهکار یوونتوس علاوه بر پرداخت یک میلیون یورو، پرداخت پاداش‌هایی به تیم زنیت در صورت موفقیت یوونتوس و عملکرد سردار آزمون در این تیم خواهد بود: «معامله با روس‌ها هرگز آسان نیست اما وساطت‌ها برای پیدا کردن یک سازش خوب در جریان است؛ پرداخت یک میلیون در حال حاضر و چند پرداخت دیگر احتمالا به شکل پاداش‌های نامشخص». علاوه بر این، tuttosport اطمینان دارد سردار آزمون قصد دارد در یوونتوس بازی کند: «یک چیز مسلم است: بازیکن ایرانی که باشگاه لیون هم بسیار به او علاقه دارد، هر کاری که ممکن است انجام می‌دهد تا چراغ سبز را دریافت کند. آزمون به‌ رغم اینکه می‌داند حتی در تابستان به عنوان بازیکن آزاد می‌تواند به تورین برسد، دوست دارد بلافاصله وارد قطار یوونتوس شود». 

Page Generated in 0/0055 sec