printlogo


کد خبر: 242891تاریخ: 1400/10/28 00:00
دبیر: به یک نفر هم ویزا ندهند، به آمریکا نمی‌رویم
۷ سال است گرین کارتم باطل شده است

رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری‌ای که دیروز برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. علیرضا دبیر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با تسلیت درگذشت محمدرضا یزدانی‌خرم گفت: او سال‌های زیادی برای کشتی زحمت کشید و امیدوارم جایگاهی عالی داشته باشد. به خانواده او و جامعه ورزش تسلیت می‌گویم. رئیس فدراسیون کشتی افزود: روز اول وعده دادم انتخابی تیم‌ ملی را جدی می‌گیرم. در المپیک و جهانی هم یک نفر را نمی‌توانید بگویید بدون انتخابی به تیم‌ ملی رسیده باشد؛ در کشتی فرنگی هم همین‌طور. من به قبل کاری ندارم و به دوره خودم کار دارم. آقای درستکار از اول چرخه را محکم گرفت و از قهرمانی کشور شروع کرد. چند سال بود این مسابقات به این خوبی برگزار نشده بود. آقای بنا از جام تختی و از مرحله سوم کارش را آغاز می‌کند. باور دارم انتخابی خوب و دقیق باعث رونق کشتی می‌شود اما اینها همه بخواهند مثل قدیم در خرداد انتخابی بگیرند، درست نیست. او خاطرنشان کرد: وقتی حسن یزدانی قهرمان اول دنیاست، باید به او فرجه بدهیم از ۲ مرحله جلوتر کارش را شروع کند و بر اساس آورده کشتی‌گیران رفتار کنیم. منصورخان برزگر از ۲ کیلومتری ما که می‌آید، همه به احترامش بلند می‌شویم. اکبر‌آقای فلاح هم نسبت به من نقد دارد اما به خودم اجازه نمی‌دهم حرفی بزنم. امیدوارم حرمت آقای بنا حفظ شود و از همه این را می‌خواهم. نقد را می‌توانیم درست مطرح کنیم و امیدوارم رعایت شود. قاسم رضایی و امید نوروزی برای ما عزیز هستند و اینجا خانه خودشان است. به خودم تذکر می‌دهم و امیدوارم حرمت بزرگ‌تر بویژه آنهایی را که مربی‌مان بوده‌اند، حفظ کنیم. 
 
* مسابقه با آمریکا صرفا دوستانه است
دبیر ادامه داد: این دیدار (دیدار با آمریکا) صرفا یک دیدار دوستانه است. کشتی ما از روس و آمریکا عقب است و هر چه مسابقه بدهیم به نفع ما است. ما اگر اینجا ببازیم بهتر از این است که در المپیک ببازیم. چرا باید بترسیم؟
‌یکی از مواردی که در این کنفرانس خبری مطرح شد بحث پخش شدن یک عکس از گرین‌کارتی به نام علیرضا دبیر بود که در ادامه رئیس فدراسیون کشتی توضیحاتی را به صورت اینفوگرافیک درباره این گرین‌کارت تقلبی ارائه داد. در تصویری که ارائه شده، مشخص است از گرین‌کارت فرد دیگری استفاده و عکس و نام علیرضا دبیر روی آن جعل شده است. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که سن علیرضا دبیر در این گرین‌کارت ۸۰ سال عنوان شده و اینکه این گرین‌کارت متعلق به یک خانم است. همچنین کشور صاحب دارنده گرین‌کارت فرانسه است. دبیر افزود: متاسفانه اتفاقاتی افتاد که من واقعا ناراحت شدم. یکسری آدم‌ها دروغ‌هایی را نوشتند. مثلا گفتند گرین‌کارت دارم. ما پس از المپیک سیدنی مانند بسیاری از ورزشکاران گرین‌کارت گرفتیم تا شاید درس بخوانیم. خیلی‌ها در دهه ۷۰ و ۸۰ گرین‌کارت گرفتند. من هیچ‌وقت هم دنبال نکردم و چند سال پیش هم انصراف دادم. کسی که گرین‌کارت دارد آیا به سفارت آمریکا می‌رود تا ویزا بگیرد؟ گرین‌کارت با تابعیت که قسم می‌خورند خیلی فرق دارد. من ۷ سال پیش آن را پس دادم اما دوستان دروغ گفتند و نوشتند. دبیر ادامه داد: آنقدر بی‌عقل هستند که در گرین‌کارت جعلی من را Female (زن) نوشتند. دیروز سفارت آمریکا ایمیل زد به فدراسیون که چرا آقای دبیر گرین‌کارتت را پس دادی؟ توضیح بده. همانجا هم از من سوال کردند چرا گرین‌کارت را باطل کردی که گفتم از کشورتان خوشم نیامد. از ایرانی‌های آنجا بپرسید آیا آنجا را دوست دارند یا نه. یا می‌گویند من آنجا چیزهایی دارم. الان می‌گویم هر چه دارم برای آنها. خیال‌تان جمع من هیچ چیز در آنجا ندارم. 
او همچنین گفت: همین‌جا اعلام می‌کنم از آمریکا برای حضور در ایران دعوت می‌کنم و ویزای‌شان را هم در فرودگاه می‌دهیم. ما از این برخورد گله داریم. ما در فدراسیون کشتی دنبال رابطه خوب با همه کشورها هستیم. ما همه رفیق هستیم. از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های امنیتی می‌خواهم نظر بدهند که آیا این برخورد درست است؟ بد است حسن یزدانی اگر با تیلور کشتی می‌گرفت؟ اینکه رسانه‌ای مثل فاکس‌نیوز خبر بزند، معلوم است نمی‌خواهند این دیدار برگزار شود. من از یک نفر برای برخی خبرسازی‌ها و دروغ‌ها شکایت کرده‌ام که اسمش را جاسوس می‌گذارم. او توهم داشت. برای این آقا کلمه جاسوس را می‌گذارم و هر فدراسیونی رفته، این کار را می‌کند. ما باید حرف‌مان را با کارمان بزنیم. وی درباره سفر تیم‌ ملی به آمریکا و مشکل دریافت ویزا گفت: اگر حتی به یکی از کشتی‌گیران یا همراهان ویزا ندهند، به آمریکا نمی‌رویم. همین‌‌جا می‌گویم از آمریکا برای جام تختی دعوت می‌کنم و بهترین پذیرایی را از آنها می‌کنم. از وزارت امور خارجه هم می‌خواهم به آنها در فرودگاه ویزا بدهند. اگر ویزای یک نفر را هم ندهند نمی‌رویم. اگر ویزای من را هم ندهند ما نمی‌رویم. همه شناخته شده هستند و ما از برخوردهایی که در سفارت آمریکا شد گله داریم. نگاه ما به این دیدار دوستانه است و امیدوارم آن را سیاسی نکنند.

Page Generated in 0/0255 sec