printlogo


کد خبر: 242897تاریخ: 1400/10/28 00:00
اخبار

شناسایی ۳۱۶۳ بیمار جدید کرونا و جان باختن ۲۰ نفر
بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته ۳ هزار و ۱۶۳ بیمار «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۰ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. بر این اساس از ظهر روز یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه 27 دی، ۳ هزار و ۱۶۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که از میان آنها ۳۳۸ نفر بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت، ۲۰ بیمار «کووید-۱۹» هم جان خود را از دست دادند و بدین ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۲ هزار و ۹۵ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۶۶ هزار و ۸۱۹ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 1313 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۹۷۸ نفر دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. گفتنی است تاکنون ۶۰ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۸۵ نفر دوز اول، ۵۳ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۳۱۲ نفر دوز دوم و ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۹۷۸ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۶ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۹۷۵ دوز رسید.
***
انتقال محلی سالک در ۱۸ استان کشور
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، توضیحاتی درباره بیماری سالک و نحوه شیوع آن ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای آذرماه ۱۰ هزار و ۵۰۸ بیمار مبتلا به سالک در کشور شناسایی شده‌اند و استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان، سمنان، خراسان رضوی و گلستان بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را داشتند. بهزاد امیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره بیماری «لیشمانیوز جلدی» یا سالک گفت: سالک یک بیماری انگلی است که از نیش یک پشه کوچک به نام پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود. در صورتی که پشه آلوده باشد، هنگام خونخواری این انگل را به بدن انسان انتقال می‌دهد. مخزن این انگل در شیوع سالک مرطوب یا روستایی، جوندگان یا موش‌های صحرایی هستند که این انگل از بدن آنها به این پشه‌های ماده انتقال پیدا کرده است. وی افزود: چنانچه محل زندگی پشه خاکی یا مخزن این بیماری به محل زندگی انسان نزدیک باشد، احتمال شیوع بیماری در انسان‌ها هم افزایش می‌یابد. به این ترتیب ناحیه‌ای که توسط پشه گزیده می‌شود، عفونی شده و پس از چند ماه کم‌کم ضایعات پوستی که ابتدا مانند جوش هستند و سپس به زخم تبدیل می‌شوند، ایجاد می‌شود. وی تاکید کرد: در کشور ما سالک در ۱۸ استان بومی است و انتقال محلی رخ می‌دهد. 
***
ساخت 4000 واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲  فرزند معلول
رئیس سازمان بهزیستی گفت: بزودی تفاهمنامه احداث و ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول آغاز خواهد شد. علی‌محمد قادری درباره مسکن مددجویان تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که با رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفته، بزودی تفاهمنامه احداث و ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول آغاز خواهد شد. وی در ادامه موضوع مراکز مثبت زندگی را یکی از موضوعات بسیار مهم و حساس دانست و گفت: در اجرای این مهم نگاه خلاقانه وجود داشته است تا در قالب یک پنجره واحد، خدمات بهزیستی را بر اساس دولت الکترونیک و تسهیلگری در تعامل مددجو و بهزیستی ارائه کنند که باید در روند ادامه کار با دقت فراوان به این مساله نگاه کرد. 
***
بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز سفیر سلامت هستند
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز مدارس سراسر کشور به عنوان سفیران سلامت مشغول فعالیت هستند. صادق ستاری‌فرد گفت: موضوع مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌ها و سیاست‌های تحولی بسیار مهم و ارزشمند است و باید به دنبال گسترش این مشارکت‌ها باشیم. وی افزود: امیدواریم تلاقی گرامیداشت هفته شوراها با برگزاری ششمین جشنواره کشوری سفیران سلامت دانش‌آموزی منجر به مشارکت گسترده در این جشنواره شود. ستاری‌فرد گفت: موضوع استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در پیشبرد اهداف سلامت امری ضروری است که منجر به نتایج کاربردی می‌شود. وی افزود: یکی از چالش‌های مهم ما در حوزه سلامت مدارس بحث تامین نیروی انسانی متخصص است که باید با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزی و آموزش آنان این خلأ را پر کنیم. 
***
تمدید معافیت مددجویان از پرداخت قبوض آب، برق و گاز در سال آینده
رئیس فراکسیون خیران و امور خیریه مجلس از تمدید معافیت مددجویان از پرداخت قبوض آب، برق و گاز در سال 1401 خبر داد. رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با فارس درباره «رایگان بودن قبوض آب، برق و گاز مددجویان کمیته امداد» افزود: تعرفه حامل‌های انرژی در بودجه ۱۴۰۰ برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی با رعایت الگوی مصرف، رایگان اعلام شد و تلاش نمایندگان این است که در بودجه ۱۴۰۱ هم این معافیت در نظر گرفته شود. وی رایگان شدن تعرفه قبوض مددجویان را اقدامی جهت بهبود معیشت آنان دانست و ادامه داد: مددجویان کمیته امداد با توجه به تورم و فشارهای اقتصادی در شرایط سختی هستند و کمیته امداد کمک‌های موثری برای بهبود زندگی مددجویان خود انجام داده است اما همه دستگاه‌ها باید به وظیفه خود در قبال محرومان جامعه عمل کنند. عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: تاکنون گزارشی از تخلف در اجرای این قانون به نمایندگان اعلام نشده و در صورت بروز هر گونه مشکل، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد یا دفاتر نمایندگان موضوع را به اطلاع برسانند. 

Page Generated in 0/0062 sec