printlogo


کد خبر: 242908تاریخ: 1400/10/28 00:00
اخبار

سفر فرمانده نیروی قدس به عراق
منابع عراقی اعلام کردند فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عراق سفر کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از السومریه‌نیوز، سازمان حشدالشعبی عراق یکشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد نجف شده است. در این بیانیه آمده است سردار قاآنی در این سفر رسمی به زیارت مرقد امیرالمومنین(ع) در نجف و مزار شهید صدر و شهید ابومهدی المهندس و شهدای دیگر در وادی‌السلام رفته است. 
***
رسانه صهیونیستی:
پهپادهای ایران قادرند از لایه‌های پدافندی اسرائیل عبور کنند
وبگاه تحلیلی صهیونیستی دیروز در گزارشی نوشت با توسعه زرادخانه عظیم پهپادهای رزمی، ایران این توان بالقوه را دارد که بازی را در خاورمیانه تغییر دهد. 
وبگاه صهیونیستی «جی‌ان‌اس» نوشت: این سلاح کشنده جدید نه تنها تهدیدی برای اسرائیل، متحد راهبردی واشنگتن در منطقه است، بلکه تهدیدی مهم برای منافع منطقه‌ای آمریکا نیز به شمار می‌رود. از آنجا که ایالات متحده و سایر قدرت‌های جهانی با ایران در وین برای بازگرداندن توافق هسته‌ای درگیر هستند، باید این سلاح را در مرکز مذاکرات قرار دهند. بر اساس این گزارش، توسعه پهپادهای مسلح ایران مورد جدیدی نیست. ایران برای نخستین بار اواسط دهه ۸۰ میلادی و در طول جنگ با عراق شروع به ساخت آنها کرد. ایران طی سال‌ها، چه از طریق مهندسی معکوس یا تلاش‌های مستقل خود، قابلیت‌های عملیاتی بسیار پیشرفته‌ای را در صنعت هواپیماهای بدون‌سرنشین توسعه داده است. 
بر اساس این گزارش پهپادها دارای قابلیت‌های پیشرفته در جمع‌آوری اطلاعات و انجام حملات از طریق پرتاب موشک یا عملیات انتحاری هستند. توسعه این زرادخانه عظیم به ایران مزیت عملیاتی و راهبردی داده است. پهپادها براحتی قابل جابه‌جایی و کار هستند، به خدمه کم نیاز دارند و می‌توانند از سکوهای مختلف پرتاب شوند. آنها ایران را قادر می‌کنند به دشمنان خود ضربه بزند و آن را به طور قابل قبولی انکار کند. در ادامه این مطلب آمده است: دردسرسازتر گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد ایران نیروهای نیابتی خود، حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و شبه‌نظامیان شیعه در سوریه و حوثی‌های یمن را به پهپاد مجهز می‌کند. به گزارش مرکز تحقیقات آلما، ایران فناوری پهپادها را به حزب‌الله انتقال داده و این گروه با زرادخانه‌ای متشکل از ۲۰۰۰ پهپاد رزمی از جمله به مدل‌های پیشرفته مانند مهاجر، شاهد، کرار و صاعقه مجهز است. حزب‌الله قصد دارد از آنها برای حملات «کامی کازه» (انتحاری) به زیرساخت‌ها و پایگاه‌های راهبردی اسرائیل استفاده کند. در خاتمه این مطلب آمده است: اسرائیل نگرانی فزاینده‌ای درباره پهپادهای ایران دارد، زیرا ایرانی‌ها راه‌های تغییردهنده بازی را برای غلبه بر سامانه‌های پدافند هوایی ایجاد کرده‌اند و در حال حاضر مشخص نیست آیا سامانه گنبد آهنین می‌تواند پهپادهای ایرانی را شناسایی کند یا خیر. 
***
چین:
مخالف تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران هستیم
سخنگوی وزارت خارجه چین «مخالفت قاطع» پکن با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران را اعلام کرد. 
«ژائو لی‌جیان» روز گذشته در کنفرانسی خبری گفت: از پست توئیتری حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران به زبان چینی استقبال می‌کنیم. وی ۱۴ ژانویه با وانگ یی، مشاور دولتی و وزیر خارجه گفت‌وگو کرد. طرفین مشترکا از آغاز اجرای برنامه همکاری جامع خبر دادند و توافق کردند همکاری‌ها در زمینه انرژی، زیرساخت‌ها، ظرفیت تولید، علم و فناوری، مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی، همکاری‌ها در کشاورزی، شیلات، امنیت سایبری و بازارهای ثالث و تعمیق تبادلات مردمی و فرهنگی افزایش یابد. 
***
در دفاع از حقوق محرومان سرسازش با صاحبان زر و زور نداریم
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست امضای تفاهمنامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در تحقق رهنمودهای رهبری و دفاع از حقوق محرومان، سر سازش با صاحبان زر و زور نداریم. مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با یکدیگر تفاهمنامه همکاری امضا کردند. در ابتدای این نشست رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به نقش بزرگ این کمیته در حمایت از محروم‌زدایی، از گام‌های بلند کمیته امداد برای توانمندسازی محرومان تحت پوشش این شبکه خبر داد. در ادامه این جلسه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به منشور اخلاقی پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: پژوهشگران مرکز پژوهش‌ها در قالب منشور اخلاقی این مرکز هم پیمان شده‌اند فریادگر صداهای ناشنیده و حقوق مردم بویژه محرومان باشند. نگاهداری ادامه داد: در تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دفاع از منافع مردم و محرومان با رویکرد تخصصی و کارشناسی سر سازش با صاحبان زر و زور نداریم. وی در ادامه بیان داشت: مرکز پژوهش‌ها در صدد است از کارگزار پیرو به کارفرمای پیشرو تبدیل شود و صرفا فعالیت‌های خود را محدود به اقدامات پسینی و اظهارنظر درباره طرح‌ها و لوایح نکرده و خود هم کنشگری فعال داشته باشد. 

Page Generated in 0/0158 sec