printlogo


کد خبر: 242923تاریخ: 1400/10/29 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام نهادها برای دریافت بن کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب
علیرضا اسماعیلی عنوان کرد در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، سازمان‎ها و نهادها می‌توانند برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب (بن کتاب) از چهارشنبه 29 دی‌ماه در سایت Ketab.ir ثبت‌نام کنند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ثبت‌نام یارانه اعتباری خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران مختص سازمان‌ها و نهادها از چهارشنبه (امروز) آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به نشانی Ketab.ir مراجعه کنند. 
او در ادامه بیان کرد: امسال نیز همچون سال گذشته سازمان‌ها و نهادها می‌توانند با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، جهت تجهیز کتابخانه‎های نهادها و سازمان‎ها یا تامین منابع علمی مراکز دانشگاهی و آموزشی‎ ثبت‌نام کنند. 
وی افزود: همچنین در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران این امکان فراهم است که سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای افراد سازمان یا نهاد خود یارانه اعتباری خرید کتاب از این نمایشگاه تهیه کنند. 
علیرضا اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه یارانه اعتباری خرید کتاب روی کد ملی اشخاص شارژ خواهد شد، گفت: این بن‌ها صرفا در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران قابلیت استفاده دارند و بدیهی است در صورت عدم استفاده از بن‎های مذکور پس از پایان نمایشگاه و تسویه با ناشران، مبالغ مصرف نشده عودت داده خواهد شد. 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir مراجعه کنند. 
***
ادامه اکران «منصور»  در «سینماسیار» 
«سینماسیار» انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم سینمایی «منصور» را در مناطق کم‌برخوردار کشور اکران می‌کند. به ‌گزارش «وطن‌امروز»، در برنامه اکران تازه «سینماسیار»، فیلم سینمایی «منصور» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی در استان‌های سراسر کشور در حال نمایش است. تاکنون ۱۱۷۶۵ نفر از علاقه‌مندان در شهرستان‌ها و توابع در نجف‌آباد، بندر گز، خرم‌دره، بیرجند، جوین، تربت‌حیدریه، نهاوند، آبیک، قم، خدابنده، تاکستان، شهرکرد، جلفا، بردسکن، شهمیرزاد، صفادشت، چناران، یاسوج، لنگرود، بستان‌آباد، جاسک، ایوانکی‌، هریس، سرخس، مینودشت، سوادکوه، ورامین، طارم، چناران، اردکان، کاشمر، خلیل‌آباد، گرمه، چابهار، یزدآباد و فلاورجان از طریق سینماسیار به تماشای فیلم سینمایی «منصور» نشسته‌اند. «منصور» همچنین برای کپرنشینان محله میرآباد شهرستان چابهار نیز روی پرده رفته است. نمایش این فیلم در «سینماسیار» انجمن از ۲۰ آبان آغاز شده و با توجه به استقبال مردم همچنان ادامه دارد. انجمن سینمای جوانان ایران، طرح «سینماسیار» را با هدف گسترش عدالت فرهنگی و نمایش جدیدترین آثار سینمایی کشور در مناطق کم‌برخوردار و فاقد سینما از تابستان ۱۳۹۷ بر عهده گرفته و اجرا کرده است. 
***
«غربت» درباره شهید بروجردی کلید می‌خورد
سریال «غربت» با محوریت شهید محمد بروجردی به کارگردانی محمدحسین لطیفی بزودی کلید می‌خورد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، «غربت» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، محصول جدید سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است که این روزها آخرین مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کند. همزمان با تکمیل عوامل پشت دوربین، سازندگان قصد دارند برای نقش‌های اصلی از بازیگران کمتر دیده شده اما توانمند استفاده کنند. 
عواملی که حضورشان در سریال «غربت» قطعی شده است عبارتند از طراح گریم: شهرام خلج، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: احسان سجادی‌حسینی، مدیر تدارکات: شهرام اسلامی و مدیر تولید: افشین قلی‌پور. 
همچنین نصرت‌الله محمودزاده، مشاور فیلمنامه و مهدی مطهر، مشاور محتوای تصویری مستند هستند. 
فیلمنامه سریال «غربت» با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» به قلم نصرت‌الله محمودزاده نوشته شده است. 
محمد‌حسین لطیفی در آستانه ساخت سریال درباره ضرورت تصویری کردن زندگی شهید بروجردی گفت: همه وجود این شخصیت عشق است و در بحبوحه جنگ هر اتفاقی می‌افتد، می‌تواند آرام باشد و درست فکر کند. شرایط امروز، بی‌شباهت به جنگ نیست. پس، با ساختن فیلم‌های خوب و الگو دادن، می‌توانیم جامعه را واکسینه کنیم. وی همچنین تاکید کرد: ذات چنین کارهایی احساس و عشق است. ما نمی‌خواهیم صرفا تانک و توپ نشان دهیم؛ ما می‌خواهیم شخصیتی را نشان دهیم که در تاریخ معاصر ما یک «قهرمان واقعی» بوده است.

Page Generated in 0/0050 sec