printlogo


کد خبر: 242944تاریخ: 1400/10/29 00:00
آمار تزریق واکسن کرونا به مرز 127 میلیون دوز رسید
سیر صعودی مبتلایان به اُمیکرون و دلتا

آمار فوت مبتلایان کرونا در شبانه‌روز منتهی به 28 دی‌ماه 18 نفر و تعداد مبتلایان جدید 3 هزار و 653 نفر اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، آمار مبتلایان کرونا بار دیگر روند افزایشی را نشان می‌دهد و چنانچه مردم به توصیه‌های کارشناسان درباره رعایت فاصله اجتماعی، تزریق دوز سوم واکسن، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مستمر دست‌ها بی‌توجه باشند، شاهد یک معضل جدید در کنترل زنجیره انتقال این ویروس خواهیم بود.
بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در 24 ساعت منتهی به ظهر روز 28 دی‌ماه و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۳۰۶ نفر از آنها بستری شدند. بنابراین مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۴۹ نفر رسید.همچنین متاسفانه در طول این ۲۴ ساعت، ۱۸ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۱۱۳ نفر رسید. از سویی خوشبختانه تاکنون ۶ میلیون و ۶۸ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. یکهزار و ۲۹۵ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
درباره آمار تزریق واکسن کرونا هم باید گفت تاکنون ۶۰ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۵۲۶ نفر دوز اول، ۵۳ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ نفر دوز دوم و ۱۳ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۴۲۶ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۶ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۶۵۲ دوز رسیده است.در شبانه‌روز گذشته ۳۷۷ هزار و ۶۷۷ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. همچنین ۴۳ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است.
 
* شناسایی 1533 مورد جدید اُمیکرون
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۱۵۳۳ مبتلا به اُمیکرون در کشور خبر داد و از مردم خواست برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند. جعفر جندقی روز گذشته در یک نشست خبری آنلاین گفت: در فرآیند هوشمند رفع محدودیت‌های کرونایی، همه مشاغل و رسته‌های شغلی به شرط انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها مجاز به فعالیت هستند. وی تاکید کرد: کرونا با ما خواهد بود و مرتب جهش می‌یابد و باید یاد بگیریم با آن زندگی کنیم. مدیریت هوشمند کنترل کرونا هم بر این امر تاکید دارد.

Page Generated in 0/0049 sec