printlogo


کد خبر: 242945تاریخ: 1400/10/29 00:00
اخبار

در پی موافقت رهبر انقلاب
 اطلاق عنوان «شهید خدمت» به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران از موافقت مقام معظم رهبری با اطلاق عنوان «شهید خدمت» به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو خبر داد. سیدجعفر تشکری‌هاشمی صبح دیروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: ان‌شاءالله طی چند روز آینده فرمان رهبر معظم انقلاب از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو ابلاغ خواهد شد. 
***
خودروهای ناایمن داخلی با قیمت تولیدات خارجی!
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خودروسازان نباید قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت کنند اما خودروی ناایمن و غیراستاندارد دست مردم بدهند. سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه حضور در مرکز ۱۹۷ و ارتباط مستقیم با شهروندان، در واکنش‌ به اظهارات مطرح‌‌شده از سوی خودروسازان اظهار داشت:‌ توصیه من به خودروسازان و انجمن خودروسازان این است که به جای فرافکنی و انحراف افکار عمومی به دنبال اصلاح کیفیت خودروها باشند، این‌طور نباشد که قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت کنند اما خودروی ناایمن و غیراستاندارد دست مردم بدهند. خودروی ما باید طوری باشد که اگر راننده هم بی‌مبالاتی کرد و خدایی نکرده حادثه‌ای رخ داد، ایمنی آن به قدری باشد که جلوی آسیب بیشتر به راننده و سرنشین گرفته شود نه اینکه با یک برخورد خودرو منفجر شود یا در پی تصادف، ستون خودرو را از شکم راننده بیرون بکشیم؛ اینها باید اصلاح شود. سردار هادیان‌فر همچنین خاطرنشان کرد:‌ گزارشی از حادثه تصادف بهبهان با تعیین سهم دستگاه‌ها تهیه و به مراجع قضایی تحویل شده است. 
***
دستگیری ۳۱۷ سارق در پایتخت
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۳۱۷ سارق در هفتمین مرحله طرح «کاشف» پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی با حضور در هفتمین مرحله طرح «کاشف» پایتخت اظهار داشت: هفتمین طرح کاشف بار دیگر در راستای مبارزه با سارقان، مالخران و سارقان حرفه‌ای؛ برخورد با قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی به مرحله اجرا درآمد. وی ادامه داد: در این مرحله از طرح درباره موبایل‌قاپی و کیف‌قاپی تمرکز داشتیم و امروز از قرارگاه موبایل‌قاپی رونمایی می‌کنیم. بالغ بر یک ماه است که مرکز واکنش سریع مبارزه با موبایل‌قاپی آغاز به کار کرده است. 
فرمانده انتظامی پایتخت درباره اقدامات صورت‌گرفته در هفتمین مرحله طرح کاشف گفت: ۶۲ باند که در سرقت‌های مختلف حضور داشتند و ۳۱۷ نفر سارق دستگیر شدند. ۲۱۵ سارق دارای سابقه بودند و تاکنون ۲ هزار و ۳۷۲ فقره سرقت کشف شده است. همچنین ۱۴باند سرقت به عنف، زورگیری، سرقت محموله و ۱۸ باند سرقت منزل منهدم شدند. ۱۷ باند سرقت خودرو،۱۰ باند جعل و کلاهبرداری و ۳ باند قتل و سرقت مسلحانه هم منهدم و ۲۱ نفر از محکومان فراری در این طرح دستگیر شده‌اند. 
***
اجرای ۴۲ هزار طرح عمرانی «برکت» در مناطق محروم
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از اجرای ۴۲ هزار طرح عمرانی و زیربنایی در مناطق محروم کشور خبر داد. محمد ترکمانه در جریان سفر به کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: بنیاد برکت ساخت و تکمیل ۵۷ هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلا، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آبرسانی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد که از این تعداد، ۴۲ هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. وی درباره مدرسه‌سازی بنیاد برکت در کهگیلویه‌و‌بویراحمد افزود: بنیاد نسبت به ساخت ۸۵ مدرسه با ۳۴۵ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی استان متعهد است که تا به امروز ۳۹ مدرسه با ۲۷۷ کلاس به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ۴۰ پروژه آبرسانی و ۱۵ طرح پل و راه‌سازی در این استان اجرا شده و ۳۲ مسجد و خانه عالم ساخته شده است. ترکمانه در پایان بیان کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز ساکن مناطق محروم کشور مشغول تحصیل در مدارس برکت هستند و بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت مدرسه‌سازی بنیاد قرار دارد. 
***
اورژانس کشور نیاز فوری به آمبولانس دارد
رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر تامین فوری آمبولانس برای خدمت‌رسانی در کشور، از خروج بیش از ۳ هزار آمبولانس از ناوگان اورژانس در سال آینده خبر داد. جعفر میعادفر با بیان اینکه سازمان اورژانس فقط ۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس در اختیار دارد، گفت: عمر حدود ۳ هزار دستگاه بالای ۱۴ سال است که سال آتی از رده خارج می‌شوند. وی افزود: عمر حدود ۲۵۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر نیز بین ۵ تا ۱۰ سال است و روز به روز فرسوده می‌شوند. میعاد‌فر با اشاره به پرمخاطره بودن کشور در حوادث و بلایا و نقش کلیدی خدمات اورژانس در این موارد خاطرنشان کرد: در صورتی که بودجه‌ای سال آینده برای تامین آمبولانس و تجهیزات آن پیش‌بینی نشود خدمات اورژانس با چالش جدی مواجه خواهد شد که با توجه به رایگان بودن خدمات اورژانس ۱۱۵ به طور قطع مردم مناطق محروم و افراد کم‌بضاعت و نیازمند، از خدمات اورژانس محروم می‌مانند. وی افزود: برنامه‌ریزی برای تامین بیشتر این دارو برای رفع دغدغه بیماران عزیز در حال انجام است. 

Page Generated in 0/0053 sec