printlogo


کد خبر: 242955تاریخ: 1400/10/29 00:00
اخبار

دشمنان پیام اقتدار نیروهای مسلح را درک کرده‌اند
فرمانده نیروی زمینی سپاه در آیین تکریم و معارفه فرمانده تیپ 44 قمربنی‌هاشم(ع) و جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) گفت: دشمنان پیام اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را درک کرده‌اند. سردار محمد پاکپور با اشاره به اقتدار موشکی و پهپادی نیروهای مسلح کشور تأکید کرد: دشمنان به قدرت نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعتراف می‌کنند و مک‌کنزی می‌گوید زمانی ما برتری هوایی داشتیم ولی الان نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم برتری هوایی داریم. وی خاطرنشان کرد: موضوعی که ما تأکید داریم این است که هر روز باید نسبت به روز قبل قدرتمندتر شویم و قدرت فقط به تجهیزات نیست. موشکی، زیردریایی، زرهی، پهپاد و... باید کار خود را انجام دهند اما ابزار تنها کارایی ندارد و آنچه به ابزار ماهیت و کیفیت و اثرگذاری بیشتر می‌دهد، آمادگی معنوی نیروی انسانی و رزمندگان است. فرمانده نیروی زمینی سپاه تقویت تفکر معنوی دوران دفاع‌مقدس در رزمندگان جوان را مورد تأکید قرار داد و گفت: آموزش، آمادگی رزمی و آمادگی معنوی مکمل هم هستند و برای مقابله با دشمن راهی جز قدرتمند شدن وجود ندارد. 
***
منابع عراقی اعلام کردند
دیدار سردار قاآنی و مقتدا صدر
منابع عراقی اعلام کردند فرمانده نیروی قدس سپاه و مقتدا صدر دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش ایسنا به نقل از بغداد‌الیوم، سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که در عراق به‌سر می‌برد، با مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق در منزل وی واقع در منطقه حنانه دیدار و گفت‌وگو کرد. سردار قاآنی و مقتدا صدر درباره یکپارچه کردن مواضع احزاب شیعی عراق رایزنی کردند. به گفته منابع عراقی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این نیز با رهبران ائتلاف هماهنگی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی شیعیان» دیدار و گفت‌وگو کرد. 
***
اولیانوف:
ایرانی‌ها حق دارند دنبال تضمین باشند
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از شرط ایران برای گرفتن تضمینی مبنی بر عدم تکرار خروج آمریکا از برجام در صورت بازگشت به آن دفاع کرد. اولیانوف در واکنش به ادعاهای بی‌اساس «ریچارد گلدبرگ» از اعضای لابی ضدایرانی «بنیاد دفاع از دموکراسی» (FDD) که از سوی ایران نیز تحریم شده است، گفت: «بعضی‌ها نمی‌خواهند از شکست سیاست فشار حداکثری درس بگیرند». وی بامداد سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایرانی‌ها کاملا حق دارند تضمین‌هایی را درباره عدم تکرار این ماجراجویی فاجعه‌بار (خروج آمریکا از برجام) بخواهند».
***
برگزاری نخستین جلسه دادگاه سرکرده گروهک الاحوازیه
اولین جلسه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک الاحوازیه با نام «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد. بر اساس کیفرخواستی که صادر شده، اتهام وی «اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران» است. بمب‌گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب‌گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب‌گذاری در اداره محیط زیست، بمب‌گذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت آبادان و اهواز و ماهشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان و برنامه‌ریزی جهت بمب‌گذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به متهم در جریان ابلاغ کیفرخواست بود. است در جریان حمله این گروهک به رژه هفته دفاع‌مقدس در اهواز، ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی شهید شدند. 
***
کارشناس مسائل بین‌الملل:
سفر رئیس‌جمهور به روسیه در حوزه اقتصادی بسیار تعیین‌کننده است
 کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به روسیه گفت: این سفر بیشتر ماهیت اقتصادی دارد تا ماهیت امنیتی یا سیاسی. سعدالله زارعی در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه سفر رئیس‌جمهور به مسکو یک نقطه عطف تاریخی در روابط ۲ کشور محسوب می‌شود، افزود: این سفر یک سفر ویژه است که با تنظیمات مشترک بین روسای‌جمهور ایران و روسیه، طراحی شده و موضوعات بسیار اساسی و راهبردی را شامل می‌شود که این مساله بویژه در حوزه اقتصادی بسیار تعیین‌کننده است. زارعی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سفر آقای رئیسی به مسکو منجر به انعقاد قراردادهای اساسی طولانی‌مدت با حجم بالا بین ۲ کشور شود. وی یادآور شد: آن چیزی که مربوط به همکاری‌های ایران و روسیه برای بهبود شرایط امنیتی می‌شود، به دلیل اینکه در گذشته هم وجود داشته و سازوکار خاص خود را پیدا کرده و ستادهایی نیز تشکیل شده و همکاری‌ها بین ۲ کشور، طی حداقل ۶ سال گذشته جریان پیدا کرده است، موضوع بکری نخواهد بود. وی همچنین با اشاره به نقش روسیه در مذاکرات وین تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای ایران قالب خاص خود را دنبال می‌کند و در این بین روسیه برای رساندن طرف‌های مذاکره‌کننده به توافق، تاکید زیادی دارد و تقریبا تمام ساز‌و‌کارها و ظرفیت‌های خودش را برای دستیابی به توافقی که‌ آثار عینی داشته باشد، به کار می‌بندد. 

Page Generated in 0/0062 sec