printlogo


کد خبر: 242992تاریخ: 1400/10/30 00:00
اخبار

استعلام نتیجه انتخابات تکواندو از معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان گفت: تفسیری که درباره رای مجمع انتخاباتی تکواندو وجود داشت از معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام کردیم تا خودمان هیچ قضاوتی نسبت به آن نداشته باشیم. علی رغبتی درباره مشکلات انتخابات فدراسیون‌ها گفت: انتخابات‌ دارد برگزار می‌شود و مشکل خاصی نداشتیم و فقط یک مورد تفسیر رای درباره تکواندو بود که از نهاد مسؤول استعلام کردیم و منتظریم پاسخش بیاید و بقیه فدراسیون‌ها هم احکام خود را دریافت کرده‌اند. بقیه انتخابات هم از شنبه آغاز می‌شود. وزنه‌برداری هم هنوز ثبت نامی انجام نداده که انتخابات برگزار شود. 
***
یک گام قاطع‌تر از یوونتوس، سناریوی جذب آزمون را عوض می‌کند
نشریه ایتالیایی اعلام کرد یک گام قاطع‌تر از باشگاه یوونتوس می‌تواند سناریوی جذب سردار آزمون، مهاجم تیم‌ ملی ایران را عوض کند. بحث انتقال احتمالی سردار آزمون، مهاجم تیم‌ ملی ایران به یوونتوس و لیون همچنان در رسانه‌های کشورهایی چون ایتالیا و فرانسه منتشر می‌شود. هر چند باشگاه زنیت روسیه تاکنون با جدایی آزمون موافقت نکرده است اما به نظر می‌رسد ۲ باشگاه فرانسوی و ایتالیایی هنوز امید دارند مهاجم تیم ملی ایران را جذب کنند. نشریه gazzetta ایتالیا اعلام کرد هم باشگاه لیون و هم باشگاه یوونتوس آزمون را می‌خواهند و این مهاجم ۲۷ ساله بعد از ۹ سال حضور در روسیه مشتاق ماجراجویی جدید در یک لیگ معتبرتر است. به نوشته این نشریه، آزمون که قراردادش در پایان فصل با زنیت تمام می‌شود، قصد ندارد این قرارداد را تمدید کند و با توجه به مصدومیت «کیه‌زا» مورد توجه باشگاه یوونتوس قرار گرفته است. در بخش دیگری از گزارش gazzetta آمده است: «زنیت اعلام کرد آزمون را بدون جایگزین آزاد نمی‌کند. این موضوعی است که باشگاه روی آن قاطع است به طوری که هنوز قیمتی را تعیین نکرده است و از سوی دیگر خطر از دست دادن این بازیکن را به صورت رایگان در پایان فصل دارد. آزمون تاکنون ۲۱ بازی انجام داده و ۱۰ گل برای زنیت در این فصل به ثمر رسانده است، از جمله گل مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا. زنیت در لیگ روسیه اول است و نمی‌خواهد خود را از داشتن عنصر مهمی بدون داشتن یک جایگزین سطح بالا محروم کند. این در حالی است که لیون هم خواهان بازیکن ایرانی است.
۲ باشگاه در حال حاضر گفت‌وگوهای خود را آغاز کرده‌اند اما یک گام قاطع‌تر از سوی باشگاه یوونتوس می‌تواند سناریوها را تغییر بدهد». رصد رسانه‌های فرانسوی اما نشان می‌دهد امید آنها برای پیوستن آزمون به باشگاه المپیک لیون کمرنگ‌تر از گذشته شده و حتی صحبت از یک آلترناتیو برای مهاجم تیم‌ ملی ایران به میان آمده است. سایت butfootballclub نوشته است باشگاه لیون تقریبا از جذب آزمون مطمئن بود اما مدیران باشگاه زنیت نظر خود را تغییر داده‌اند و این انتقال حالا با تردید دنبال می‌شود، بویژه که بحث پیشنهاد باشگاه یوونتوس هم به میان آمده است. این سایت به نقل از «اکرم کنور» خبرنگار سرشناس ترکیه‌ای اعلام کرد لیون همچنان برای آزمون با باشگاه زنیت مذاکره می‌کند اما «آنتونی مارسیال» بازیکن منچستریونایتد می‌تواند یک آلترناتیو برای لیون در صورت عدم توافق با آزمون باشد. 
***
برنامه‌ریزی ورود بانوان برای جشن صعود تیم‌ ملی فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال صبح دیروز جلسه‌ای ویژه با مسؤولان وزارت ورزش و ورزشگاه آزادی برگزار کرد. 
شهاب‌الدین عزیزی‌‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ساعت ۶:۳۰ صبح روز چهارشنبه جلسه‌ای ویژه با مسؤولان وزارت ورزش در ورزشگاه آزادی برگزار کرد. 
در این نشست استادیوم آزادی برای برگزاری بازی‌های تیم‌ ملی ایران مقابل عراق و امارات مورد بازدید قرار گرفت تا عزیزی‌خادم با همراهی حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون و مسؤولان ورزشگاه آزادی توضیحاتی را درباره نحوه میزبانی در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی به مدیران ارشد وزارت ورزش ارائه دهند. 
در این جلسه علاوه بر بررسی مشکلات سخت‌افزاری قابل تعمیر در کوتاه‌مدت، نحوه ورود هواداران زن و مرد به ورزشگاه نیز مورد بررسی قرار گرفت. 
فدراسیون فوتبال ایران آمادگی کامل خود برای حضور تماشاگران در بازی با عراق و امارات را اعلام کرده است تا با استفاده از بلیت‌فروشی در سامانه الکترونیکی پذیرای آنها باشد. 
وزارت ورزش نیز موافقت خود را با این مساله اعلام کرده است و منتظر تصمیم‌گیری نهایی درباره این موضوع هستند تا جشن احتمالی صعود تیم‌ ملی ایران به جام‌جهانی ۲۰۲۲ در دیدار با عراق و امارات با حضور هواداران گرفته شود. 
تیم ملی ایران هفتم بهمن‌ماه مقابل عراق قرار می‌گیرد و دوازدهم بهمن میزبان امارات در ورزشگاه آزادی خواهد بود. شاگردان دراگان اسکوچیچ با کسب ۱۶ امتیاز از ۶ بازی در صدر گروه A قرار دارند و با کسب یک پیروزی دیگر راهی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌شوند. 

Page Generated in 0/0068 sec