printlogo


کد خبر: 243000تاریخ: 1400/10/30 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران:
ارتقای معیشت آتش‌نشانان در بودجه 1401 شهرداری دیده شده است
سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران درباره تجمع تعدادی از پرسنل سازمان آتش‌نشانی در مقابل ساختمان شورای شهر گفت: شهرداری تهران اهتمام ویژه‌ای برای پیگیری مطالبات محقق‌نشده پرسنل خدوم آتش‌نشانی داشته است. وی با اشاره به برنامه‌های ویژه برای ارتقای سطح معیشتی و رفاهی کارکنان در بودجه سال آینده افزود: در بودجه سال 1401 که توسط شهردار تهران به شورای اسلامی شهر تقدیم شد، ردیف‌های ویژه‌ای برای این امر دیده شده است.
 
* وجود 947 برج ناایمن در پایتخت
معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: ۹۴۷ برج ناایمن بالای ۱۲ طبقه در تهران داریم و ۱۵۰ بیمارستان نیز در شرایط ناایمن به سر می‌برند. کامران عبدولی اظهار کرد: ۱۷ اردیبهشت سال ۹۲ نقطه عطفی در ایمن‌سازی ساختمان‌های جدید شکل گرفت. مشکل عمده ما در برخی ساختمان‌های موجود این است که ساختمان‌ها قدیمی بوده و قبل از ضوابط ساخته شده‌اند و یک میلیون ساختمان قدیمی داریم که ایمنی پایینی دارند. وی تصریح کرد: ۹۴۷ برج بالای ۱۲ طبقه در تهران داریم که ایمن نیستند. این ساختمان‌های بلندمرتبه ناایمن در نجات افراد، ما را دچار چالش می‌کنند. وی اظهار کرد: آتش‌نشانی برای این ساختمان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای دارد و برای آنها اخطار و دستورالعمل داده‌ایم اما روند ایمن‌سازی کند است. پیگیری آن بر عهده مالک و شهرداری است اما قانون این بخش سال ۱۳۳۵ نوشته شده که در آن اشاره شده اگر کسی این کار را نکرد شهرداری این اقدام را انجام دهد. وی ادامه داد: ۲۸۹۶ ساختمان مدرسه و مراکز آموزشی ناایمن داریم که شامل مهدهای کودک نیز می‌شود و متاسفانه ساختمان قدیمی را به مهدکودک تبدیل می‌کنند. 
***
موافقت با رایگان شدن آب، برق و گاز مدارس در سال آینده
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعضای کمیسیون تلفیق با رایگان شدن تعرفه مصرف آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف برای همه مدارس کشور در سال ۱۴۰۱ موافقت کردند. علی حدادی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:‏ بر اساس پیشنهاد بنده و موافقت اعضای کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه، مصوب شد همه رده‌های بسیج اعم از حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و سالن‌های فرهنگی و ورزشی از پرداخت همه حق انشعابات اعم از آب، برق، گاز و عوارض شهرداری معاف شوند. ‏همچنین با تصویب کمیسیون تلفیق بودجه و در حمایت از آموزش‌و‌پرورش، تعرفه مصرف آب، برق و گاز تا سقف الگوی مصرف برای همه مدارس کشور، در سال ۱۴۰۱ رایگان می‌شود. 
***
«مشاوره» زوجین دهک‌های پایین «رایگان» می‌شود
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این معاونت با ارائه طرحی در صدد است «مشاوره رایگان خانواده» در 4 سال نخست زندگی مشترک را در اختیار زوجین دهک‌های پایین قرار دهد، گفت: طبق آمارها، اغلب طلاق‌ها در 4 سال نخست زندگی مشترک رخ می‌دهد از این رو در نظر داریم مشاوره رایگان خانواده در اختیار ۵ دهک پایین قرار گیرد. انسیه خزعلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمار طلاق در 4 سال نخست زندگی مشترک اظهار کرد: در صدد هستیم با ارائه طرحی مشاوره رایگان خانواده را در 4 سال نخست زندگی مشترک در اختیار زوجین دهک‌های پایین قرار دهیم، البته این طرح هنوز تصویب نشده و از آن رونمایی خواهد شد. معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری افزود: در واقع در صدد هستیم مشاوره رایگان خانواده همانند پزشک خانواده در اختیار زوجین دهک‌های پایین در 4 سال نخست زندگی مشترک قرار گیرد. 
***
رتبه ششم ایران در آلودگی هوای غرب آسیا
 رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ایران در رتبه ششم آلودگی هوای غرب آسیا قرار دارد، گفت: همچنین ایران در بین ۱۰۶ کشور دنیا رتبه ۲۳ بدترین شاخص کیفیت هوا را داشته و تهران در میان پایتخت‌های جهان رتبه نوزدهم بالاترین غلظت ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون را به خود اختصاص داده است. عباس شاهسونی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مقایسه وضعیت کیفیت هوای ایران با سایر کشورها با اشاره به اینکه ایران در منطقه غرب آسیا رتبه ششم آلودگی هوا را دارد، گفت: همچنین با توجه به میانگین ذرات معلق در منطقه غرب آسیا، هیچکدام از کشورها نمی‌توانند به استانداردهای سازمان جهانی برسند. شاهسونی تاکید کرد: در شرایط آلودگی هوا، افزایش قابل توجه بیماری‌های قلبی و ریوی در جامعه دور از انتظار نیست و همچنین افزایش مرگ زودرس این بیماران و سالمندان و افزایش قابل توجه علائم بیماری‌های تنفسی در کل جمعیت را خواهیم داشت. وی گفت: در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان و کودکان باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خودداری کرده و سایرین هم باید فعالیت فیزیکی خود را در بیرون از منزل کاهش دهند و تا حد امکان کارهای غیرضروری را به زمان‌های دیگر موکول کنند.  

Page Generated in 0/0085 sec