printlogo


کد خبر: 243001تاریخ: 1400/10/30 00:00
19 نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید-19» جان باختند
افزایش ۴۰ درصدی مبتلایان به کرونا در تهران

سویه جهش‌یافته اُمیکرون که در کشور در گردش است، در حال تبدیل شدن به سویه غالب است و چنانچه مردم مراقب نباشند، غافلگیر خواهند شد. 
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مراجعات سرپایی‌ در تهران نسبت به ۳ هفته گذشته، گفت: اُمیکرون در تهران هم به سمت غالب شدن می‌رود و طبق الگویی که بررسی کرده‌ایم، ۴۵ تا ۵۰ درصد موارد ابتلا در تهران اُمیکرون است. 
نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کرونا در تهران اظهار داشت: در وضعیت بستری ناشی از کرونا تغییر قابل توجهی نداشته‌ایم. اصل موضوع این است که اُمیکرونی که در تهران و ایران در گردش است، در حال تبدیل شدن به سویه غالب است. 
وی با بیان اینکه اُمیکرون در تهران هم به سمت غالب شدن می‌رود، افزود: طبق الگویی که بررسی کرده‌ایم، نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ درصد موارد ابتلا در تهران اُمیکرون است. 
 
* آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر دیروز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه اعلام کرد: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور ۴ هزار و ۶۰ نفر مبتلای جدید شناسایی شدند که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۰۹ نفر رسیده است. 
از تعداد بیماران بستری در کشور تاکنون ۶ میلیون و ۷۱ هزار و ۲۱۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 
در این مدت زمان ۲۴ ساعته ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با احتساب این آمار از ابتدای همه‌گیری تاکنون ۱۳۲ هزار و ۱۳۲ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.  از شمار مبتلایان شناسایی شده، ۳۳۰ نفر بستری‌های بیمارستان به شمار می‌روند و هزار و ۲۷۱ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
 

Page Generated in 0/0073 sec