printlogo


کد خبر: 243018تاریخ: 1400/10/30 00:00
کنایه شمخانی به طرف غربی مذاکرات وین با اشاره به فروش نفت و بازگشت پول آن به کشور
تحریم بی‌اثر شده را نفروشید

گروه سیاسی: دبیر شورای عالی امنیت ملی همزمان با سفر رئیس‌جمهور به روسیه و در حالی که دور هشتم مذاکرات در شهر وین با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در جریان است، در توئیتی خطاب به طرف‌های غربی نوشت: «فروش نفت ایران و بازگشت پول آن به شرایط مناسب و غیرقابل بازگشتی رسیده است. نمی‌شود برای امتیازگیری، قول رفع تحریمی را داد که بی‌اثر شده است». وی از هشتگ مقاومت فعال‬ در این توئیت استفاده کرده است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، توئیت علی شمخانی در شرایطی منتشر شد که روز گذشته نشست مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و ۳ کشور اروپایی و نماینده اتحادیه اروپایی با حضور کارشناسان در هتل کوبورگ وین برگزار شد. علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات مذاکره‌کننده ایران روز دوشنبه پس از یک وقفه ۲ روزه، برای پیگیری مذاکرات عازم وین شد. طبق گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، مذاکره‌کننده ارشد ایرانی جمعه گذشته به تهران بازگشته بود تا با مقامات ذی‌ربط بالادستی، فنی و تخصصی در قالب یک برنامه سنگین و فشرده نشست‌های هماهنگی و مشورتی داشته باشد. 
گفتنی است پیش از دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس‌جمهور هم از افزایش فروش نفت و بازگشت درآمد آن به کشور خبر داده بود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه گذشته در توئیتی تاکید کرد: هر چند پیگیری برای رفع تحریم‌ها در دستور کار جدی دولت است اما در دولت سیزدهم تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها موکول به مذاکرات نشده است. 
در ادامه توئیت سیدابراهیم رئیسی آمده است: امروز در همین شرایط تحریم، فروش نفت ما به قدری افزایش داشته که دیگر نگرانی نداریم و درآمد حاصل از آن نیز در حال بازگشت به کشور است. 
 
* رایزنی معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی با وندی شرمن درباره ایران
معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی طی یک تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره ایران گفت‌وگو کرد. «چوی جونگ کان» معاون وزیر خارجه کره‌جنوبی چهارشنبه در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، گفت در تماس تلفنی با وندی شرمن درباره طیفی از موضوعات از جمله ایران گفت‌وگو کرده است. دیپلمات کره‌ای گزارشی از ملاقات‌های اخیر خود با مذاکره‌کنندگان ارشد ایران در وین داد و بر اهمیت همکاری دوجانبه به منظور احیای توافق هسته‌ای و حل‌و‌فصل مسائل مربوط به دارایی‌های مسدود‌شده تهران تاکید کرد. شرمن نیز در پاسخ، با لزوم حل‌وفصل بی‌درنگ مساله ایران موافقت و از حمایت سئول از تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن قدردانی کرد. 

Page Generated in 0/0061 sec