printlogo


کد خبر: 243022تاریخ: 1400/11/2 00:00
حسین مسافرآستانه خبر داد
حذف مسابقه بین‌الملل «تئاتر فجر»

دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر در برنامه «شهر فرنگ» از برگزاری کارگاه آموزشی «از ایده تا اجرا» و تلاش برگزارکنندگان این رویداد برای ثبت تاریخ شفاهی ۳۹ دوره گذشته خبر داد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، حسین مسافرآستانه در توضیح اینکه افتتاحیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برخلاف روال معمول در جایی غیر از تهران برگزار خواهد شد، گفت: من بسیار سپاسگزار استاندار محترم یزد هستم که ضمن پذیرش برگزاری مراسم افتتاحیه در این استان، همکاری بسیار خوبی با ما داشت تا افتتاحیه باشکوهی را پیش رو داشته باشیم. دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ادامه داد: تعدادی از کارها، هم در بخش خیابانی و هم در بخش صحنه‌ای بعد از افتتاحیه در استان یزد اجرا خواهند شد. 
وی درباره بخش بین‌الملل چهلمین جشنواره تئاتر فجر هم توضیح داد: فهرست نهایی آثار حاضر در این بخش بزودی طی جلسه‌ای نهایی خواهد شد. ما در این بخش، نخست شاهد تقاضای ۴۰ اثر از کشورهای مختلف بودیم اما در ادامه با گسترش سویه اُمیکرون برخی از متقاضیان بویژه در کشورهای اروپایی، ضمن عذرخواهی، از نبود شرایط لازم برای سفر گفتند. در جشنواره چهلم تمرکزمان را بیشتر بر کشورهای منطقه از جمله تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه گذاشته‌ایم ضمن اینکه شاهد حضور آثاری از کشورهای اروپایی هم خواهیم بود. 
وی همچنین توضیح داد عنوان «مسابقه» از این بخش برداشته شده است و از آن به عنوان بخش تئاتر ملل یاد کرد. چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0050 sec