printlogo


کد خبر: 243025تاریخ: 1400/11/2 00:00
جشن بیستم انجمن منتقدان خانه تئاتر برگزار شد
تجلیل از عمر فعالیت هنری استاد علی نصیریان

بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر شامگاه ۳۰ دی در موزه ملی برگزار شد. بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری شامگاه پنجشنبه ۳۰ دی در موزه ملی برگزار شد. در این بخش از مراسم نشان مسؤولیت اجتماعی به لیلی عاج، نویسنده و کارگردان «کمیته نان» اهدا شد. سپس انتشارات نیماژ به ‌عنوان ناشر برگزیده سال ۹۸ در حوزه تئاتر معرفی شد. در ادامه مراسم انجمن منتقدان از علی بهرامی، تهیه‌کننده برنامه رادیویی «گیومه» رادیو نمایش قدردانی کرد. 
همچنین انجمن اعلام کرد به دلیل کم‌کاری تلویزیون در حوزه تئاتر، برنامه تلویزیونی برگزیده‌ای برای قدردانی انتخاب نشده است. سپس با حضور سیدحجت‌الله ایوبی رئیس کمیسیون ملی یونسکو و ایرج راد از یک عمر فعالیت هنری علی نصیریان، تجلیل و تقدیرنامه عالی یونسکو به وی اهدا شد. در این بخش نصیریان گفت: مسؤولیت و مدیریت فرهنگی امر خطیری است که ایوبی و رسول صادقی از مدیران دغدغه‌مند و موفق فرهنگی و هنری هستند. 
وی یادآور شد: ۷۰ سال دلبسته تئاتر شدم و ۲ دهه با فقر و تنگدستی مادی و معنوی تمرین کردیم. آن موقع فقط یک کتاب تئاتر داشتیم ولی تجربه خوبی کسب کردم که یکی جریان‌سازی تئاتر و دیگری گروه تئاتر است. اگر گروه تئاتر نباشد جریان‌سازی تئاتر استمرار پیدا نمی‌کند. نصیریان ادامه داد: وقتی کرونا پیش آمد بسیاری از بچه‌های تئاتر بیکار شدند. این هنرمند مطرح سینما و تئاتر تأکید کرد: نسل ما تمام شد ولی در نسل‌های جدید تئاتر استعدادهای بسیار خوبی در زمینه کارگردانی، بازیگری و نمایشنامه‌نویسی وجود دارد. درست است که کتاب و کلاس لازم است ولی جوانان بدانید باید خودآموز و متکی به خود باشید و خود را کشف کنید. همچنین در ادامه مراسم از حسن نمک‌دوست از چهره‌های با سابقه عرصه مطبوعات تجلیل شد. انجمن منتقدان تئاتر در ادامه مراسم خود از حسین کیانی، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس با سابقه تئاتر ایران تجلیل کرد. 
حسین کیانی در این بخش از مراسم گفت: به قول استاد سمندریان کسی استاد است که شاگردانش هر چه تلاش کنند به او نرسند و بر این اساس من استاد نیستم. سعی کردم طی ۲۰ سال در زمینه آموزش تئاتر فعالیت کنم. در بخش پایانی مراسم با حضور بهمن فرمان‌آرا، نمایش «بیگانه در خانه» محمد مساوات جایزه رتبه سوم، نمایش‌های «صد در صد» و «پنجاه پنجاه» مرتضی اسماعیل‌کاشی جایزه رتبه دوم و نمایش «لانچر ۵» پویا سعیدی و مسعود صرامی جایزه رتبه اول بهترین نمایش را از دیدگاه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر دریافت کردند. 

Page Generated in 0/0071 sec