printlogo


کد خبر: 243033تاریخ: 1400/11/2 00:00
اخبار

دوز سوم واکسن کرونا شرط حضور در المپیک زمستانی
اعضای کاروان اعزامی به المپیک زمستانی در فرصت باقیمانده تا اعزام، سومین دوز واکسن خود را نیز دریافت کردند. المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در شرایط خاص تداوم شیوع ویروس کرونا در جهان از چند روز دیگر به میزبانی چین برگزار می‌شود. از کشورمان ۳ ورزشکار - عاطفه احمدی و حسین ساوه‌شمشکی در رشته اسکی آلپاین و سیدستار صید در رشته اسکی صحرانوردی- به این بازی‌ها اعزام می‌شوند. اعضای کاروان اعزامی کشورمان برای ورود به دهکده بازی‌ها باید ۳ دوز واکسن کرونای خود را دریافت کرده باشند، از همین رو ملی‌پوشان کشورمان ظرف چند روز گذشته دوز سوم واکسن خود را نیز دریافت کردند. رایزنی‌ها برای اضافه شدن نام سمانه بیرامی‌باهر، ملی‌پوش اسکی صحرانوردی به لیست اعزامی همچنان ادامه دارد، هر چند بسیار دشوار به نظر می‌رسد. بیرامی‌باهر به ‌رغم درخشش در رقابت‌های بین‌المللی بویژه مسابقات اخیر در کشور ترکیه، با قوانین جدید فدراسیون جهانی و از دست دادن شانس خود در رقابت‌های جهانی سال گذشته آلمان هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده است. بیرامی‌باهر در المپیک قبل پرچمدار کاروان ایران در بازی‌ها بود. 
***
خط قرمز اسکوچیچ روی بازیکنان استقلال!
سرمربی تیم ملی فوتبال اعلام کرد با توجه به شرایط کرونایی بازیکنان استقلال، نمی‌تواند از آبی‌پوشان پایتخت در تیم‌ ملی استفاده کند. دراگان اسکوچیچ درباره برگزاری بازی استقلال و هوادار در هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر که قرار است روز چهارشنبه برگزار شود، اظهار کرد:‌ من مطلع شدم 17 بازیکن استقلال کرونا گرفتند و نمی‌توانم از بازیکنان استقلال برای تیم‌ ملی استفاده کنم اما به یک‌باره متوجه شدم قرار است این تیم بازی خود را مقابل هوادار برگزار کند و این باعث تعجب من شد که چطور بازی لیگ در فیفادی قرار است برگزار شود. کرونا گرفتن بازیکنان می‌تواند برای تیم‌های دیگر هم دردسرساز شود. با شرایط کرونایی بازیکنان استقلال به احتمال زیاد نمی‌توانیم از بازیکنان این تیم در تیم‌ ملی استفاده کنیم. سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران درباره شرایط وریا غفوری برای دعوت شدن به تیم‌ ملی هم گفت: وریا نزدیک 35 سال دارد و او می‌گوید نزدیک 11 کیلومتر می‌دود. برای من مهم است که او در کارهای دفاعی چه تاثیری می‌گذارد. من بازی وریا غفوری را بهتر از او می‌شناسم. من مشکلی با وریا غفوری ندارم. با سبک بازی او مشکل دارم. او درباره مشورت با سرمربی‌های تیم‌های لیگ برتری برای دعوت شدن بازیکنان به تیم‌ ملی نیز گفت: مشورت نمی‌کنم ولی‌ با آنها صحبت می‌کنم. تصمیم من است که چه بازیکنی در لیست تیم‌ ملی باشد. من به مربی‌ها می‌گویم بازیکنانی که با استعداد هستند را به ما معرفی کنند تا روی آنها بررسی بیشتری داشته باشم. مربی‌ها هر روز با بازیکنان دارند زندگی می‌کنند و برای همین این اطلاعات را می‌توانند بدهند که بازیکنان در چه وضعیتی قرار دارند. من با مربیان زیادی در تماس هستم و درباره بازیکنان تبادل نظر می‌کنم. اسکوچیچ که در برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، درباره مشکلات انضباطی در تیم‌ ملی هم گفت: ابعاد شخصیتی خیلی مهم است. بازیکن نباید کارهای دور از شأن انجام دهد. من آدم کینه‌جویی نیستم که به خاطر یک اشتباه، بازیکن را محکوم کنم. همه انسان‌ها می‌توانند اشتباه کنند اما ما باید نسبت به تیم‌ ملی مسؤولیت بیشتری داشته و ۳ برابر نسبت به رفتارهای خود بررسی بیشتری داشته باشیم. این موضوع درباره رفتار خودم هم صادق است اما در نهایت همه ما انسان هستیم و بخشش هم در جای خودش وجود دارد. 
***
مصاف رئال با حذف‌کننده بارسا
قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا دل‌ری انجام شد و رئال با حذف‌کننده بارسلونا مصاف خواهد داد. 
قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های کوپا دل‌ری انجام شد و بر این اساس رئال‌مادرید به مصاف آتلتیک‌بیلبائو خواهد رفت. بیلبائو، بارسلونا را با نتیجه 3 بر 2
شکست داد و راهی این مرحله شد. 
* سایر بازی‌ها به شرح زیر است:
رئال سوسیه‌داد - رئال بتیس
والنسیا - کادیز
رایو وایکانو – مایورکا
***
جزئیات پیشنهاد جدید سلتیک به قائدی
رسانه اماراتی از پیشنهاد جدید تیم اسکاتلندی به الاهلی برای جذب مهاجم ایرانی‌اش خبر داد. مهدی قائدی، مهاجم ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه الاهلی دوبی با توجه به عملکرد خوبش در این تیم اماراتی از سوی باشگاه سلتیک اسکاتلند مورد توجه قرار گرفته است. باشگاه بزرگ اسکاتلندی برای جذب مهدی قائدی پیشنهاد داده اما پیشنهاد اولیه این باشگاه از سوی باشگاه اماراتی رد شد. در جدیدترین خبر، صفحه فوتبال «مرکاتو»ی امارات اعلام کرد باشگاه سلتیک اسکاتلند پیشنهاد جدیدش با مبلغ 5/4 میلیون یورو را برای جذب مهدی قائدی، ستاره ایرانی الاهلی ارائه کرده است. این باشگاه اسکاتلندی حاضر است 17 میلیون درهم امارات به جیب الاهلی واریز کند تا این پدیده ایرانی را به لیگ این کشور منتقل کند. قائدی تابستان گذشته با مبلغ 2/1 میلیون یورو با قراردادی 5 ساله از استقلال به الاهلی پیوست. بعد از گذشت 6 ماه ارزش این بازیکن ایرانی نزدیک به 4 برابر شده و سودی هنگفت به جیب اماراتی‌ها با فروش قائدی سرازیر خواهد شد. 

Page Generated in 0/0056 sec