printlogo


کد خبر: 243070تاریخ: 1400/11/3 00:00
فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تشریح شد
پویش ملی نذر کتاب تا برپایی نشست‌های بین‌المللی

مدیر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، رویدادها و برنامه‌های داخلی و خارجی این ‌رویداد را تشریح کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز» سعید مجیدی گفت: نشست‌های سرای اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران مساله‌محور، موضوع‎محور و کتاب‌محور است. برگزاری عصر کتاب استانی، نشست‌های نقد، بررسی و رونمایی کتاب، مسابقه‌های کتابخوانی و... از جمله برنامه‌هایی است که در ایام برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار خواهد شد و در همین راستا، تاکنون اجرای بیش از ۵۰ نشست داخلی، نشست خارجی (بین‌المللی)، کارگاه و محفل ادبی برنامه‌ریزی شده است. همچنین بسیاری از برنامه‌ها نیز توسط ناشران برای برگزاری در این ایام برنامه‌ریزی شده که در دفاتر نشر، کتابفروشی‌ها و... به صورت حضوری و مجازی اجرا خواهد شد. همچنان تقاضا برای مشارکت در اجرای برنامه‌های مختلف از سوی سازمان‌ها، نهادها و ناشران ارائه می‌شود و در آستانه آغاز به کار رسمی نمایشگاه این برنامه‌ها در حال تکمیل است. 
وی به موضوع‌ و محورهای نشست‌های خارجی (بین‌المللی) اشاره کرد و گفت: در نشست‌های بین‌المللی به موضوع‌ مهم در این حوزه پرداخته شده است که حمایت از ترجمه کتاب کودک، رویدادهای بین‌المللی کتاب کودک، خرید و فروش حق امتیاز (رایت) کتاب کودک، تولید محتوای دینی و اخلاقی برای کودکان، کارگاه آموزشی در حوزه کودک، تولید محتوای کودک برای بازارهای بین‌المللی، جوایز ادبی حوزه کودک و... بخشی از آنها را شامل می‌شود. 
مدیر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران همچنین در ادامه گفت: در نشست داخلی یا خارجی حداقل 3-2 میهمان مدعو و اصلی حضور خواهند داشت که نشست حول محور گفت‌وگو و سخنرانی آنها شکل می‌گیرد؛ با توجه به موضوع نشست ممکن است تعداد سخنرانان افزایش پیدا کند. برای برخی نشست‌ها مخاطبان تخصصی را دعوت می‌کنیم تا از حالت گفت‌وگوی صرف ۲ یا چند نفره خارج شده و مردم نیز بتوانند از محتوای آنها بهره‌مند شوند. با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا تعداد کمی از علاقه‌مندان می‌توانند حضور داشته باشند. 
مجیدی ادامه داد: همان‌طور که امکان خرید کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای همه مردم سراسر کشور فراهم شده است، امکان حضور آنها در برنامه‌های فرهنگی نیز وجود دارد؛ به این صورت که علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های سرای اهل قلم را به صورت زنده از طریق آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneketab تماشا کنند. همچنین با هم‌افزایی‌ای که با دستگاه‌های مشارکت‌کننده انجام دادیم علاقه‌مندان می‌توانند در برنامه‌های شهر محل سکونت خود حضور پیدا کنند. 
مدیر فعالیت‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در پایان با اشاره به پویش‌های تدارک دیده شده ویژه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: پویش ملی «# نذر-کتاب» با یاری خیران و حامیان حقیقی و حقوقی با هدف رساندن کتاب به علاقه‌مندانی که امکان خرید کتاب را ندارند، اجرا می‌شود. پویش «#من-هم-کتاب-خریدم» نیز با هدف جریان‌سازی در حوزه کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی، ویژه این نمایشگاه تدارک دیده شده است؛ همه اقشاری که در ایام برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یک یا چند عنوان کتاب خریده‌اند، می‌توانند در این پویش شرکت کنند و کتاب خریداری شده را در قالب یک فیلم ۲ تا ۳ دقیقه‌ای (که با موبایل گرفته شده است) معرفی و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. بعد از پایان نمایشگاه، فیلم‌های دریافتی ارزیابی و به برگزیدگان و شایستگان تقدیر جوایزی اهدا می‌شود. همچنین برای ناشران نیز پویشی تدارک دیده‌ایم که بزودی درباره جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.
***
    عرضه ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب  
وزیر ارشاد در پیامی توئیتری با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از عرضه ۲۰۰ هزار عنوان کتاب همزمان با این نمایشگاه خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام توئیتری خود با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از عرضه ۲۰۰ هزار عنوان کتاب همزمان با این نمایشگاه خبر داد و نوشت: استقبال از این رویداد ملی، رشد صنعت نشر و پیشرفت فرهنگی را به دنبال خواهد داشت. محمدمهدی اسماعیلی در این پیام خاطرنشان کرد: سوم تا دهم بهمن، دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزون بر ۲۰۰ هزار عنوان کتاب از ۲۱۰۰ ناشر داخلی و خارجی را در دسترس همه ایرانیان در تمام شهرها و روستاهای کشور قرار می‌دهد. زمان آغاز خرید مخاطبان در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک روز بعد از افتتاح نمایشگاه یعنی امروز «سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰» است و علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به وبگاه ketab.ir مراجعه کنند. وبگاه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به منظور تسهیل در روند خرید علاقه‌مندان و مخاطبان کتاب، 4 روز زودتر از تاریخ شروع نمایشگاه، یعنی از چهارشنبه (بیست‌ونهم دی‌ماه ۱۴۰۰) باز شده و مخاطبان می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت، کتاب‌های مورد نیاز خود را جست‌وجو و آن را به بخش علاقه‌مندی‌های صفحه شخصی‌شان اضافه کنند.

Page Generated in 0/0056 sec