printlogo


کد خبر: 243074تاریخ: 1400/11/3 00:00
دودوزه بازی لندن در بحران شرق اروپا
ارسال مو به اوکراین، اعزام وزیر خارجه به روسیه

لندن نیز به موازات واشنگتن در حال بحرانی کردن هر چه بیشتر اوضاع در شرق اروپاست. پس از آنکه دولت بایدن همزمان با روند مذاکره با روس‌ها، بدون مجوز کنگره اقدام به ارسال غیرقانونی سلاح به اوکراین کرد، حالا انگلیسی‌ها هم نمی‌خواهند از غائله ناتو جا بمانند. انگلیسی‌ها برای آنکه در نمایش دودوزه بازی از همتایان آمریکایی خود جا نمانند، به دنبال ارسال موشک به اوکراین، وزیر خارجه خود را نیز به مسکو می‌فرستند. 
این در حالی است که مقام‌های کشورهای عضو ناتو شامل انگلیس و آمریکا طی هفته‌های اخیر بارها به روسیه درباره تدارک برای حمله به اوکراین اتهام زده‌اند؛ اتهامی که مسکو بشدت آن را رد کرده است. 
واشنگتن و لندن همزمان تلاش دارند با انجام مذاکرات دامنه‌دار با هیات‌های دیپلماتیک روس، به توافق‌های امنیتی با مسکو دست یابند که آنها را در جایگاه برتر امنیتی نسبت به سایر اعضای ناتو قرار می‌دهد. 
به گزارش رویترز، اقدام دولت بوریس جانسون در ارسال موشک‌ و فرستادن ۳۰ نظامی ویژه به اوکراین جهت استفاده از سلاح‌های جدید اهدایی لندن به کی‌یف در جزیره خبرساز شده است. پیش از این «جیمز هیپی» معاون وزیر دفاع انگلیس گفته بود بریتانیا چندین هزار موشک ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است. 
در عین حال خبرگزاری ریانووستی گزارش داد احتمال می‌رود «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس برای گفت‌و‌گو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، فوریه (ماه‌ آینده میلادی) به مسکو برود. 
این رسانه روسی در این باره خبر داد: «وزیر خارجه انگلیس خواستار ایجاد فرصتی برای سفر به مسکو به منظور صحبت با لاوروف شده و مسکو با انجام این سفر در ماه فوریه موافقت کرده است».

Page Generated in 0/0055 sec