printlogo


کد خبر: 243082تاریخ: 1400/11/3 00:00
اخبار

بانوان جنگجوی ایرانی به دیوار چین رسیدند
در دومین بازی مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا، ارتش جنگنده مریم ایراندوست امروز به مصاف تیم قدرتمند چین می‌رود. بیستمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا به میزبانی هند در حال برگزاری است. تیم‌ ملی فوتبال زنان ایران در نخستین تجربه حضورش در این مسابقات روز پنجشنبه تیم هند، میزبان مسابقات را در خانه متوقف کرد تا نخستین امتیاز آسیایی خود را کسب کند. این یک امتیاز برای تیم ایران ارزشمند بود و باعث شد شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در جام ملت‌ها برای ایران رقم بخورد. شاگردان مریم ایراندوست که با انگیزه و امید گام در جام ملت‌ها گذاشته‌اند، در دومین بازی خود امروز باید برابر تیم قدرتمند چین صف‌آرایی کنند. چین با ۸ عنوان قهرمانی، ۲ نایب‌قهرمانی، ۳ مقام سومی و یک عنوان چهارمی پرافتخارترین تیم جام به شمار می‌رود و هر ۱۴ حضور قبلی چین در جام ملت‌ها منجر به حضور این تیم در نیمه‌نهایی شده است. البته درخشش چین فقط به سطح آسیا معطوف نمی‌شود. چینی‌ها سال ۱۹۹۹ در مسابقات جام‌جهانی فوتبال زنان به میزبانی آمریکا عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کردند و یک عنوان چهارمی نیز سال ۱۹۹۵ به دست آوردند. چینی‌ها در رنکینگ آسیایی و جهانی به ترتیب در جایگاه ۵ و ۱۹ قرار دارند، در حالی که تیم‌ ملی فوتبال زنان ایران در رنکینگ آسیایی و جهانی به ترتیب در مکان ۱۴ و ۷۰ است. مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از سال ۱۹۷۵ آغاز شد و پس از تغییرات فراوان در سال ۲۰۱۰ تصمیم بر این شد مسابقات هر ۴ سال یک بار انجام شود و رقابتی انتخابی برای جام‌جهانی فوتبال زنان نیز محسوب شود. تیم چین از سال ۱۹۸۶ تا دوره گذشته مسابقات همیشه روی سکو قرار داشته است. ۷ عنوان قهرمانی به طور متوالی از سال‌ ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۹ برای چینی‌ها به دست آمد و جام هشتم نیز سال ۲۰۰۶ به دست آمد. تیم ملی فوتبال زنان ایران که نخستین حضور در مسابقات مهم جام ملت‌ها را تجربه می‌کند و تنها تیم بدون تجربه این تورنمنت به شمار می‌رود، امروز یکشنبه کار بسیار سختی مقابل پرافتخارترین تیم مسابقات در پیش دارد. ارتش پرامید، جنگنده و مصمم مریم ایراندوست پس از متوقف کردن میزبان حالا کار سختی برابر تیم چین دارد و باید دید چه برنامه‌هایی برای تقابل با این حریف سرسخت در نظر گرفته است. 
***
تأیید دخالت بازیکنان تیم‌ ملی فوتسال در تصمیمات فنی ناظم‌الشریعه!
سرپرست کمیته فوتسال بحث دخالت بعضی بازیکنان باتجربه تیم‌ ملی در کار سرمربی سابق این تیم در جریان مسابقات جام‌جهانی را تایید کرد. احسان اصولی در تازه‌ترین مصاحبه خود به صورت ضمنی تایید کرد بعضی بازیکنان باتجربه تیم‌ ملی فوتسال در جریان مسابقات جام‌جهانی در تصمیمات کادر فنی دخالت داشتند. اصولی ابتدا با تشکر از سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی سابق تیم‌ ملی فوتسال که جای خود را به وحید شمسایی داد، گفت: از ظرفیت آقای ناظم‌الشریعه در بخش‌های دیگر استفاده می‌کنیم. این را برکناری تلقی نمی‌کنیم. این مثل یک دوی امداد است که چوبش باید دست به دست شود. از این منظر ببینیم. شمسایی به عنوان یک سرمایه و داشته اساسی و چهره شناخته شده است که افتخار پیدا کردیم در خدمتش باشیم. وی درباره بحث پوست‌اندازی تیم‌ ملی فوتسال با وحید شمسایی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های مهم و اساسی که لازم است در تیم‌ ملی فوتسال توجه کنیم، جوانگرایی است. اینکه ذخایر لازم را برای مراحل و رده‌های مختلف سنی داشته باشیم و آماده نگه داریم. یکی از کارهای ما تشکیل تیم‌های پایه است. تیم زیر ۱۹ سال با علی صانعی تشکیل شد. تیم امید را هم تشکیل می‌دهیم تا این پلکان را کامل کنیم. سرپرست کمیته فوتسال ادامه داد: وقتی یک جوان را می‌آوریم، باید در تیم‌های ملی پایه رشد کند و در میدان‌های بزرگ برای حضور پررنگ در تیم‌ ملی بزرگسالان آماده شود. این چرخه باید تکمیل شود. فرآیند جانشین‌پروری در فوتسال در حال تکمیل است. از الان برای جام‌جهانی پیش رو برنامه‌ریزی می‌کنیم و فرصت ۳ ساله خواهیم داشت و امیدوارم کسب افتخار کنیم. اصولی که با برنامه «سلام صبح بخیر» سیما گفت‌وگو می‌کرد، درباره بحث دخالت بازیکنان باتجربه در کار ناظم‌الشریعه در جام‌جهانی تصریح کرد: سعی می‌کنیم به جلو و آینده نگاه کنیم ولی باید از گذشته درس بگیریم. آنچه اساسا در ساختارهای ما خارج از ماموریت انجام شده یا دخالت شود، دچار اشکال می‌شویم و خطا رخ می‌دهد. وی در پاسخ به این سؤال که پس این دخالت‌ها در تیم‌ ملی وجود داشته است؟ گفت: این یک امر مذموم است که از چارچوب خارج شویم. گاهی اوقات چه در فوتبال و چه در فوتسال، این اتفاق بوده و رخ داده و منکرش نیستم اما چیز مذمومی است. تلاش می‌کنیم تیم‌ ملی اینطور نباشد و هر کسی نقش خودش را ایفا کند. 
***
نمایش تاریخی حسین وفایی در مسابقات اسنوکر انگلیس
حسین وفایی با ثبت امتیاز ۱۲۳ در ۱۰ دقیقه موفق شد در مسابقات shoot out تاریخ‌سازی کند. مسابقات shoot out 30 دی لغایت ۳ بهمن در شهر لستر انگلستان برگزار می‌شود. حسین وفایی، نماینده ارزنده اسنوکر کشورمان در این مسابقات حضور دارد. ورزشکاران در هر مسابقه ۱۰ دقیقه فرصت دارند تا بیشترین امتیاز را کسب کنند. حسین وفایی جمعه‌شب در نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها موفق شد در کمتر از ۱۰ دقیقه امتیاز ۱۲۳ را مقابل «پیتر دولین» انگلیسی به ثبت برساند. وفایی با این پیروزی به دور بعدی مسابقات راه پیدا کرد و علاوه بر آن موفق شد رکورد بی‌نظیر ۱۲۳ امتیاز در کمترین زمان ممکن را در تاریخ این مسابقات به ثبت برساند. گزارشگر و حاضران در سالن با عملکرد درخشان وفایی به وجد آمدند و تشویق بی‌سابقه‌ای در سالن مسابقات شکل گرفت. 

Page Generated in 0/0072 sec