printlogo


کد خبر: 243109تاریخ: 1400/11/3 00:00
اخبار

واشنگتن‌تایمز:
رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین سیگنال قوی به آمریکاست
رسانه آمریکایی برگزاری رزمایش دریایی بین ایران، روسیه و چین موسوم به «رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022» را ارسال پیام مستحکم به آمریکا دانست. روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» نوشت رزمایش‌ دریایی مشترک با حضور روسیه، چین و ایران که روز جمعه در شمال اقیانوس هند آغاز شد، به همان اندازه که با قابلیت‌های کشتی‌های جنگی و مبارزه با دزدان دریایی محلی ارتباط دارد، با ژئوپلیتیک جهانی نیز ارتباط دارد. در مواجهه با فشار فزاینده ایالات متحده، این رزمایش‌ها سیگنالی قوی است مبنی بر اینکه برخی دشمنان اصلی آمریکا با وخیم‌تر شدن روابط با ایالات متحده به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند. به نوشته این روزنامه، این تمرینات همزمان با سفر رئیس‌جمهور ایران به مسکو و پیشنهادات برای یک پیمان اقتصادی و امنیتی ۲۰ ساله بین ۲ کشور بود. چین نیز ماه مارس با مشارکت راهبردی جامع خود با تهران موافقت کرد، هر چند ایالات متحده همچنان تحریم‌های اقتصادی و مالی عمده‌ای را علیه ایران و شرکای تجاری‌اش بر سر برنامه‌های هسته‌ای‌اش اعمال می‌کند. در ادامه این گزارش آمده است رزمایش مشترک دریایی، بلندپروازانه‌ترین تمرین‌هایی است که تاکنون با کشتی‌های جنگی چینی، روسی و ایرانی انجام شده و نخستین رزمایش از زمانی است که ایران به طور رسمی برای پیوستن به پیمان امنیتی سازمان همکاری شانگهای (SCO) در سپتامبر دعوت شد. 
***
فضا برای حرکت‌های بزرگ در وزارت دفاع فراهم است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: فضا برای دستیابی به اهداف بزرگ و راهبردی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فراهم بوده و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای تلاش جمعی در همین مسیر است. امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در بازدید از نمایشگاه فصل جهش سازمان صنایع هوافضا اظهار داشت: با توجه به نتیجه بررسی‌های به عمل آمده و مشاهدات در ارزیابی‌های میدانی، سازمان صنایع هوافضا در راستای تدابیر و منویات مقام معظم فرماندهی کل قوا اقدامات موثر و اثربخشی را انجام داده و به صورت جهشی عمل کرده است. وی با بیان اینکه فضا برای دستیابی به اهداف بزرگ و راهبردی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فراهم بوده و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای تلاش جمعی در همین مسیر است، افزود: اخلاص کلید اصلی موفقیت و رمز این راه بوده و هست و همه ما آن را در زندگی بزرگانی همچون شهید سلیمانی، شهید فخری‌زاده و شهید صیاد شیرازی دیده‌ایم. 
***
پیشرفت نیروی هوایی در حوزه سلاح‌های لیزری
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی با اتکا به روحیه خودباوری و ظرفیت‌های داخلی در حوزه تسلیحات دوربرد شامل سلاح‌های لیزری و بمب‌های هوشمند به دستاورد‌های مطلوبی دست یافته است. امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان در دوره هیات معارف جنگ، در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) تأکید کرد: نیرو‌های مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران و سربازان ولایتمدار ملت در نیروی هوایی الهی ارتش در عهد و پیمانی که با خدا برای ادامه راه شهدا بسته‌اند، پابرجا هستند و در راستای صیانت از میهن اسلامی و آرمان‌های والای انقلاب از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نمی‌کنند. وی با بیان اینکه امروز نیروی هوایی با کمک متخصصان داخلی خود و کارکنان صنعت دفاعی در راستای ایجاد بازدارندگی و راهبرد دفاعی، تسلیحات خود را ارتقا می‌دهد، گفت: امام خمینی(ره) روحیه خودباوری را در میان نیرو‌های مسلح زنده کردند و امروز شاهدیم نیروی هوایی با اتکا به همین روحیه و ظرفیت‌های داخلی در حوزه تسلیحات دوربرد شامل سلاح‌های لیزری و بمب‌های هوشمند به دستاورد‌های مطلوبی دست یافته و این تسلیحات کاملا بومی را در اختیار یگان‌های عملیاتی نیروی هوایی گذاشته است. 
***
رسانه لبنانی اعلام کرد
ازسرگیری انتقال مازوت ایران از سوریه به لبنان
پایگاه خبری لبنان ۲۴ اعلام کرد بعد از توقف توزیع مازوت ایرانی در لبنان از اوایل ماه ژانویه به دلیل مشکلات لجستیکی در خاک سوریه، کامیون‌های حامل سوخت بار دیگر وارد خاک لبنان شدند تا عملیات توزیع مازوت میان خانواده‌هایی که برای گرمایش به این ماده نیاز دارند از سرگرفته شود. بر اساس اطلاعات این رسانه لبنانی، توزیع مازوت میان خانواده‌های لبنانی با حمایت حزب‌الله در ماه‌های فوریه و مارس ادامه خواهد داشت. 
***
حوادث یمن نشان‌دهنده استاندارد دوگانه مجامع بین‌المللی است
سخنگوی وزارت امور خارجه حملات هوایی چند روز اخیر ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن را محکوم کرد و حامیان نیروهای متجاوز را شریک این جنایات خواند و گفت: آنها باید به خاطر این حمایت‌ها به افکار عمومی دنیا و مردم یمن پاسخگو باشند. سعید خطیب‌زاده در اظهاراتی با محکومیت حملات هوایی چند روز اخیر ائتلاف متجاوزان به مناطق مسکونی و غیرنظامی یمن که به ویرانی و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از افراد بی‌گناه منجر شد، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حملات، گفت: استمرار حملات نظامی ائتلاف به یمن با سکوت و بی‌تفاوتی جامعه بین‌الملل، فروش بدون کنترل سلاح به متجاوزان، اتخاذ رویکرد جانبدارانه و استانداردهای دوگانه در مجامع بین‌المللی در مواجهه با تجاوز ظالمانه 7 ساله علیه مردم یمن، مسیر دستیابی به صلح عادلانه در این کشور را بیش از پیش دشوار کرده است. 

Page Generated in 0/0061 sec