printlogo


کد خبر: 243132تاریخ: 1400/11/4 00:00
وزیر ارشاد‌:
200 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه مجازی عرضه شده است

وزیر ارشاد در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: دولت مردمی در زمینه گسترش فعالیت‌های عمومی رویکرد مردم‌محوری دارد و هدفش تسهیل دسترسی مردم به کالاهای فرهنگی است. به گزارش «وطن‌امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که به صورت وبینار در آن حضور پیدا کرد، گفت: امروز در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. بسیاری از دستگاه‌ها از جمله شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و چند دستگاه دیگر در برگزاری این رویداد فرهنگی مشارکت دارند. باید بعد از کرونا نیز برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران تداوم داشته باشد. علی رمضانی، رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز در این مراسم بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب از چند روز پیش می‌توانستند برای ثبت سفارش کتاب‌های مورد علاقه خود به سامانه مراجعه کنند. 
وی ضمن طرح این نکته که دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۲۴ ساعته به علاقه‌مندان و دوستداران کتاب خدمت خواهد کرد و آنها می‌توانند آثار خریداری شده خود را به صورت رایگان در آدرس مورد نظر خود دریافت کنند، اظهار کرد: همزمان در مرکز پاسخگویی نمایشگاه و در نقطه اوج نمایشگاه، 70 نفر پاسخگوی پرسش‌های مردم هستند. اگر کاربران در جریان ثبت سفارش یا دریافت مرسوله خود دچار مشکل شدند، مرکز پاسخگویی از ساعت ۹ تا ۲۱ از طریق شماره تماس ۹۱۰۰۹۸۹۸ -۰۲۱ آماده راهنمایی آنهاست. رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود: در این رویداد فرهنگی بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب از ۲ هزار و ۱۰۰ ناشر داخلی و خارجی در معرض دید علاقه‌مندان به کتاب قرار دارد. ۱۵۰ هزار دانشجو، طلبه، استاد دانشگاه و اعضای هیأت علمی موفق به ثبت‌نام بن خرید کتاب در دومین نمایشگاه مجازی کتاب شدند. امیدواریم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین حامیان نمایشگاه، میزان اعتبار بن خرید دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزایش یابد. وی در ادامه تاکید کرد: در بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور حدود ۵۰ سازمان، برگزارکنندگان نمایشگاه مجازی کتاب تهران را همراهی می‌کنند که از میان آنها می‌توان به سازمان صداوسیما، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، بانک صادرات ایران، وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه علمیه، شهرداری‌ها و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد. نقطه عطف نمایشگاه مجازی کتاب تهران، همزمانی برگزاری برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌هاست. رمضانی با بیان این مطلب که به یمن تقارن زمان آغاز به کار نمایشگاه مجازی کتاب تهران با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) بخش ویژه‌ای در سامانه این رویداد پیش‌بینی شده، عنوان کرد: آثار مرتبط با حضرت زهرا(س) از سوی ۱۳۰ ناشر دسته‌بندی و با نام این شخصیت بزرگ دینی متمایز شده است. علی رمضانی در پایان سخنان خود درباره پویش «نذر کتاب» گفت: در برگزاری پویش «نذر کتاب» از همه ناشران و خریداران تقاضا می‌شود برای توزیع کتاب در مناطق کم‌برخوردار مشارکت داشته باشند. علاوه بر این از همه دستگاه‌های و مجموعه‌های اقتصادی خصوصی و دولتی می‌خواهیم‌ بهره‌مندی فرهنگی را برای کارکنان و اعضای خانواده خود از نمایشگاه فراهم کنند. 
در ادامه این مراسم رمضانعلی سبحانی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره‌ به اقداماتی که در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب شده‌ بود، بیان کرد: در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیش از ۹۵ درصد بسته‌ها به سلامت به دست مخاطب‌ها رسید. همچنین باید توجه کرد که در نخستین دوره این نمایشگاه بیش از هزار و ۸۰۰ ناشر شرکت کرده بودند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب به ۸۵۰ هزار آدرس و ۱۷ هزار نقطه روستایی فرستاده ‌شد. دورترین فاصله‌ای که بسته پستی در طول نخستین دوره نمایشگاه طی کرد، از ناشری در تبریز به یک روستای مرزی در سیستان‌وبلوچستان بود. او با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران و خرید و فروشی که در آن انجام می‌شود، دو بال آی‌تی و لجستیک دارد، توضیح داد: سخت‌ترین بخش برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب مربوط به بخش لجستیک آن است که توسط ۷ هزار نفر موزع و هزار و ۵۰۰ دستگاه وسیله نقلیه ارسال‌ها انجام خواهد شد. مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه در مدت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یک نماینده از خانه کتاب و ادبیات ایران در شرکت پست حضور خواهد داشت، بیان کرد: این فرد در مرکز توزیع پست، بسته‌ها را بررسی می‌کند و اگر بسته‌ای خراب و قابل ترمیم بود، آن را ترمیم می‌کند و اگر قابل ترمیم نبود، بسته به ناشر بازگردانده می‌شود. 
سبحانی‌فر با اعلام آمادگی شرکت پست برای ارسال بسته‌های دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به ۱۹۲ کشور افزود: این ارسال مشروط به این است که وجه پستی پرداخت شده ‌باشد. این پرداخت می‌تواند از طریق بانک‌های ایران یا کارت‌های مورد قبول برای سیستم بانکی انجام شود. 

Page Generated in 0/0085 sec