printlogo


کد خبر: 243133تاریخ: 1400/11/4 00:00
اخبار

پرونده‌های مفاسد اقتصادی مستند شد
مجموعه مستند «سرطان اجتماع » در ۱۰ قسمت توسط موسسه‌ فرهنگی- هنری اندیشه‌ شهید آوینی تولید می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی- هنری اندیشه شهید آوینی، مجموعه «سرطان اجتماع» که نخستین قسمت آن تحت عنوان «خصوصی‌سازی» از رسانه ملی پخش شد، با هدف شناسایی تنگناهای اقتصادی، سراغ گلوگاه‌های مفاسد اقتصادی می‌رود. این مستند بنا دارد با مروری بر پرونده‌های مجرمانه اقتصادی، روند اختلال در سیستم را از مرحله شکل‌گیری معضلات تا خروجی، همراه با انواع نابسامانی‌های اقتصادی در زندگی مردم به نمایش درآورد. مجموعه مستند «سرطان اجتماع» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن اسلام‌زاده در حوزه‌های خصوصی‌سازی، نظام سلامت، قوانین شهرداری، زمین، گمرگ، سوخت و... به بررسی پرونده‌های واقعی می‌پردازد تا از طریق مرور جرائم به شکلی جزئی‌تر، به اتفاقات رخ داده در نظام اقتصادی کشور توجه شود. این مجموعه در هر قسمت ضمن بررسی پرونده‌های واقعی، به ردیابی فرآیند معیوب رخ داده با حضور کارشناسان و ارائه راهکار خواهد پرداخت. مجموعه مستند «سرطان اجتماع» در ۱۰ قسمت توسط موسسه فرهنگی- هنری اندیشه شهید آوینی با مشارکت شبکه مستند سیما آخرین مراحل تولید را طی می‌کند و قرار است بعد از تکمیل به ‌صورت هفتگی از شبکه‌ مستند پخش شود. 
 
***
جایزه صلح نروژ به «دشت خاموش» رسید
 
فیلم سینمایی «دشت خاموش» جایزه صلح نروژ را از جشنواره بین‌المللی فیلم ترومسا کسب کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی به تهیه‌کنندگی سعید بشیری که در سینماهای ایران در حال اکران است، شنبه‌شب (۲ بهمن‌ماه) موفق به کسب جایزه صلح نروژ (NoPFA) شد. 
این جایزه که توسط جشنواره بین‌المللی فیلم ترومسا با همکاری مرکز مطالعات صلح دانشگاه ترومسا و شبکه دانشجویان صلح‌جو اهدا می‌شود، به فیلمی تعلق می‌گیرد که با شیوه‌ای خلاقانه به درک عمیق‌تری از اختلاف و خشونت کمک کند. 
سی‌و‌‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ترومسا از ۱۷ تا ۲۳ ژانویه (۲۷ دی تا ۳ بهمن‌ماه) در شهر ترومسا در کشور نروژ برگزار شد و فیلم «دشت خاموش» در بخشی با عنوان «بهای نابرابری» در کنار ۷ فیلم دیگر از کشورهای انگلیس، فرانسه، مکزیک و اسپانیا به نمایش درآمد. 
پخش بین‌المللی «دشت خاموش» که به زندگی و کار چند خانواده کارگری با کارفرمای خود می‌پردازد، بر عهده علی قاسمی است. 
علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی و مینا سرقره در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. 
 
***
«نفس نکش» آماده نمایش شد
 
فیلم کوتاه «نفس نکش» به کارگردانی میلاد نسیم‌سبحان آماده نمایش شد. 
به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، میلاد نسیم‌سبحان درباره روند تولید فیلم کوتاه «نفس نکش» گفت: ۲ فیلم قبلی من «جا‌به‌جا» (۱۳۹۶) و «او مثل من» (۱۳۹۸)، داستان‌ها و فضایی واقعی داشتند که در چند جشنواره داخلی و خارجی هم نمایش داده شدند اما ماجرای «نفس نکش» با ۲ فیلم قبلی تفاوت داشت. این فیلم فضایی فانتزی دارد. یکی از شخصیت‌های «نفس نکش» موقع نفس کشیدن از دهانش دود بیرون می‌آید و این ویژگی برای خودش و اطرافیانش مشکلاتی به وجود می‌آورد. این موقعیت فانتزی در بستری رئال روایت می‌شود. این کارگردان ادامه داد: کار روی فیلمنامه و تولید این فیلم ۲ سال طول کشید. بخشی از تصویربرداری در تهران و بخش‌هایی در اطراف تهران انجام شد. قصه در تهران، شهرستان و در چهار لوکیشن روایت می‌شود و ما به دنبال ایجاد فضایی بودیم که لوکیشن و جغرافیا قابل باور باشد. از فروردین‌ماه امسال وارد پیش‌تولید شدیم و به دلیل جلوه‌های ویژه سنگین و نوع پروژه، جذب سرمایه برای‌مان مهم بود که خوشبختانه این اتفاق به شکل درست رخ داد و تصویربرداری مردادماه آغاز شد. نسیم‌سبحان افزود: پس از طی مراحل فنی در دی‌ماه، فیلم آماده نمایش شده است و برای پخش آن برنامه‌های متعددی داریم. امیدوارم بزودی خبرهای خوبی از حضور فیلم در جشنواره‌ها بشنویم.

Page Generated in 0/0070 sec