printlogo


کد خبر: 243144تاریخ: 1400/11/4 00:00
اخبار

دختر تنیس‌باز ایران توجهات را به خود جلب کرد
تاریخ‌سازی دختر تنیس‌باز ایران در رنکینگ جوانان جهان و حضور در گرنداسلم استرالیا بازتاب زیادی داشته است. مشکات‌الزهرا صفی، دختر تنیس‌باز ایران با تاریخ‌سازی توانست جزو ۱۰۰ بازیکن اول رنکینگ جوانان قرار بگیرد و در گرنداسلم جوانان هم حضور داشته باشد. صفی همچنین نخستین پیروزی خود را در این مسابقات مهم به دست آورد تا تاریخ‌ساز شود. حضور این دختر ایرانی در مسابقات استرالیا بازتاب زیادی داشته است. انجمن تنیس زنان جهان در صفحه اجتماعی خود عکسی از مشکات الزهرا صفی منتشر کرد و نوشت: با مشکات‌الزهرا صفی آشنا شوید؛ نخستین بازیکن ایرانی که در بین ۱۰۰ بازیکن برتر رنکینگ جوانان جهان قرار دارد و در مسابقات تنیس استرالیا رقابت می‌کند. صفی در نخستین بازی خود توانست بازیکن استرالیا را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و به دور دوم جدول اصلی مسابقات راه یافت. او در حال حاضر در رده ۷۴ رنکینگ جوانان جهان قرار دارد. 
 
***
تأیید متخصص قلب؛ شرط بازگشت کرونایی‌های استقلال
بازیکنان کرونایی استقلال همچنان باید در قرنطینه باشند و زمان بازگشت آنها به تمرینات پس از تست منفی کرونا و تأیید متخصص قلب مشخص می‌شود. بازیکنان استقلال که اخیرا تعداد زیادی از آنها به دلیل مثبت بودن تست کرونا به قرنطینه رفته‌اند، در شرایطی به دنبال بازگشت زودهنگام به تمرینات هستند که تست مجدد تعدادی از آنها مثبت بوده است. با این حال طبق پروتکل‌های ابلاغی برای فوتبال ایران از سوی ایفمارک، یک هفته از زمان مثبت شدن تست کرونای افراد باید بگذرد و آنها در قرنطینه حضور داشته باشند و سپس تست مجدد بدهند. این در حالی است که قرنطینه ۷ روزه استقلالی‌ها از زمان نخستین تست مثبت آنها که یک روز پیش از دیدار با پیکان در جام حذفی بوده است، دیروز به پایان رسید و بازیکنان استقلال باید امروز تست مجدد بدهند. طبق پروتکل‌های ابلاغی ایفمارک، افرادی که تست مثبت داشتند و بدون علامت هستند، پس از تست مجدد و منفی بودن آن باید توسط متخصص قلب معاینه شوند و در صورت تأیید می‌توانند تمرینات خود را آغاز کنند. با این حال پس از منفی بودن تست کرونای بازیکنان استقلال و فراهم شدن شرایط حضور آنها در تمرینات، کمیته مسابقات برای برگزاری مسابقه تصمیم می‌گیرد. کمیته مسابقات نیز تا این لحظه برگزاری دیدار استقلال مقابل هوادار را برای روز چهارشنبه تعیین کرده که هر گونه تغییر در روز برگزاری بازی، به عهده کمیته مسابقات است. 
 
***
سردار آزمون به بایرلورکوزن پیوست
مهاجم تیم‌ ملی ایران به بایرلورکوزن پیوست. سردار آزمون، مهاجم تیم‌ ملی فوتبال ایران و باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ پس از کش و قوس‌های فراوان با قراردادی ۵ ساله به بایرلورکوزن پیوست. با توجه به پایان قرارداد آزمون و زنیت در پایان فصل، شایعات فراوانی درباره آینده او مطرح شده بود و حتی خبرنگاران مطرح دنیا مانند دی‌مارتزیو از علاقه یوونتوس به مهاجم تیم‌ ملی فوتبال ایران خبر داده بودند. با این حال پس از عنوان شدن اسامی لیون، یووه، برنلی و نیوکاسل، در نهایت سردار آزمون به لورکوزن پیوست. به این ترتیب، آزمون تا پایان فصل در زنیت می‌ماند و فصل آینده به بوندسلیگا می‌رود. مهاجم ۲۷ ساله تیم‌ ملی که پیش از شروع فصل ۲۲-۲۰۲۱ هم قرار بود به لورکوزن بپیوندد، شماره ۹ این تیم را را بر تن خواهد کرد. بایر لورکوزن در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا قرار دارد. 
 
***
دختران فوتسال ایران تاجیکستان را گلباران کردند
تیم ملی زنان ایران در دومین مسابقه از تورنمنت فوتسال آسیای مرکزی، تاجیکستان را شکست داد. ‌تیم ملی فوتسال زنان ایران در دومین دیدار مسابقات فوتسال آسیای مرکزی موسوم به کافا، شنبه دوم بهمن‌ مقابل تاجیکستان به میدان رفت و با ۱۲ گل به پیروزی رسید. فاطمه پاپی، فرشته خسروی (۲ گل)، فرشته کریمی (۲ گل)، سارا شیربیگی (۳ گل)، سحر پاپی (۲ گل) و مهسا علی‌‌مددی گلزنان ایران بودند. یک گل را هم بازیکنان تاجیکستان وارد دروازه خود کردند. تیم ایران که در نخستین دیدار خود ازبکستان را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست داده بود، امروز از ساعت ۱۵ به وقت محلی مقابل قرقیزستان به میدان می‌رود. این نخستین تورنمنت ایران بعد از حدود ۲ سال تعطیلی اردوهای تیم ملی است. آخرین باری که ایران در تورنمنتی بین‌المللی شرکت کرد اردیبهشت‌ ۱۳۹۸ بود که به روسیه اعزام شد. سحرپاپی، فاطمه پاپی، طاهره مهدی‌پور، اعظم آخوندی، مهسا علی‌مددی، فاطمه رحمتی، فرشته خسروی، سحر زمانی، فرشته کریمی، فرزانه توسلی، سارا شیربیگی، نسترن مقیمی و نسا احدی بازیکنان ایران در این تورنمنت هستند که هدایت آنها را فروزان سلیمانی بر عهده دارد. 

Page Generated in 0/0064 sec