printlogo


کد خبر: 243152تاریخ: 1400/11/4 00:00
اخبار

حمایت بهزیستی از فرزندان تحت‌پوشش برای ادامه تحصیل 
سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی از تحصیل ۱۰ هزار و ۶۹۵ نفر از فرزندان تحت پوشش در حوزه اجتماعی در دانشگاه‌های کشور خبر داد. محمد نصیری با اشاره به اینکه مسیر موفقیت فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی در کنکور دشوارتر از افراد دیگر بوده است، افزود: سازمان بهزیستی به عنوان حامی فرزندان تحت پوشش، تا زمانی که آنان به کسب علمی که منجر به تحول در زندگی و جامعه شود، می‌پردازند و تا هر مقطعی و هر زمانی که فرد مشغول به تحصیل باشد حمایت خواهد کرد. وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ای که در مرکز تحول اداری سازمان بهزیستی در حال انجام است، در بخش‌های انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی، هدایت تحصیلی و رتبه‌های کنکور، تلاش می‌شود تا علمی که فرزندان ما کسب می‌کنند برای خود و جامعه مفید باشد و منجر به توانمندی آنان شود. 
 
***
رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد
راه‌اندازی مجدد خط تولید کارت ‌هوشمند ملی 
رئیس سازمان ثبت احوال از راه‌اندازی مجدد خط تولید و صدور بیش از ۲۵۰ هزار قطعه کارت هوشمند ملی در هفته گذشته خبر داد. هاشم کارگر با اشاره به صدور بیش از ۲۵۰هزار قطعه کارت هوشمند ملی با تکیه بر ظرفیت‌های داخل کشور و بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌‌شده برای انجام تعهدات سازمان به هموطنان افزود: این کار طبق برنامه‌ریزی انجام شده و با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت تا بتوانیم به تعهدات پیش‌بینی شده جامه عمل بپوشانیم. سرعت گرفتن این روند و انجام تعهدات از اولویت‌های مهم و کوتاه‌مدت سازمان به شمار می‌رود. وی در ادامه به سازماندهی دوباره امکانات و بسیج ظرفیت‌های موجود در داخل کشور اشاره و خاطرنشان کرد: حمایت و پیگیری‌های مستمر وزیر کشور، در احیای این فرآیند بسیار موثر و حیاتی بوده است. بنا بر این گزارش، خط تولید کارت هوشمند ملی مدت‌ها به واسطه تحریم‌های ظالمانه و نیز عدم تخصیص اعتبارات در حالت نیمه‌فعال و حتی در برهه‌ای به حالت تعطیل درآمده بود که طی ماه گذشته بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده در وزارت کشور و سازمان ثبت احوال مجددا راه‌اندازی شده است. 
 
***
حذف بیمه‌نامه‌های کاغذی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرط اجرایی شدن کروکی الکترونیک در کشور را اجرایی شدن توافقات پلیس با بیمه نامه مرکزی دانست و از حذف بیمه‌نامه‌های کاغذی خبر داد. سردار کمال هادیانفر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به موضوع هوشمندسازی در ناجا اظهار داشت: هوشمندسازی همچنان در دستور کار پلیس راهور است. اتفاقات خوبی هم در بخش‌های مختلف این پلیس تخصصی در زمینه هوشمندسازی رخ داده و استفاده از دست‌افزارهای سپهر را می‌توان نمونه‌ای از این هوشمندسازی در راهور دانست. وی ادامه داد: بیش از ۹۰۰۰ دست‌افزار ایرانی سپهر در دست افسران راهور است که می‌توانند با اطلاعات کامل از خودرو و مالک خودرو، فرد را اعمال قانون کنند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی کل کشور افزود: به وسیله این دست‌افزارها می‌توان اطلاعات دارنده گواهینامه، اطلاعات وسیله نقلیه، داشتن یا نداشتن معاینه فنی و حتی بیمه‌نامه‌ها را چک کرد. هادیانفر اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات اثربخش در حوزه هوشمندسازی این بود که از بیمه‌ها خواستیم برگه کاغذی بیمه‌نامه صادر نکنند و فقط داده‌ها را به پلیس راهور ارسال کنند. آنها برگه‌های کاغذی را حذف و داده‌ها را برای ما ارسال کردند که افسر ما هم می‌تواند این داده‌ها را در دست‌افزارها مشاهده کند. 
 
***
ترافیک تهران به خط ویژه رسید
 عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از ترافیک در خط ویژه گفت: پلیس اعلام کند مجوز ورود به این خط به چه کسانی داده شده و چرا شهروندان باید به‌رغم استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی در ترافیک بمانند. حبیب کاشانی با اشاره به حضور سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در صحن شورای شهر اظهار داشت:‌ پلیس راهور کاملا با شورا ارتباط کاری دارد و این نوع رابطه از نوع صفر تا 100 است و موضوعات مختلف را از جمله زیرساخت‌ها در بر می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه نیاز به راهکارهای میان‌مدت غیر از راهکارهای دیگر برای رفع معضل ترافیک و آلودگی هوا در پایتخت داریم، گفت: من به‌شخصه زمانی که از شورا می‌خواهم به سمت طرشت تردد کنم 45 دقیقه در ترافیک می‌مانم در حالی که وجود چراغ قرمز و مأمور راهنمایی و رانندگی در کاهش ترافیک بسیار مؤثر است. کاشانی با تأکید بر اینکه بازنگری نقاط ترافیکی بسیار حائز اهمیت است و ضرورت دارد، گفت: امر آموزش نیز در کاهش ترافیک مورد غفلت واقع شده و باید هر چه بیشتر به این مسأله توجه شود. وی ضمن انتقاد از عبور تعداد زیادی خودرو که چراغ LED دارند و وارد خط ویژه می‌شوند، گفت: متأسفانه مردم تهران زمانی هم که از حمل‌و‌نقل عمومی استفاده می‌کنند در ترافیک می‌مانند، چرا که تعداد زیادی خودرو از خطوط ویژه عبور می‌کنند. کاشانی تأکید کرد: مجوز ورود به خط ویژه باید محدود و از ورود بدون مجوز نیز خودداری و برخورد قانونی شود. 

Page Generated in 0/0052 sec