printlogo


کد خبر: 243164تاریخ: 1400/11/4 00:00
اخبار

بازگشت حق رأی ایران در سازمان ملل
کره‌‌جنوبی ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرد. 
مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تایید کرد بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده است و به محض وصول در نیویورک، حق رای کشورمان باید طبیعتا در آغاز هفته [امروز دوشنبه] بازگردد. بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت اقتصاد و دارایی کره‌جنوبی اعلام کرده این کشور ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است. پیش‌تر به دلیل تحریم‌های آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود. 
 
***
علت شکست دشمن، عمل کردن ملت ایران به تکلیف الهی است
جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت: دشمنان تاکنون نتوانسته‌اند جلوی رشد انقلاب اسلامی را بگیرند، زیرا ملت ما به آنچه خداوند تکلیف کرده، عمل کرده‌اند. 
سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی اظهار داشت: آمریکایی‌ها به ‌عنوان شیطان بزرگ یک روز را هم برای دشمنی با انقلاب اسلامی از دست ندادند، زیرا از ۲۴ بهمن ۱۳۵۷ در کردستان با شلیک گلوله تا امروز دشمنی خود را با ما آغاز کرده و ادامه داده‌اند، ولی با این وجود نتوانسته‌اند حتی یک پیروزی را هم در مقابل این انقلاب به دست آورند. فدوی اضافه کرد: آنها نه‌تنها در برابر انقلاب اسلامی ایران نمی‌توانند از یک پیروزی خود موردی را بیان کنند، بلکه در سایر کشور‌ها هم که نفس جمهوری اسلامی ایران به آنجا رسیده است مانند عراق، افغانستان، لبنان و یمن هم نتوانستند به پیروزی دست یابند‌. وی تأکید کرد: در یمن که فقط نم انقلاب اسلامی و نفس پاسداران به آنجا رسیده است باعث شده آنهایی که با ملت یمن در جنگ هستند به هر کسی متوسل شوند تا بلکه بتوانند به نحوی از باتلاقی که خودشان آن را ایجاد کردند بیرون بیایند، زیرا تصور می‌کردند یک هفته‌ای به پیروزی می‌رسند اما الان ۷ سال است از مدرن‌ترین سلاح‌ها هم استفاده می‌کنند ولی در زمین نمی‌توانند در یمن به پیروزی برسند. جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: همان‌گونه که عنوان شد همه مستکبرین عالم با هم علیه انقلاب اسلامی متحد شدند ولی تاکنون نتوانسته‌اند به پیروزی برسند. حال وقتی در مقابله با استکبار اجازه ندادیم آنها در جنگ سخت به پیروزی برسند، این شیوه را می‌توان در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز اجرا کرد و به پیروزی رسید. 
 
***
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:
حجم مبادلات ایران با همسایگان 3 برابر شده است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز با توجه به دست بالای جمهوری اسلامی در منطقه، دادوستدهای کشور در دولت جدید افزایش یافته و حجم مبادلات کشورمان با کشورهای همسایه حدود 3 برابر شده است. محمود عباس‌زاده‌مشکینی با اشاره به حضو وزیر کشور و معاونان وزارت کشور در این کمیسیون، اظهار داشت: نمایندگان مجلس از جمله اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس دغدغه‌هایی نسبت به دهک‌های پایین جامعه داشتند و در جلسه‌ای که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور برگزار شد تمام این دغدغه‌ها به وزیر کشور گوشزد شد. وی ادامه داد: وزیر کشور این اطمینان را به نمایندگان مجلس داد که حمایت‌هایی از دهک‌های پایین جامعه انجام خواهد شد. سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس گفت: امروز با توجه به دست بالای جمهوری اسلامی در منطقه، دادوستدهای کشور در دولت جدید افزایش یافته و حجم مبادلات کشورمان با کشورهای همسایه حدود 3 برابر شده است و با این تحرکات در آینده شاهد رونق در اقتصاد خواهیم بود. 
 
***
انقلاب اسلامی سرآغاز تحول در مفهوم سربازی بود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: انقلاب اسلامی سرآغاز یک تحول بزرگ در مفهوم سربازی در کشور بود. 
سردار غلامرضا سلیمانی در چهاردهمین جشنواره حضرت علی‌‌اکبر اظهار داشت: در بهمن مناسبت‌های بسیار بزرگی داریم و در انتهای بهمن میلاد امیرالمومنین علی(ع) را داریم و همچنین دهه فجر را در پیش داریم. سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سرآغاز یک تحول بزرگ در مفهوم سربازی در کشور بود، ادامه داد: این تحول بزرگ زمانی آغاز شد که سربازان در لبیک به امام راحل، پادگان‌ها را ترک کردند و در کنار مردم علیه جبهه طاغوت جنگیدند. 
 
***
حضور ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دیپلمات‌های ایرانی برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۶، در نشست سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان حضور یافتند. به گفته مقاماتی در این سازمان به خبرگزاری فرانسه، ۳ دیپلمات ایرانی هفته گذشته وارد شهر «جده» شدند تا در کنار ۵۶ کشور دیگر در نشست این سازمان حضور یابند. این افراد هم‌اکنون در دفتر نمایندگی ایران در جده مستقر هستند و در نشست دیروز این سازمان حضور یافتند. ۲۲ مارس (2 فروردین 1401) قرار است وزرای خارجه کشورهای عضو در اسلام‌آباد پاکستان حضور یابند و نشست دیروز در جده برای آماده‌سازی مقدمات برگزاری نشست اسلام‌آباد بود. حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران دوم دی‌‌ماه گفته بود تهران موافقت عربستان سعودی را با صدور ویزا برای ۳ تن از دیپلمات‌های خود که به عنوان دیپلمات‌های مستقر نزد سازمان همکاری اسلامی در جده قرار است مشغول کار شوند، دریافت کرده است. دولت سعودی در ۵ سال گذشته از صدور ویزا برای نمایندگان ایران امتناع کرده بود. 

Page Generated in 0/0068 sec