printlogo


کد خبر: 243170تاریخ: 1400/11/4 00:00
دولت و نیروهای جهادی همچنان درگیر تخلیه‌آب از منازل هستند
اوضاع سیل‌زده‌ها مساعد نیست
دستور قالیباف به کمیسیون‌های عمران و کشاورزی برای گزارش اقدامات

رئیس ‌مجلس شورای اسلامی بر لزوم نظارت بر اقدامات انجام شده توسط مسؤولان اجرایی در مناطق سیل‌زده تأکید کرد. محمد‌باقر قالیباف گفت: با توجه به آسیب‌های فراوان وارد‌آمده به اموال مردم در مناطق سیل‌زده جنوب کشور، کمیسیون‌های عمران و کشاورزی به طور دقیق بر اقدامات صورت‌گرفته توسط مسؤولان اجرایی نظارت کرده و گزارش این اقدامات را در اسرع وقت تدوین کنند. وی تاکید کرد: از آنجایی که سیل اخیر به اموال مردم جنوب کشور بویژه در مناطق جنوبی استان کرمان چون شهرستان‌های جیرفت، قلعه‌گنج، ریگان، رودبار، کهنوج و سایر شهرستان‌های این استان خسارت وارد کرده است و همچنین مشکلات زیادی برای مردم در نتیجه سیل هفته‌های اخیر در سیستان‌‌و‌بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان فارس به وجود آمده است، بنابراین کمیسیون‌های عمران و کشاورزی مجلس شورای اسلامی موظف هستند به طور دقیق علاوه بر نیازسنجی به اقدامات صورت گرفته توسط مسؤولان اجرایی نظارت کرده و گزارش کارشناسی این اقدامات را در اسرع وقت تدوین کنند. 
 
* اختصاص 5/4 میلیارد برای جبران خسارت لوازم خانگی سیل‌زدگان «مورموری»
بنیاد مستضعفان 5/4 میلیارد تومان را برای جبران خسارت لوازم خانگی سیل‌زدگان مورموری در استان ایلام اختصاص داد. در پی بارش‌های سیل‌آسا و نزولات جوی هفته‌های گذشته در اکثر نقاط کشور و وارد شدن خسارت‌هایی به برخی شهرستان‌ها، بنیاد مستضعفان با اختصاص 5/4 میلیارد تومان، بخشی از خسارت‌های وارده سیل آبدانان به منطقه مورموری را جبران می‌کند. بر اساس این گزارش، این مبلغ به دنبال درخواست وزیر کشور و استاندار ایلام از سوی بنیاد مستضعفان تامین شده و قرار است برای جبران خسارت وارد شده به لوازم خانگی منازل مردم سیل‌زده منطقه مورموری در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد تا به‌سرعت میان مردم آسیب‌دیده از سیل توزیع شود. 
 
* تخلیه آب از منازل و لایروبی معابر مناطق سیل‌زده
خیلی از ساکنان نیمه جنوبی کشور در پی وقوع سیلاب هفته گذشته و ورود آب به منازل‌شان، همچنان درگیر تخلیه آن بوده و اوضاع مناسبی ندارند، البته نیروهای امدادی و جهادی نیز در حال کمک‌رسانی به آنها هستند. در همین ارتباط سخنگوی سپاه گفت: تخلیه آب از منازل و معابر و لایروبی، شست‌وشو و پاکسازی خانه‌ها و لوازم از جمله اقدامات ضروری و در دست اقدام نیروهای امدادی در مناطق سیل‌زده است. سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف خاطرنشان کرد: بازگشایی مطمئن معابر و تقویت و احداث سیل‌بند‌های مورد نیاز روستاها در مناطق سیل‌زده از اقداماتی است که به منظور ممانعت از ورود سیلاب‌ها به مناطق مسکونی و محل زندگی مردم توسط یگان‌های مهندسی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا انجام شده است.
 
***
    ارائه خدمات درمانی رایگان سپاه به سیل‌زد‌گان   
فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام گفت: درمانگاه چند تخصصی یک روزه با ۶۰ نفر عوامل کادر درمان در مورموری برپا شد و در این درمانگاه به ۹۰۰ نفر خدمات رایگان درمانی ارائه شد. سردار شاکرمی در گفت‌وگو با فارس گفت: فعالیت و خدمات‌رسانی مجموعه سپاه شامل نیرو‌های خود سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی در کلات مورموری آبدانان کماکان به مردم سیل‌زده ادامه دارد. وی افزود: تخلیه وسایل منازل و مغازه‌های دچار سیلاب، تمیزکاری و پاکسازی این واحدها و لایروبی مناطق سیل‌زده از جمله خدمات مجموعه سپاه در کلات مورموری بود که در گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره به مردم خسارت‌دیده از سیلاب خدمات‌رسانی کردند. فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام گفت: در عملیات پاکسازی نقاط سیل‌زده ۴۰ منزل مسکونی و واحد تجاری که بیشتر در داخل شهر مورموری بودند، تخلیه و پاکسازی شد. سردار شاکرمی یکی از مهم‌ترین اقدامات سپاه در منطقه سیل‌زده مورموری را برپایی درمانگاه چند تخصصی یک روزه با ۶۰ نفر عوامل کادر درمان ذکر کرد که در این درمانگاه به ۹۰۰ نفر خدمات رایگان درمانی ارائه شد. وی ادامه داد: مراجعان در این درمانگاه یک روزه از خدمات پزشکی در بخش‌های پزشک عمومی، دندانپزشکی، زنان، کودکان، داخلی و داروخانه بهره‌مند شدند. فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام گفت: توزیع نان، بطری آب آشامیدنی، بسته‌های معیشتی و بهداشتی کمک‌های مومنانه از دیگر خدمات توسط مجموعه سپاه در این ناحیه بوده است. سردار شاکرمی ادامه داد: مجموعه سپاه در کنار سایر نهاد‌های خدمات‌رسان، چون جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد یاری‌گر سیل‌زدگان مورموری بودند.

 


Page Generated in 0/0112 sec