printlogo


کد خبر: 243177تاریخ: 1400/11/5 00:00
اخبار

«آغاز پایان» به چاپ دوم رسید
چاپ دوم کتاب «آغاز پایان؛ رصد تحولات آماری و راهبردهای جمعیتی آزادسازی فلسطین» توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد. به گزارش مهر، کتاب «آغاز پایان؛ رصد تحولات آماری و راهبردهای جمعیتی آزادسازی فلسطین» تألیف صالح قاسمی بتازگی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسیده است. سرزمین تاریخی و مقدس فلسطین از دیرباز مورد توجه ادیان آسمانی و تمدن‌های بشری بوده است. از منظر ایدئولوژیک و دینی، فلسطین در گذشته ادیان آسمانی و حوادث آینده آخرالزمانی جهان بسیار تعیین‌کننده بوده و خواهد بود. همان‌طور که از دریچه مباحث استراتژیک و ژئوپلیتیک نیز جغرافیای حساس این کشور باستانی در راهبردهای کلان جهانی، تعیین‌کننده برتری سیاسی قدرت‌های بین‌المللی بوده است. نظر به ابعاد اهمیت دینی و سیاسی این کشور بود که سازمان صهیونیسم جهانی این سرزمین مظلوم را برای اجرای طرح اسکان یهودیان صهیونیست و تأسیس رژیم نامشروع اسرائیل برگزید. توسعه فرهنگ ازدواج آسان، ترویج ارتقای الگوی فرزندآوری، مهاجرت نکردن و تداوم حضور در فلسطین، راه‌اندازی جنبش بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن و همچنین شکستن حصر باریکه غزه از جمله راهکارهایی هستند که ذیل راهبردهای جمعیتی آزادسازی فلسطین و قدس شریف تعریف شده و روند مرگ جمعیتی رژیم صهیونیستی را تسریع می‌کنند. چاپ دوم این کتاب در ۱۷۰ صفحه وزیری، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۵ هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته است. 
***
«آینده» از ۲۳ بهمن اکران می‌شود
فیلم سینمایی «آینده» به کارگردانی امیر پورکیان از ۲۳ بهمن اکران می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، اکران فیلم سینمایی «آینده» به نویسندگی و کارگردانی امیر پورکیان پس از پایان جشنواره فیلم فجر از ۲۳ بهمن قطعی شد.  سعید خانی، مدیرعامل خانه فیلم و پخش‌کننده فیلم سینمایی «آینده» با اشاره به زمان آغاز اکران این فیلم گفت: فیلم سینمایی «آینده» ۲۳ بهمن در سینماهای سراسر کشور به نمایش عمومی درخواهد آمد. «آینده» یک درام اجتماعی ملتهب است که در خلاصه داستان آن آمده است: «آینده جنین مادری است به نام امروز، که فردا متولد می‌شود». پانته‌آ بهرام، کامبیز دیرباز، امیر جعفری، نیما شعبان‌نژاد، شهرام قائدی، علی استادی، شیرین یزدان‌بخش، لادن ژاوه‌وند، سوگل نوروزی و بهاره افشاری در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم «آینده» به تهیه‌کنندگی سیدضیا هاشمی و سرمایه‌گذاری سیاوش امین‌پور تهیه و تولید شده است. 
***
وضعیت سلامتی محمد کاسبی پایدار است
مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، وضعیت سلامتی محمد کاسبی را تشریح کرد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدعباس عظیمی، مدیرعامل این موسسه با پیگیری از بیمارستان وضعیت محمد کاسبی را پایدارتر نسبت به گذشته قلمداد کرد و از مردم عزیز خواست برای سلامتی ایشان دعا کنند تا تلاش‌های پزشکان برای درمان این هنرمند به ثمر برسد و شاهد سلامتی کامل ایشان و برگشت به فعالیت‌های هنری باشیم. عظیمی ضمن ابراز امیدواری نسبت به وضعیت سلامتی محمد کاسبی، بیان کرد: در این مدت تلاش برای کنترل وضعیت قلب و رسیدن به یک وضعیت پایدار ادامه داشته و خوشبختانه خطر برطرف شده است. همچنین پزشکان امیدوار هستند در چند روز آینده استاد از بیمارستان مرخص شود و ادامه روند درمان را در منزل انجام دهند. 
***
«سکوت طولانی» ابراهیم اصغرزاده ۲۰  ساله شد
نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» به بهانه بیستمین سال عروج هنرمند، عکاس و مستندساز «سیدابراهیم اصغرزاده» برپا می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» به بهانه بیستمین سال عروج هنرمند، عکاس و مستندساز «سیدابراهیم اصغرزاده» از هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود. نمایشگاه عکس «سکوت طولانی» ساعت ۱۷ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد. پیش از آن فیلم مستند «سکوت طولانی» به کارگردانی آن مرحوم ساعت ۱۵:۴۵ در همین سالن به نمایش درخواهد آمد. ابراهیم اصغرزاده، عکاس و مستندساز، متولد ٢٩ بهمن ١٣۴۶ در شهر مشهد بود. نخستین علاقه‌های او به دنیای تصویر را در ثبت مستندگونه حضور خود و همرزمانش در جنگ تحمیلی و در جبهه‌های کوهستان‌های غربی ایران می‌توان مشاهده کرد. ابراهیم در میانه دهه ۶۰ به آموزش تخصصی عکاسی و خبرنگاری حرفه‌ای در روزنامه قدس روی آورد. او تا پایان جنگ برای آن روزنامه عکاسی کرد و در سال ۱۳۶۸ در دانشگاه هنر تهران در رشته فیلمسازی پذیرفته شد. زمان و ساعات بازدید این نمایشگاه از ۹ تا ۱۵ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی پاسداران شمالی، روبه‌روی پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد است.

Page Generated in 0/0085 sec