printlogo


کد خبر: 243190تاریخ: 1400/11/5 00:00
تیم ملی هندبال ایران با پیروزی تاریخی مقابل کویت به جام جهانی صعود کرد
دست‌ مریزاد

تیم ملی هندبال کشورمان در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل تیم قدرتمند کویت به پیروزی رسید و جهانی شد. 
تیم ملی هندبال کشورمان در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان مقابل کویت قرار گرفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه 27 بر 26 به سود ایران خاتمه یافت. نیمه نخست این دیدار با نتیجه 11 - 11 تمام شد. به این ترتیب با توجه به اینکه 5 تیم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب می‌کنند و ایران با این پیروزی صعودش به جمع 4 تیم برتر را قطعی کرد، توانست به عنوان نخستین تیم جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کند. این برای دومین بار است که هندبالیست‌های ایران راهی مسابقات قهرمانی جهان می‌شوند.
 
* شلیک سجاد، بلیت جام‌جهانی را رزرو کرد
تیم ملی هندبال ایران در دیداری نفسگیر کویت را شکست داد و صعودش را به جام‌جهانی قطعی کرد. کویتی‌ها که 4 بار به مقام قهرمانی، ۲ بار نایب قهرمانی و 4 بار هم سومی آسیا دست یافته‌اند، در دیدار دیروز با لباس‌های آبی به مصاف ملی‌پوشان قرمز‌پوش تیم ‌ملی هندبال ایران رفتند؛ دیداری که قضاوت آن را «کوبل» مجار برعهده داشت. گل اول ایران را در این بازی یونس اثاری از روی ضربه پنالتی به ثمر رساند‌. نیمه نخست برابر و پایاپای دنبال شد و دروازه‌بان‌های 2 تیم ستاره میدان در این نیمه بودند تا با واکنش‌های زیبای محمد سیاوشی و علی صفر ۲ تیم بدون برتری بر یکدیگر با نتیجه برابر ۱۱ به رختکن بروند. در شروع 30 دقیقه نیمه دوم‌ کویتی‌ها تیم برتر میدان بودند و کار را بهتر از شاگردان مانوئل آغاز کردند. آنها در این نیمه در دقایقی از بازی با 2 گل از ایران پیش افتادند که اگر هر دروازه‌بانی جز محمد سیاوشی در چارچوب دروازه‌ ایران قرار می‌گرفت اختلاف گل‌ها حتی به ۵ تا 6 گل هم می‌رسید. در ادامه شاگردان مانوئل مونتایا فرناندز  به بازی برگشتند و در شرایطی که تا دقایق پایانی این دیدار از حریف قدرتمند خود که 8 بار به مسابقات جهانی راه یافته و ۲ بار در المپیک شرکت کرده، عقب بودند، در پایان در شرایطی که فقط ۵ ثانیه به پایان این مسابقات فرصت باقی ‌مانده بود با شلیک از راه دور سجاد استکی به گل پیروزی‌بخش رسیدند و به این ترتیب ملی‌پوشان هندبال ایران برای دومین بار جواز شرکت در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند. شوت لحظه آخری سجاد استکی آب سردی بر پیکر هندبالیست‌های کویتی بود که تصور می‌کردند بازی با نتیجه تساوی 26 - 26 به پایان رسیده است. به این ترتیب ایران در ادامه روند فوق‌العاده خود در عربستان یک برد میلیمتری اما شیرین را کسب کرد. تیم ملی هندبال ایران چهارشنبه در آخرین بازی این مرحله به مصاف تیم ‌ملی بحرین می‌رود اما حتی در صورت شکست در این بازی هم شاگردان مانوئل به جمع 4 تیم برتر آسیا و جام‌جهانی 2023 راه خواهند یافت.
 
* مونتایا فرناندز: برای رسیدن به فینال می‌جنگیم
سرمربی تیم ‌ملی هندبال کشورمان از جنگیدن برای رسیدن به فینال مسابقات هندبال قهرمانی آسیا گفت. «مانوئل مونتایا فرناندز» پس از پیروزی برابر کویت و قطعی شدن کسب جواز حضور در مسابقات جهانی و حضور در بین 4 تیم برتر بیستمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا اظهار کرد: واقعا مسابقه امروز سخت و مانند یک فینال بود. وی افزود: به تیم کویت تبریک می‌گویم که تا ثانیه‌های آخر جنگید تا جایی که نتیجه‌ بازی در ثانیه‌های آخر مشخص شد. ما در نهایت با اختلاف یک شوت و یک گل بردیم و همین شوت بود که سرنوشت بازی را مشخص کرد. فرناندز ادامه داد: بازی بعدی ما مقابل بحرین است. هدف اول ما جهانی شدن بود ولی ما اینجا هستیم تا برای رسیدن به فینال بجنگیم و کار ما امروز تمام نشده ‌است. سرمربی تیم ‌ملی هندبال کشورمان خاطرنشان کرد: به نظر من این مسابقات نمونه‌ای از رقابت‌های جام‌جهانی بود‌‌ و آسیا نشان داد لیاقت داشتن ۵ سهمیه را دارد. ما نیز در جام‌جهانی نشان خواهیم داد یک تیم صرفا آسیایی نیستیم، بلکه یک تیم در سطح جهانی هستیم. 
 
* پیام وزیر ورزش و جوانان در پی کسب موفقیت تیم ‌ملی هندبال ایران
وزیر ورزش و جوانان در پیامی کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی توسط تیم ‌ملی هندبال را تبریک گفت. متن پیام دکتر سیدحمید سجادی به شرح زیر است: پیروزی‌های مقتدرانه هندبالیست‌های کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا که منجر به صعود ایران به رقابت‌های جهانی شد، حاصل تلاش بسیار ملی‌پوشان، کادر فنی و برنامه‌ریزی دقیق مسؤولان فدراسیون است که در آوردگاهی مهم به ثمر نشست و باعث شادی دل مردم شد‌. این موفقیت‌ها را ارج نهاده و از خداوند خواستار استمرار این پیروزی‌ها و فتح سکوهای افتخار یکی پس از دیگری با تکیه بر اراده و گام‌های پرصلابت جوانان ورزشکار کشورمان هستم.
*** 
همان تیمی که احترام نظامی تاریخی را گذاشت
تیم ملی هندبال کشورمان ۲ سال قبل یک تصویر تاریخی را در قاب این ورزش برای کشورمان ماندگار کرد. تیم ‌ملی هندبال ایران بهمن‌ماه 1398 در چارچوب مسابقات هندبال قهرمانی آسیا برابر کویت در حضور 10 هزار تماشاگر کویتی به میدان رفت و در پایان با نتیجه 28 بر 24 برابر این تیم به پیروزی رسید. در ابتدای آن دیدار بازیکنان کشورمان با ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران خود را به عنوان «سربازان وطن» معرفی کردند که این تصاویر بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و در پایان این دیدار نیز علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال این پیروزی را به روح بلند سپهبد شهید قاسم سلیمانی تقدیم کرد.

Page Generated in 0/0277 sec