printlogo


کد خبر: 243192تاریخ: 1400/11/5 00:00
شوک کرونا به اردوی تیم‌ ملی فوتبال ایران قبل از بازی با عراق
1 + 1 بازیکن فعلا

روز گذشته در فاصله 72 ساعت تا برگزاری دیدار حساس ایران و عراق، اخبار خوبی از اردوی ملی‌پوشان به گوش نرسید. چند روز پیش اسامی بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال ایران برای برگزاری ۲ بازی مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر اعلام شد و این بازیکنان با حضور در کمپ تیم‌های ملی، تست‌های کرونای خود را به عمل آوردند تا در صورت منفی بودن این آزمایشات، در تمرینات حضور پیدا کنند. در اسامی‌ای که از سوی دراگان اسکوچیچ اعلام شد، نام کمال کامیابی‌نیا به همراه چند بازیکن دیگر در لیست انتظار دراگان اسکوچیچ قرار داشت که دیروز دوشنبه اعلام شد هافبک باتجربه پرسپولیس به اردوی تیم‌ ملی فراخوانده شده است. علت دعوت ناگهانی از کامیابی‌نیا با وجود حضور بازیکنانی نظیر میلاد سرلک، احمد نوراللهی و سعید عزت‌اللهی کمی عجیب به نظر می‌رسید تا اینکه مشخص شد غیبت احمد نوراللهی در بازی با عراق قطعی است و کمال نیز به همین علت به اردو فراخوانده شده است. در نمونه‌گیری تست کرونایی که از بازیکنان تیم‌ ملی به عمل آمده، تست نوراللهی مثبت شده و این بازیکن به ویروس کرونا مبتلاست و به همین دلیل قادر به همراهی ایران در بازی با عراق نیست. البته قرار است نوراللهی یک بار دیگر تست کرونا بدهد تا کادر فنی درباره مثبت یا منفی بودن آن به قطعیت برسد. از سوی دیگر، از دوبی خبر می‌رسد تست کرونای مهاجم تیم‌ ملی نیز مثبت شده است، خبری که البته هنوز قطعی و رسمی نیست و باید منتظر اعلام مقامات فدراسیون بود. گفته می‌شود سردار آزمون که به همراه زنیت در اردوی نیم‌فصل به سر می‌برد، تست کرونایش مثبت شده و این خبر به صورت شفاهی به اطلاع مدیران فدراسیون فوتبال رسیده است. البته درباره آزمون هنوز چیزی درباره عدم حضور او در اردو قطعی نیست. فدراسیون فوتبال برنامه سفر سردار آزمون را هماهنگ کرده و با وجود اعلام شفاهی مثبت بودن تست کرونای او، منتظر پاسخ کتبی درباره وضعیت این بازیکن است. باید دید در روزهای آتی چه اتفاقی درباره حضور سردار در تهران رخ می‌دهد. بدین ترتیب دراگان اسکوچیچ ۲ نفر از مهره‌های اصلی خود را در 2 دیدار برابر عراق و امارات در اختیار ندارد. نوراللهی در بازی‌های گذشته یکی از بازیکنان کلیدی ایران در خط میانی بود ولی حالا به دلیل ابتلا به کرونا قادر به حضور در بازی روز پنجشنبه نیست. سردار آزمون نیز به همراه مهدی طارمی مهاجمان اصلی تیم‌ ملی بودند و پس از اینکه مهاجم پورتو اردوی قبلی و 2 دیدار برابر لبنان و سوریه را از دست داد و آزمون به تنهایی در خط حمله به میدان رفت، اکنون نوبت طارمی شده تا بدون زوج همیشگی خود برابر عراق بازی کند. همچنین باید دید پیش از دیدار برابر امارات، تست‌های بعدی نوراللهی و سردار آزمون منفی خواهد شد یا خیر. در صورتی که کرونای این دو بازیکن تا پیش از دیدار با امارات همچنان مثبت باشد، آنها بازی حساس دورهای هفتم و هشتم از مرحله مقدماتی جام‌جهانی را از دست خواهند داد. در صورتی که مثبت شدن تست سردار آزمون تأیید شود، باید دید مهاجم جدیدی به جای او به تیم‌ ملی دعوت خواهد شد یا خیر اما نکته مهم اینکه با دعوت از کمال، بازیکنان پرسپولیسی تیم‌ ملی به عدد ۴ می‌رسد تا سرخپوشان پایتخت بیش از مجموع بازیکنان ملی‌پوش ۳ تیم لیگ برتری استقلال، فولاد و سپاهان نماینده داشته باشند. این در حالی است که اخباری، اسماعیلی‌‌فر، نیک‌نفس، آقاسی و رفیعی ۵ بازیکن باقیمانده در لیست استندبای اسکوچیچ هستند. 
 
* واکنش رسمی فدراسیون فوتبال به کرونای ملی‌پوشان
فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای به ‌صورت رسمی نسبت به ابتلای احمد نوراللهی و سردار آزمون به کرونا واکنش نشان داد. محمود‌رضا رضایی، مدیر رسانه‌ای تیم‌ ملی فوتبال اعلام کرد: جواب آزمایش PCR بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال مشخص شد، احمد نوراللهی به ویروس کرونا مبتلا شده است و باید اردوی تیم‌ ملی را ترک کند. به همین دلیل کادر فنی از لیست انتظار کمال کامیابی‌نیا را به اردو فراخواند تا جایگزین این بازیکن شود. 
مدیر رسانه‌ای تیم‌ ملی در رابطه با وضعیت مهاجم تیم‌ ملی نیز گفت: در رابطه با سردار آزمون هم ایمیلی به باشگاه این بازیکن فرستاده شده تا درباره وضعیت و نتیجه تست این بازیکن استعلام گرفته شود و در صورت منفی بودن تست، سردار آزمون به جمع ملی‌پوشان اضافه خواهد شد. 
 
* خورشیدی: مقابل نیامدن بازیکن به تیم ‌ملی کوتاه نمی‌آییم
سرپرست تیم ‌ملی فوتبال کشورمان می‌گوید باشگاه زنیت مقداری نگران تشدید مصدومیت آزمون در صورت آمدنش به ایران است. 
مجتبی خورشیدی درباره مثبت شدن تست کرونای احمد نوراللهی و سردار آزمون و اینکه قرار است کدام بازیکن جانشین مهاجم تیم ‌ملی شود، اظهار داشت: منتظر نظر اسکوچیچ هستیم. طبق صبحتی که با آزمون داشتیم، صدای ضبط شده سرپرست تیم زنیت را برای ما فرستاده بود. در این صوت متذکر شده بود که تیم زنیت 2 روز قبل تست داده و جواب تست سردار مثبت شده است. اکنون هم باید منتظر جواب تست جدید آزمون باشیم. اگر این تست منفی باشد، طبق قوانین فیفا باید به اردوی تیم ‌ملی بیاید و در اختیار ما قرار بگیرد. وی ادامه داد: باشگاه زنیت مقداری نگران تشدید مصدومیت آزمون در صورت آمدنش به ایران است اما خودش با آنها صحبت کرده و گفته است زیرنظر گروه پزشکی تیم ‌ملی و فدراسیون فوتبال ایران هستم و کار درمانی‌ام را در تهران انجام می‌دهم. او دوست دارد در اردوی تیم ‌ملی باشد اما منتظر جواب تست جدیدش هستیم. سرپرست تیم ‌ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: از شب گذشته تاکنون 3-2 نامه به باشگاه زنیت زده‌ایم. امروز هم برای فیفا نامه زدیم و اعلام کردیم نسبت به این موضوع که در روزهای فیفادی بازیکنی در اختیار تیم ‌ملی قرار نگیرد، کوتاه نمی‌آییم. صوت هم که سرپرست زنیت برای آزمون فرستاده حاکی از ایمیل‌های زیادی است که فدراسیون ما برای این تیم ارسال کرده اما باید جواب تست دوم مشخص شود تا در صورت منفی شدن، کارهای اعزام به ایران را انجام بدهیم. خورشیدی عنوان کرد: برای آزمون بلیت گرفته‌ایم. تیم زنیت و این بازیکن اکنون در دوبی هستند. یک بلیت سوخت اما پس از منفی شدن تستش باز هم برای سردار بلیت می‌گیریم. اگر از تست امروزش جواب نگیریم، قطعا در روزهای آینده بلافاصله پس از منفی شدن تست‌های بعدی‌اش او را در کنار تیم ‌ملی خواهیم داشت. وی درباره وضعیت حضور بازیکنان لژیونر در اردوی تیم ‌ملی اضافه کرد: بازیکنان باقیمانده امشب و نهایت تا فردا صبح (امروز سه‌شنبه) به ما ملحق می‌شوند. آنها پس از آمدن به تهران تست کرونا داده و سپس به قرنطینه می‌روند و در صورت منفی شدن تست‌های‌شان می‌توانند در تمرین شرکت کنند. 
 
* این دیدار تماشاگر دارد؟
سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید برای حضور تماشاگران در بازی‌های تیم ‌ملی منتظر ابلاغ رسمی نهادهای ذی‌صلاح هستیم. حسین شریفی درباره برگزاری جشن صعود تیم ‌ملی فوتبال کشورمان به رقابت‌های جام‌جهانی 2022 قطر در صورت قطعی شدن این موضوع در بازی با عراق یا امارات اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه ارزان‌ترین و سریع‌ترین صعود به جام‌جهانی هستیم، ان‌شاءالله این جشن را در کشورمان برگزار خواهیم کرد. با محوریت وزارت ورزش و جوانان مشغول هماهنگی هستیم. باید از حمید سجادی و همه مسؤولان وزارت ورزش تشکر کنم. به شکل سراسری قرار است جشن ملی صعود را برگزار کنیم که می‌تواند به تقویت اتحاد ملی ایرانی‌ها کمک کند. سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این جشن و اینکه آیا رایزنی‌های لازم برای برگزاری جشن در ورزشگاه آزادی انجام شده است، گفت: فدراسیون به شکلی این جشن را طراحی می‌کند که پس از قطعی شدن صعود به جام‌جهانی در پایان هر یک از بازی‌ها جشنی در سراسر کشور، مراکز استانی و شهرستان‌ها برگزار شود تا همه مردم ایران در این پیروزی و حس خوب حاضر باشند. شریفی درباره نحوه بلیت‌فروشی دیدار ایران و عراق با توجه به مباحثی که درباره صدور مجوز حضور 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی مطرح شده است، گفت: این موضوع روال خودش را طی می‌کند. بلافاصله پس از قطعی شدن جمع‌بندی‌ها و اعلام آنها از طریق مراجع ذی‌صلاح، اطلاع‌رسانی کافی و لازم خواهد شد. وی درباره اینکه آیا حضور تماشاگران قطعی است، توضیح داد: منتظر ابلاغ رسمی هستیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. فدراسیون فوتبال قبل از این هم آمادگی خودش را اعلام کرده و می‌خواهد جشن صعود را با حضور تماشاگران برگزار کند. 

Page Generated in 0/0060 sec