printlogo


کد خبر: 243193تاریخ: 1400/11/5 00:00
اخبار

طارمی چشم استعدادیاب‌های یونایتد، دورتموند و اتلتیکو را گرفت؟
ثبت یازدهمین گل
دیدار تیم فوتبال پورتوی پرتغال که با گلزنی مهدی طارمی همراه بود، زیر نظر استعدادیاب‌های چند باشگاه از جمله منچستریونایتد، دورتموند و اتلتیکومادرید برگزار شد. تیم فوتبال پورتو یکشنبه‌شب در هفته نوزدهم لیگ پرتغال موفق شد با نتیجه ۳ بر یک تیم فامالیسائو را شکست داده و با ۵۳ امتیاز به صدرنشینی خود در جدول رده‌بندی ادامه دهد. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو در این بازی نیمکت‌نشین بود اما دقیقه ۷۰ وارد زمین شد و دقیقه ۷۸ پنالتی‌ای را که خودش به دست آورده بود، به گل سوم تیمش تبدیل کرد. این یازدهمین گل طارمی در این فصل مسابقات لیگ پرتغال و چهارمین گل متوالی‌اش در این رقابت‌ها بود. خبر مهمی که بعد از پایان این مسابقه منتشر شد، حضور استعدادیاب‌هایی از چند باشگاه خارجی و پرتغالی برای زیر نظر گرفتن بازیکنان حاضر در زمین بود. به نوشته روزنامه «رکورد» پرتغال، ۸ باشگاه مختلف استعدادیاب‌های خود را روانه ورزشگاه خانگی پورتو کرده بودند تا از نزدیک عملکرد چند بازیکن را بررسی کنند. منچستریونایتد انگلیس، اتلتیکومادرید اسپانیا و دورتموند آلمان از جمله باشگاه‌های معتبری بودند که نمایندگان آنها در ورزشگاه حضور داشتند. همچنین نفراتی از باشگاه‌های سنت‌اتین، سوسیه‌داد، ساسولو، رن، نیمس، براگا و سالگیروش هم از طرف باشگاه‌های خود مامور بودند اطلاعاتی را راجع به بازیکنان جمع‌آوری کنند. این موضوع بی‌ارتباط با ترانسفر شدن چند بازیکن داخل زمین و احتمالا مهدی طارمی نبود. باشگاه پورتو سابقه زیادی در انتقال بازیکن به باشگاه‌های بزرگ دنیا دارد؛ از جمله این بازیکنان می‌توان به «الکس تلس» مدافع برزیلی اشاره کرد که سال گذشته به منچستریونایتد پیوست. 
***
تاریخ‌سازی وفایی؛ قهرمانی جهان تقدیم به مادربزرگ!
حسین وفایی با پیروزی برابر «مارک ویلیامز» به نخستین ایرانی قهرمان در رقابت‌های حرفه‌ای اسنوکر جهان تبدیل شد. حسین وفایی که از 17 سالگی با قهرمانی در رقابت‌های آماتور جهان توانست به جمع حرفه‌ای‌ها بپیوندد، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده و در برخی مقاطع پیروزی‌های بزرگی را برابر نابغه‌های اسنوکر دنیا کسب کرده است. او که اخیرا «مارک سلبی» مرد شماره یک جهان را هم در انگلستان مغلوب کرده بود، در نخستین ماه سال 2022 میلادی دست به کار بزرگی زد. وفایی موفق شد عنوان قهرمانی رقابت‌های شوت اوت را با 71 امتیاز اختلاف به‌ دست آورد و این پیروزی را به مادربزرگش که بتازگی در گذشته تقدیم کرد. اسنوکرباز ایرانی با غلبه بر مارک ویلیامز موفق شد بر بام دنیای اسنوکر ایستاده و به‌ عنوان قهرمانی مسابقات Shoot out 2020 دست پیدا کند. اما مسیر قهرمانی وفایی با درخشش در مقابل «پیتر دولین» در نخستین گام آغاز شد و در ادامه توانست «الن تیلور»، «مایکل جورجیو»، «دنیل وومرزلی» و «لیانگ ونبو» را از پیش رو بردارد و در مسابقه فینال نیز موفق شد با یک بازی برتر مارک ویلیامز سرشناس را شکست دهد و به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند. 
***
اظهارات قهرمانان بزرگ ایران و تمجید از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس
سرمربی تیم‌ ملی کشتی فرنگی ایران پس از عیادت از جانبازان 8 سال دفاع‌مقدس گفت: وقتی پرچم ایران برافراشته می‌شود به لحظه خوشحالی این عزیزان فکر می‌کنم. علیرضا دبیر رئیس فدارسیون کشتی، کادر فنی و قهرمانان کشتی آزاد به همراه محمد بنا همزمان با ولادت باسعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) میهمان جانبازان ضایعه نخاعی ۸ سال دفاع‌مقدس به عنوان قهرمانان واقعی و اسوه صبر و استقامت بودند. 2تن از قهرمانان و مربیان تیم ‌ملی کشتی آزاد درباره این دیدار اظهار نظرهایی داشتند که در زیر آمده است.
محمد بنا:
حضور ما در اینجا محبتی بود که آقای دبیر برای ما داشتند تا برای زیارت این عزیزان بیاییم و طبیعتا ما در این سال‌ها خیلی از عزیزان‌مان را به عنوان شهید از دست داده‌ایم و خیلی از عزیزان‌مان را به عنوان جانباز در کنارمان داریم. این موهبت خداوند است که آنها درکنار ما هستند و وضعیت بدنی‌شان چشم ما را باز کرده است که بدانیم چه عزیزانی را در کنارمان داریم. وقتی پرچم کشورمان برافراشته می‌شود به لحظه خوشحالی این عزیزان فکر می‌کنم. 
حسن یزدانی:
فدراسیون برنامه خوبی را تدارک دید تا همه اعضای تیم‌ ملی خدمت قهرمانان واقعی کشورمان برسیم. عزیزانی که در آسایشگاه ثارالله حضور داشتند، از جان و سلامتی خود گذشتند برای خاک و ناموس کشورمان و به دلیل از خودگذشتگی‌ای که کردند ما هم وظیفه داشتیم خدمت‌شان برویم و خسته نباشید و عرض ادب نسبت به این عزیزان داشته باشیم. 

Page Generated in 0/0077 sec