printlogo


کد خبر: 244207تاریخ: 1400/11/5 00:00
اخبار

بنزین سال آینده گران نمی‌شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قیمت بنزین سال آینده افزایش نخواهد یافت. مالک شریعتی‌نیاسر با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس افزود: قیمت بنزین در لایحه بودجه سال آینده به قیمت امسال پیشنهاد شده است، از همین رو بنزین سهمیه‌ای یکهزار و ۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز ۳ هزار تومان خواهد بود. وی ادامه داد: در مجلس نیز قرار نیست تغییری در قیمت بنزین برای سال بعد اتفاق بیفتد. شریعتی در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: نه دولت و نه مجلس قصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین را ندارند و حتی این اجازه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم به دولت داده نشده است. از این رو هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت. بعد از آنکه طرح اجرای آزمایشی اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی در کیش و قشم مطرح شد، برخی این طرح را مقدمه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده اعلام کردند؛ موضوعی که البته درست نیست و طرح تخصیص سهمیه بنزین به کد ملی، نقشی در قیمت‌گذاری بنزین نخواهد داشت. 
***
کاهش اندک قیمت گوشت قرمز در بازار
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید بر اینکه کمبودی در زمینه گوشت قرمز مورد نیاز کشور نداریم، گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز نسبت به چند روز گذشته بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است که به نظر می‌رسد این روند ادامه یابد. 
علی‌اصغر ملکی دیروز درباره وضعیت اخیر گوشت قرمز و افزایش نرخ این محصول به دلیل سرما در استان‌های مختلف کشور افزود: قیمت گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا در بازار است و طی روزهای اخیر به دلیل سرد شدن هوا و سرمازدگی و برف‌گرفتگی برخی استان‌ها و مختل شدن سیستم حمل‌و‌نقل، قیمت گوشت قرمز در بازار تهران افزایش یافت. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان اینکه به دلیل سرما دامداران نمی‌توانستند دام زنده را عرضه کنند، اظهار داشت: شاخص قیمت گوشت قرمز کشور بازار تهران است. این در حالی است که ۹۰ درصد گوشت مورد نیاز این شهر از استان‌های دیگر از جمله کردستان تامین می‌شود. 
ملکی گفت: بنابراین طی روزهای اخیر به دلیل سرمازدگی با رشد قیمت روبه‌رو شد به طوری که قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه برای مغازه‌داران ۱۶۰ هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان ۱۷۵ هزار تومان محاسبه می‌شد اما طی یک تا ۲ روز اخیر با رفع مشکل در سیستم حمل‌و‌نقل قیمت هر شقه گوشت گوسفندی برای مغازه‌داران ۱۴۰ هزار تومان و برای مصرف‌کنندگان نزدیک ۱۵۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. 
***
سفر وزیر راه‌وشهرسازی به جمهوری آذربایجان
وزیر راه‌‌و‌‌شهرسازی به‌ منظور پیگیری و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری ایران و جمهوری آذربایجان از قلمرو یکدیگر، صبح دیروز به این کشور رفت. رستم قاسمی به منظور ایجاد مذاکرات دوجانبه با مقام‌های جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری‌های فی‌مابین در زمینه‌های حمل‌ونقل و ترانزیت و پیگیری پروژه‌های زیرساختی مشترک ۲ کشور، دیروز به این کشور سفر کرد که تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. 
مقرر شده وزیر راه و شهرسازی در این سفر ضمن دیدار با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان، ‌«شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست‌وزیر و «رشاد بنی‌یف» ‌وزیر حمل‌و‌نقل و توسعه دیجیتال،‌ درباره پروژه احداث پل مشترک جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای و تسهیل و تسریع در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری ۲ کشور از قلمرو یکدیگر مذاکراتی انجام دهد. 
***
دلار در بازار آزاد به 28 هزار تومان رسید
دلار روز گذشته در صرافی‌های بانکی با ۲۶۳ تومان کاهش، با نرخ ۲۵ هزار و ۴۹۶ تومان معامله شد. همچنین قیمت خرید هر دلار در صرافی‌های بانکی ۲۵ هزار و ۲۴۲ تومان و نرخ خرید هر یورو ۲۸ هزار و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شد. 
در بازار آزاد نیز دلار با قیمت 28 هزار تومان معامله شد. علاوه بر این، بهای خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۵هزار و ۳۷۱ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۶۰۲ تومان بود. این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸ هزار و ۸۰۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۹ هزار و ۶۴ تومان اعلام شد. همچنین در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۷هزار و ۸۵۵ تومان و حواله دلار به بهای ۲۴ هزار و ۵۳۷ تومان معامله شد. 

Page Generated in 0/0066 sec