printlogo


کد خبر: 244238تاریخ: 1400/11/6 00:00
سازمان هواشناسی خبر داد
بارش برف و باران در نوار غربی کشور از امروز

در حالی که خیلی از ساکنان غرب و شمال غرب کشور در پی بارش‌های سنگین برف هفته گذشته با مشکل مواجه شدند و هنور راه ارتباطی برخی روستاها مسدود است و از طرفی دمای هوا نیز در این مناطق بشدت کاهش یافته است، حالا سازمان هواشناسی از ورود موج جدید بارشی به غرب کشور از عصر امروز خبر می‌دهد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، بارش سنگین برف در استان‌های غرب و شمال غرب و شدت بارش باران در استان‌های جنوبی مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده‌ و امدادگران همچنان در حال کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند. اکنون نیز با توجه به موج جدید بارشی این احتمال وجود دارد که مشکلات آنها دوچندان شود، بنابراین مردم، مسؤولان و دستگاه‌های دولتی و همچنین نهادهای امدادرسان باید آمادگی کامل را داشته باشند. در همین باره رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نوار غربی کشور و دامنه جنوبی البرز طی امروز (۶ بهمن‌ماه) خبر داد. صادق ضیاییان گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه (۶ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در مناطقی از نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) با گسترش فعالیت سامانه در مناطقی از شمال فارس و بوشهر، غرب اصفهان؛ همچنین مناطقی از شمال شرق و شرق نیز بارش برف و باران رخ می‌دهد، اظهار کرد: با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در سواحل شمالی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد. در چهارمحال‌و‌بختیاری، شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت و غالبا بارش به ‌صورت برف خواهد بود. 
وی اضافه کرد: جمعه (۸ بهمن‌ماه) بارش در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه داشته و در جنوب شرق و شرق وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده حاکم خواهد بود. در نیمه شمالی کشور نیز وزش باد و کاهش دما در حدود ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد. بتدریج این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود، همچنین در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و غرب کرمانشاه بارش پراکنده رخ می‌دهد. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: شنبه (۹ بهمن) در شمال شرق و شمال غرب کشور وزش باد و بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود. 
وی درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران امروز (۶ بهمن‌) صاف همراه با غبار محلی، در بعضی ساعات غبارآلود، از بعداز ظهر بتدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۷ بهمن) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران، گاهی بارش برف و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0066 sec