printlogo


کد خبر: 244239تاریخ: 1400/11/6 00:00
اخبار

رئیس پلیس راهور:
در تصادفات با یک آهن‌پاره مواجهیم
رئیس پلیس راهور گفت: آقای سازمان استاندارد! چند بار در خط رفتی و تست تصادف را شاهد بودی؟ چرا فرافکنی می‌کنی؟ اگر بخواهیم کروکی ۱۱ ساله را تحلیل کنیم و بگوییم چند کیسه هوا باز شده که خیلی به ضرر خودروسازها خواهد شد. سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری خود با بیان اینکه پلیس مسؤول تصادف نیست و مسؤولیت رسیدگی به تصادفات را برعهده دارد، متذکر شد: اگر تصادف رخ داد، پلیس فرمانده رسیدگی به آن تصادف است، قانون‌گذار نیز به منظور سهم تقصیر در تصادفات به پلیس اجازه داده که ما این کار را انجام می‌دهیم. هادیانفر متذکر شد: در تصادفات غالبا با یک آهن‌پاره مواجهیم و تأکید ما بر ایمنی خودرو است؛ از خودروسازان می‌خواهیم خودروی ایمن تولید کنند و دست مردم دهند، چرا در بهبهان باید ۳ پراید و یک سمند آتش بگیرد، این خودروها تی‌‌ان‌‌تی نداشتند که منفجر شوند. گمان می‌کنم خودروسازها مزاح کرده و می‌گویند مردم با زاویه مناسب تصادف کنند، خواهش می‌کنم خودروسازها فرافکنی نکنند، باید اشتباه‌شان را قبول کرده و قول بدهند خودروی ایمن تولید کنند. آقای سازمان استاندارد! چند بار در خط رفتی و تست تصادف را شاهد بودی؟ چرا فرافکنی می‌کنید؟ اگر بخواهیم کروکی ۱۱ ساله را تحلیل کنیم و بگوییم چند کیسه هوا باز شده که خیلی به ضرر خودروسازها خواهد شد. اصلا کیسه هوای راننده تابع هوای سوئیچ نیست، چرا بیخود فرافکنی می‌کنید. این مقام انتظامی گفت: ابلاغ کردم هر جا در تصادفات ایربگ باز نشد خودروساز را به مقام قضایی معرفی کنند تا مردم خسارت بگیرند.
***
افزایش حقوق سربازان در سال آینده
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از مصوبه این کمیسیون برای افزایش حقوق سربازان در سال آینده خبر داد. محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حقوق سربازان در سال آینده افزایش پیدا کند. وی توضیح داد: بر این اساس با پیشنهاد آقای دهنوی، نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق مصوب شد که «در اجرای ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیرعملیاتی حداقل ۶۰ درصد، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل معادل ۷۵ درصد و حقوق سربازان متاهل ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیروهای مسلح مبانی بر قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می‌شود که با توجه به تحصیلات و درجات آنان توسط ستاد کل تهیه می‌شود. همچنین اجرای فوق‌العاده‌های ماده ۵۰ قانون خدمت وظیفه عمومی نیز کماکان برقرار است».
***
رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد
افزایش ۳ میلیون تومانی کارانه پرستاران با اجرای قانون تعرفه‌گذاری
رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به طور میانگین حدود ۳ میلیون تومان به کارانه پرستاران اضافه می‌شود و از ابتدای دی‌ماه کارانه پرستاران بر اساس این قانون محاسبه و پرداخت می‌شود. محمد میرزابیگی در جمع خبرنگاران افزود: اجرای قانون تعرفه‌گذاری هیچ ربطی به حقوق، اضافه کار و سایر مزایای رفاهی پرستاران ندارد و فقط به ساماندهی کارانه و افزایش آن منجر می‌شود. وی ادامه داد: با اجرای قانون تعرفه‌گذاری، ارزش نسبی خدمات پرستاران مانند سایر گروه‌های پروانه بر اساس ضریب کا محاسبه شده و این خدمات با مهر نظام پرستاری پرستاران به نام خودشان ثبت می‌شود. رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۲ دستاورد مبارک برای پرستاران خواهد داشت که یکی ارتقای جایگاه، هویت و منزلت حرفه‌ای و دیگری بهبود وضعیت معیشت آنان است. میرزابیگی ادامه داد: بر اساس قانون تعرفه پرستاری، کارانه‌های پرستاران ساماندهی می‌شود. کارانه‌ از قانون تعرفه پرستاری تبعیت می‌کند و رفتارهای شخصی و سلیقه‌ای در پرداخت کارانه‌ها کنار می‌رود. 
***
آغاز ثبت‌نام کنکور از هفته آینده
ثبت‌نام از داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری ورود به موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ از یکشنبه هفته آینده دهم بهمن آغاز می‌شود. بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام برای شرکت در کنکور ۱۴۰۱ تا روز یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ادامه دارد. این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه ۸ تا ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. همچنین ثبت‌نام آزمون کاردانی به کارشناسی از روز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۵ تیرماه ادامه دارد. این آزمون در روز جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. ثبت‌نام آزمون کاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی) نیز از روز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. این آزمون نیز روز جمعه ۴ شهریور ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. 
***
راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در تهران برگزار می‌شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اعلام کرد: امسال راهپیمایی گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود. حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با وجود شرایط کرونایی در حالی برگزار می‌شود که این مراسم مصادف با روز جمعه و ختم به اقامه نماز جمعه تهران است. سال گذشته این مراسم به علت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و به غیر از رژه موتوری و خودرویی، راهپیمایی مردمی به صورت پیاده در کار نبود. امسال به علت بهبود شرایط و انجام واکسیناسیون گسترده، امکان برگزاری چهل‌و‌سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن فراهم شده است. 

Page Generated in 0/0065 sec