printlogo


کد خبر: 244279تاریخ: 1400/11/7 00:00
گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با سهراب انتظاری پیش از بازی امروز ایران- عراق
با صعودمان مردم را شاد کنیم

زهره فلاح‌زاده: تیم ملی فوتبال ایران امروز از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف عراق می‌رود. تیم ایران در صورت برد، صعودش به جام‌جهانی را قطعی می‌کند. البته در این دیدار چند بازیکن از ایران و عراق به دلیل مثبت‌ شدن تست کرونای‌شان غایب خواهند بود. «وطن‌امروز» برای بررسی شرایط تیم‌ ملی و وضعیت تیم پرسپولیس با سهراب انتظاری، پیشکسوت فوتبال گفت‌وگو کرد. 
***
* ابتدا درباره باشگاه پرسپولیس صحبت کنیم. این تیم توانست با برد مقابل فولاد به تعطیلات نیم‌فصل برود. بازی چطور بود؟
پرسپولیس نخستین بازی خود در نیم‌فصل دوم را خیلی خوب شروع کرد و توانست نتیجه خوبی مقابل تیم فولاد کسب کند. همه ما می‌دانیم فولاد سابقه خوبی در لیگ دارد و تیمی است که بار فنی بسیار بالایی دارد. به نظر من پرسپولیس خیلی خوب این تیم را آنالیز کرده بود و خوشبختانه ۳ امتیاز شیرین را از آن خود کرد. 
 
* آیا خریدهای این فصل پرسپولیس توانسته‌اند تا اینجای لیگ نمره قبولی بگیرند؟
متأسفانه خریدهای جدید با وجود اینکه کیفیت فنی بالایی داشتند و دارند اما نتوانسته‌اند انتظارات کادر فنی و هواداران را برآورده کنند. اکثر خریدهای این فصل پرسپولیس روی نیمکت نشستند و بازی خاصی از آنها ندیدیم. ا‌گر این بازیکنان در نیم‌فصل دوم هم کنار تیم باشند، امیدوارم شاهد بازی‌های خوبی از آنها باشیم. چون در تیم‌های سابق خود نشان داده بودند بار فنی بالایی دارند. ان‌شاءالله در نیم‌فصل دوم این بازیکنان بتوانند خودشان را پیدا کنند و کارایی لازم را داشته باشند و همچنین انتظارات هواداران را برآورده کنند. 
 
* انتقادات از رضا اسدی، هافبکی که با مبلغ بالایی به پرسپولیس آمد، زیاد است. نظر شما در رابطه با این بازیکن چیست؟
رضا اسدی مثل بازیکنان دیگری که این فصل جذب باشگاه شدند، متأسفانه نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند و غیر از 3-2 بازی، در مابقی بازی‌ها نیمکت‌نشین بوده است. از آنجا که اسدی بازیکن خیلی خوب و باکیفیتی است، نباید راحت از کنارش بگذریم و رهایش کنیم. به نظر من باید به او فرصت بدهیم. ما یک نیم‌فصل سخت دیگر را در پیش داریم، باید به اسدی کمک کنیم. او باید هم خودش بخواهد و هم بازیکنان باتجربه تیم، او را به روزهای اوجش بازگردانند. امیدوارم حداقل انتظارات کادر فنی و هواداران را برآورده کند. 
 
* با توجه به نتایجی که در ۱۶ هفته لیگ به دست آمده، آیا پرسپولیس این فصل هم می‌تواند به قهرمانی برسد؟
پرسپولیس این فصل هم مدعی اصلی قهرمانی است و پتانسیل قهرمانی را دارد. این تیم می‌تواند برای ششمین فصل متوالی، قهرمانی را از آن خود کند. با وجود تمام مشکلاتی که در نیم‌فصل اول گریبان باشگاه را گرفته بود ولی باید یک دست‌مریزاد به بازیکنان بگوییم که بسیار خوب کار کردند و نتایج خوبی گرفتند. تیم پرسپولیس در حال حاضر بالای جدول است و در ۱۰ دیدار اخیر باخت نداشته و شرایطش خوب است. امیدوارم پنجره نقل و انتقالات باشگاه باز شود تا چند بازیکن باکیفیت به تیم اضافه شوند. پرسپولیس راه سختی پیش رو دارد اما مدعی اول قهرمانی است. تیم در نیم‌فصل اول مدیرعامل نداشت که این هم از عجایب فوتبال ایران است. تیمی که ۵ فصل متوالی قهرمان لیگ ایران شده است، یک نیم‌فصل مدیرعامل نداشت. از طرفی هم تیم ما را براحتی از لیگ قهرمانان آسیا حذف کردند. 
 
* سراغ بازی فردا (امروز) تیم‌ ملی ایران و عراق برویم. چند بازیکن تیم ملی به دلیل ابتلا به کرونا در این دیدار حضور ندارند. این بازی را چطور می‌بینید، کار سخت نشده است؟
شرایط تیم ما خدا را شکر خیلی خوب است. غیر از مرحله قبل مقدماتی، بچه‌های ما تا اینجا فوق‌العاده درخشان بازی کرده‌اند. تنها دوره‌ای است که می‌توانیم راحت به جام‌جهانی صعود کنیم. این تیم عراق مثل سال‌های گذشته زهردار نیست، بنابراین می‌توانیم با حضور هواداران در ورزشگاه آزادی با یک نتیجه خوب عراق را شکست دهیم و صعودمان به جام‌جهانی را مقابل دیدگان هواداران جشن بگیریم. امیدوارم این اتفاق بیفتد. مردم ما مدت‌هاست به دلیل فراگیری بیماری کرونا و وضعیت بد اقتصادی کشور حال دل‌شان خوب نیست. امیدوارم با برد در این دیدار و مسجل شدن صعود‌مان به جام‌جهانی، مردم شاد شوند. فوتبال ما می‌تواند حال دل مردم را خوب کند. آزمون و نوراللهی از بازیکنان اصلی ما بودند که جزو کرونایی‌ها و غایبان تیم ملی هستند و نبودشان حتما حس خواهد شد اما خدا را شکر طارمی باز دعوت شده و می‌تواند جای آزمون را پر کند. درست است ما چند بازیکن‌مان را به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در اختیار نداریم اما تیم ملی نشان داده متکی به یک نفر نیست. تیم ملی ما بازیکنان جانشین خوبی در ترکیب خود دارد. ان‌شاءالله بازی خیلی خوبی را از بازیکنان تیم ملی ببینیم. به امید برد و قطعی شدن صعودمان به جام‌جهانی. 
 
* با توجه به حواشی پیرامون محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع تیم‌ ملی ایران، به نظر شما دعوت این بازیکن برای ۲ دیدار پیش رو کار درستی بود؟
در مورد این بازیکن فعلا نظری نمی‌دهم. ان‌شاءالله پس از بازی با عراق در این رابطه صحبت خواهم کرد.

Page Generated in 0/0305 sec