printlogo


کد خبر: 244280تاریخ: 1400/11/7 00:00
اخبار

کوهپایه‌زاده، رئیس آکادمی ملی پاراالمپیک شد
با صدور حکمی از سوی رئیس کمیته ملی پاراالمپیک، جلیل کوهپایه‌زاده به عنوان رئیس آکادمی ملی پاراالمپیک منصوب شد. پیش از این محمدرضا محمودخانی، مسؤولیت آکادمی ملی پاراالمپیک را به عهده داشت که با توجه به لزوم تمرکز وی بر پروژه سنجش و نظارت بر آماده‌سازی ورزشکاران بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و پاراالمپیک پاریس، کوهپایه‌زاده برای تصدی این مسؤولیت پیشنهاد شد و مورد موافقت قرار گرفت. 
***
تست کرونای آزمون و حاج‌صفی منفی شد
تست کرونای ۲ بازیکن تیم ‌ملی فوتبال ایران منفی شد و این ۲ بازیکن برای بازی با امارات راهی ایران خواهند شد. در فاصله یک روز تا دیدار ایران و عراق، تست کرونای آزمون و حاج‌صفی منفی شد و این ۲ بازیکن می‌توانند برای دیدار با امارات راهی تهران شوند. البته این ۲ بازیکن لژیونر نمی‌توانند در دیدار ایران - عراق حضور داشته باشند ولی کادر فنی تیم ‌ملی روی شرکت آنها در دیدار با امارات حساب باز کرده است. 
***
توافق کالدرون با تیم اماراتی
سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس با باشگاه خورفکان امارات به توافق رسید تا هدایت این تیم را بر عهده
گیرد. گابریل کالدرون که سابقه حضور در لیگ امارات را در کارنامه داشت، بار دیگر به این لیگ بازگشت. سایت اسپورت امارات اعلام کرد سرمربی سابق پرسپولیس با تیم خورفکان به توافق رسید و در نیم‌فصل دوم هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت. 
***
 واکنش اتوئو به تقلب کامرون
رئیس فدراسیون فوتبال کامرون به اتهام تقلب که به کشورش نسبت داده شد واکنش نشان داد. به گزارش اسپورت، تیم ملی فوتبال کامرون با پیروزی‌ای که برابر کومور به دست آورد راهی مرحله حذفی جام ملت‌های آفریقا شد. کامرون میزبان این رقابت‌هاست. ۱۱ بازیکن کومور به خاطر ابتلا به کرونا دیدار برابر کامرون را از دست دادند. بعضی از رسانه‌ها، کامرون را به دستکاری کردن نتیجه تست‌های کرونا متهم کردند که این موضوع با واکنش اتوئو همراه شد. اتوئو که اخیرا به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کامرون انتخاب شده، گفت: کامرون تاریخ و آوازه بزرگی دارد و به هیچ وجه برای پیروزی دست به چنین کارهایی نخواهد زد. ما ۵ بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده‌ایم و ۷ بار در جام‌جهانی حضور داشته‌ایم. ۶ بازیکن ما ۱۱ بار عنوان بهترین بازیکن آفریقا را کسب کرده‌اند و گذشته از این هم، مدال طلای المپیک سیدنی را کسب کردیم. او ادامه داد: کشوری که این همه افتخارات را به دست آورده است برای پیروزی دست به تبانی نمی‌زند. ما رفتارهای غیرورزشی از خود نشان نمی‌دهیم و کاملا شفاف هستیم. بله! در فوتبال تقلب و تبانی وجود دارد اما حداقل من اجازه نمی‌دهم کسی وجهه کشورم را خراب کند. 
***
پایان اردوی تیم ‌ملی کشتی آزاد با مصدومیت قهرمان جهان
قهرمان جهان در آخرین تمرین تیم‌ ملی کشتی آزاد از ناحیه ابرو دچار آسیب‌دیدگی شد. در پایان مسابقات کشتی قهرمانی کشور در گرگان، دور جدید تمرینات شاگردان پژمان درستکار با حضور نفرات برتر این رقابت‌ها و همچنین کشتی‌گیرانی که به واسطه کسب مدال جهانی از حضور در قهرمانی کشور معاف شده بودند، در خانه کشتی آغاز شد. این اردو روز 4 بهمن به پایان رسید و کشتی‌گیران بعد از چند روز استراحت، مجددا از روز جمعه هفته جاری تمرینات را دنبال خواهند کرد. شماری از نفرات دعوت شده به این اردو به دلیل آسیب‌دیدگی و سرماخوردگی، در تمرینات حاضر نشدند. با توجه به اینکه اردوی بعدی، متصل به اعزام به آمریکا خواهد بود و همچنین تعدادی از اردونشینان قرار است در مسابقات انتخابی تیم ‌ملی جوانان کشتی بگیرند، تعداد اردونشینان کاهش پیدا خواهد کرد. در آخرین جلسه تمرینی اردوی جاری، کامران قاسم‌پور قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان از ناحیه ابرو دچار شکافتگی شد که با چند بخیه درمان شد. 
***
احتمال بازی کردن سردار آزمون برای لورکوزن در نیم‌فصل دوم
مهاجم ایرانی تیم فوتبال زنیت که با بایرلورکوزن پیش‌قرارداد بسته، ممکن است در نیم‌فصل دوم برای این تیم آلمانی بازی کند. سردار آزمون شنبه‌شب به تمام شایعاتی که پیرامون آینده حرفه‌ای‌اش مطرح شده بود، پایان داد و با امضای پیش‌قراردادی با بایرلورکوزن، مقصد بعدی‌اش را مشخص کرد. مهاجم 27 ساله که تا پایان فصل در زنیت توپ خواهد زد، تابستان آینده به‌ عنوان بازیکن آزاد به این تیم بوندس‌لیگایی ملحق خواهد شد و تا سال 2027 در جمع لورکوزنی‌ها خواهد بود. شبکه تلویزیونی «اسپورت وان» آلمان حالا خبر می‌دهد مدیران باشگاه بایرلورکوزن تمایل دارند مقدمات حضور سردار آزمون در این تیم آلمانی را از همین نیم‌فصل دوم فراهم کنند، برای همین آماده پرداخت رقمی بین 2 تا 3 میلیون یورو به زنیت سن‌پترزبورگ هستند تا با جدایی او در همین پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی موافقت کنند. این موضوع البته به این بستگی دارد که آیا لوکاس آلاریو مهاجم آرژانتینی لورکوزن که ۲ پیشنهاد از باشگاه‌های دیگر دارد، در این پنجره از این تیم جدا شود یا خیر!
آزمون که مورد توجه باشگاه‌هایی همچون لیون، یوونتوس و میلان هم قرار داشت، این فصل رکورد 10 گل ‌زده و 4 پاس‌گل را از خود در 21 بازی برای زنیت به ثبت رسانده است. او از سال 2019 در عضویت این باشگاه است و تاکنون در 104 بازی که با پیراهن این تیم روسی به میدان رفته موفق به به‌ثمر رساندن 62 گل و ثبت 23 پاس‌گل شده است.

Page Generated in 0/0058 sec