printlogo


کد خبر: 244322تاریخ: 1400/11/9 00:00
اخبار

معرفی اعضای هیأت داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر
دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر اعضای هیات داوران بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر را معرفی‌ کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، «مسعود نقاش‌زاده» دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر، «مسعود جعفری‌جوزانی» (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده)، «مجید انتظامی» (آهنگساز)، «شهاب حسینی» (بازیگر و تهیه‌کننده)، «محمدعلی ‌آهنگر» (نویسنده و کارگردان)، «محمد داوودی» (مدیر فیلمبرداری)، «مهدی سجاده‌چی» (فیلمنامه‌نویس) و «پژمان لشکری‌پور» (منتقد و تهیه‌کننده) را به عنوان اعضای هیأت‌داوران بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی کرد. چهلمین جشنواره فیلم فجر در ۲ بخش فرهنگی و رقابتی ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری «مسعود نقاش‌زاده» برگزار خواهد شد. 
***
برگزاری مجمع عمومی خانه تئاتر برای انتخاب هیأت‌مدیره
رئیس هیأت‌مدیره خانه تئاتر از برگزاری مجمع عمومی خانه تئاتر برای انتخاب هیأت‌مدیره جدید در ۲۳ بهمن سال جاری خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، با استعفای مدیرعامل خانه تئاتر و همچنین سپری شدن زمان فعالیت هیأت‌مدیره فعلی، هیأت‌مدیره جدید خانه تئاتر باید طی برگزاری مجمع عمومی با حضور اعضای خانه، هیات‌مدیره جدید را انتخاب و فعالیت خود را شروع کنند. ایرج راد، رئیس هیأت‌مدیره خانه تئاتر درباره زمان برگزاری مجمع عمومی خانه تئاتر به مهر گفت: قرار است ۲۳ بهمن سال جاری مجمع عمومی خانه تئاتر در صورت رسیدن تعداد اعضای شرکت‌کننده به حد نصاب مورد نظر برگزار شود. وی ادامه داد: در این مجمع هیأت‌مدیره جدید خانه تئاتر انتخاب و فعالیت خود را شروع می‌کنند. 
***
رونمایی از پوستر «دسته دختران»
در آستانه آغاز چهلمین جشنواره فیلم فجر، از پوستر رسمی فیلم سینمایی «دسته دختران» رونمایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، پوستر رسمی فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری، با طرحی از محمدحسین هوشمندی و لوگوی محمد روح‌الامین منتشر شد. مراحل صداگذاری، آهنگسازی و جلوه‌های بصری این فیلم طی هفته‌های اخیر به ترتیب توسط حسین ابوالصدق، ستار اورکی، امیر ولی‌خوانی و حسن نجفی به پایان رسیده است. منیر قیدی در «دسته دختران» راوی مقاومت دختران قهرمان ایران در روزهای آغازین جنگ است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «دسته دختران» قصه زنان جنگ است. گروهی جامانده از روایت‌های پیروزمردان پیکارها در طول تاریخ...». نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، هدی زین‌العابدین و صدف عسگری «دسته دختران» را بازی می‌کنند و حسین سلیمانی، یاسین مسعودی، محمد صدیقی‌مهر و مهدی حسینی‌نیا آنها را همراهی می‌کنند. 
***
فروش بیش از نیم میلیون نسخه کتاب در نمایشگاه مجازی تهران
رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از فروش ۵۶۳ هزار و ۹۵۴ نسخه کتاب تا پایان پنجمین روز این نمایشگاه خبر داد. به گزارش ایرنا از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، علی رمضانی با بیان اینکه مردم در مدت 5 روز از نمایشگاه ۵۶۳ هزار و ۹۵۴ نسخه کتاب خریدند، گفت: ارزش این کتاب‌ها ۳۷۰ میلیارد و ۱۵۲ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۳۱۶ ریال است. ۹۹ هزار و ۷۳۸ سفارش در پنل ناشران ثبت شده است که از این تعداد ۷۳ هزار و ۵۲ سفارش تحویل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران شده و مابقی به تعداد ۲۵هزار و ۱۳۰ سفارش در انتظار ارسال است. رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با تاکید بر اینکه مردم خرید و انتخاب کتاب را برای روزهای پایانی نمایشگاه موکول نکنند، گفت: در این دوره پاکت‌های استانداردی برای بسته‌بندی کتاب‌ها در نظر گرفته شده تا کتاب‌ها سالم به‌دست مخاطبان برسد. همچنین باجه‌های سیار و ثابت در تهران و مراکز استان‌های پرتراکم (به لحاظ حضور ناشران) برای خدمت‌رسانی بهتر به ناشران در نظر گرفته شده است. 
***
معرفی نامزدهای جایزه انجمن کارگردان‌های آمریکا
انجمن کارگردان‌های آمریکا اسامی نامزدهای دریافت جایزه این انجمن در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد. به گزارش «وطن‌‌امروز» به نقل از ورایتی، جین کمپیون برای «قدرت سگ»، کنت برانا برای «بلفاست» و دنی ویلنوو برای «تل‌ماسه» از جمله کارگردان‌هایی هستند که امسال برای کسب عنوان بهترین کارگردان سال آمریکا با هم رقابت می‌کنند. در بخش کارگردانی بهترین فیلم بلند همچنین پل توماس آندرسون برای «لیکوریش پیتزا» و استیون اسپیلبرگ برای «داستان وست ساید» جا دارند. در این میان بی‌توجهی به جوئل کوئن برای ساخت «تراژدی مکبث»، آدام مک‌کی برای «به بالا نگاه نکن»، شیان هدر برای «کودا»، گی‌یرمو دل تورو برای «کوچه کابوس» و ریوسوکه هاماگوچی برای «ماشینم را بران» از شگفتی‌های امسال بود. در بخش بهترین کارگردان برای ساخت فیلم اول - جایزه‌ای که از سال ۲۰۱۵ اهدا می‌شود- مگی‌جیلنهال برای «دختر گمشده»، ربکا هال برای «عبور»، تاتیانا هئوزو برای «دعا برای ربوده شده» و لین مانوئل میراندا برای «تیک، تیک... بوم!» نامزد شده‌اند. مایکل سارنوسکی برای «خوک» و اما سیلگمن برای «شیوا بی‌بی» دیگر نامزدهای این بخش هستند. انجمن کارگردان‌های آمریکا روز پیش نامزدهایش را برای کارگردانی بهترین فیلم مستند و سریال تلویزیونی هم اعلام کرده بود که «معراج»، «آتیکا»، «نجات»، «تابستان روح» و «از بین بردن همه بی‌رحمان» را در بخش مستند انتخاب کرد. از این فیلم‌ها ۴ فیلم اول در میان نامزدهای اسکار هم جا گرفته‌اند. برندگان انجمن کارگردان‌های آمریکا ۱۲ مارس معرفی می‌شوند. 

Page Generated in 0/0057 sec